Тест 5
Завдання 1-14 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді, позначте його в бланку А згідно з інструкцією.
1.Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
А.Вітчим, тато, такий
Б.Тітчин, Вітчизна, невістчин
В.Щороку, щока, щипці
Г.Кішці, щітка, щільно
2.Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).
1)Вантажівка в’їхала в 2)кулінарний магазин. У неї 3)відмовили 4)гальма. 5)Шофер одним 6)колесом переїхав 7)чотирнадцять ящиків.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
А 2, 4, 5, 6
Б 1,5, 6, 7
В 1,4,5,7
Г 4, 5, 6,7
3.Позначте рядок, у якому всі прислівники слід писати окремо
А. На/весні, на/щастя, до/віку, с/підлоба
Б . Усе /одно, з/переляку, до/ речі, уві сні
В. По/всяк/час, на/двоє, за/кордон, в/основному
Г. На/гора , до/вподоби, без/вісти, о/півночі
4.Суфікс –ств- на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А. Агент…о, коза…о, сиріт….о
Б. Бага́т…о,брат…о, свідо…о
В. Люд…о, студент…о, товари…о
Г. Свідо…о, коза…о, молоде…о.
5.Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться без м’якого знака
А.Ман..чжурія, степ.., вел..можа, кіл..це;
Б. Лял..ці, кременец..кий, склян..ці, учител…ство;
В. Бояз.. кий, різ..кий, секретар.., держал..но, німец..кий;
Г. Мізин..чик, куз..ня,мен..ше, кухар.., боягуз..ка.
6.Літеру - с - на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А. Ро..писати, ..тримувати, ..трибати, ..казати
Б. ..фокосувати, …малювати, ..чистити, ..мити
В. ..топтаний, ..хоплений, …творити, …крикнути
Г. ..початку, ..худнути, ро…повісти, бе..печний
7.Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
Я часто ночами пригадую знов дитинства 1)не/сполохану казку.Спасибі вам, мамо, за вічну любов і ніким2)не/зміряну ласку. Спасибі вам, мамо, за Ваше тепло і довгі 3)не/доспані ночі. Спасибі Вам, мамо, за вічну любов і всю 4)не/оплачену ласку. Спасибі вам, мамо, за хліб і сіль, за радість і 5) не/виплаканий біль.
Не пишеться разом зі словами , ОКРІМ
А. 1
Б. 2
В. 3
Г. 4
Д. 5
8.НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні
А . Калина — символ України, символ жіночності, краси та тендітносьті.
Б. Цей кущ з яскраво червоними ягідками росте масово біля українських дворів, ставши майже незамінним атрибутом нашого житла.
В.Ніжну калину українці полюбляють за красу та активно насаджують її біля своїх приватних садиб та біля багатоповерхівок у містах.
Г.Особливо прикрасна калина при перших заморозках.
9.Суфікс–іння-має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
А. Камі́ння
Б. Корі́ння
В. Насі́ння
Г. Ходіння
Завдання 10-14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
Давньослов'янське місто Чернігів... Час його 10)……………..11) …………… в 12)…………віків. Відомо, що у восьмому столітті Чернігів був центром східно-слов'янського 13)………… сіверян, а вкінці дев'ятого століття 14)………….. до Київської Русі.
10. А.Започаткування Б.Будування В.Створювання Г.Заснування
11.А.Губиться Б.Таїться В.Щезає Г.Пропадає
12.А.Глибочині Б.Безодні В.Глибині Д.Давнині
13. А.Племені Б.Народності В.Покоління Г.Нації
14.А.Входив Б.Зараховувався В.Відносився Г.Прилягав
15.Редагування потребує речення
А. Воротар ударив по м’ячу кулаком, який упав недалеко від воріт.
Б. Соняшник – символ Сонця, праці й достатку, сили й добробуту.
В. Нагинаючи тополю, пам’ятай про свою голову.
Г. Зриваючи яблуко, подякуй тому, хто його виростив.
Д.В Україні були найбільш поширеними колядки релігійного змісту.
16.Пряму мову в реченні
Перед від’їздом до Львова батько наказував Соломії: «Чесно виконуй свої обов’язки, вчися і йди вперед.»
правильно передано непрямою в рядку.
А. Перед від’їздом до Львова на навчання батько наказував Соломії, щоб вона чесно виконувала його обов’язки, вчилася і йшла вперед.
Б. Через від’їзд до Львова на навчання батько наказував Соломії, щоб вона чесно виконувала свої обов’язки, вчилася і йшла вперед.
В. Перед від’їздом до Львова на навчання батько наказував, щоб він чесно виконував свої обов’язки, вчився і йшов вперед.
Г. Перед від’їздом до Львова батько наказував Соломії, щоб вона чесно виконувала свої обов’язки, вчилася і йшла вперед.
Д. Перед від’їздом до Львова на навчання Соломія батькові наказувала, щоб він чесно виконував свої обов’язки, вчився і йшов вперед.
17. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Мова –1) це не просто слова, 2)звуки, 3) це голос народу. Наш народ протягом багатьох віків творив мову,4)боровся за її збереження. У Конституції України написано: «5)Державною мовою в Україні є українська». Чому ж нині, 6)коли маємо свою державну мову,7) одну з найбагатших у світі, 8)не всі нею розмовляють?
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
А.Кома 2,3,4 - при однорідних членах речення
Б. Двокрапка і лапки 5 — при прямій мові
В.Кома 6, 8– між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком
Г.Тире 1- тире між підметом і присудком
Д.Кома 7 – при відокремленому означенні
Знаєш, я вчора їхав до художньої школи з нашою новенькою, Оксаною.
- Справді? І як – розмовляли? - запитав Сергій.
- Так вона виявилась дуже приємною дівчиною. Розповідала про себе. Виявляється, вона теж записана до моєї художки, з дитинства малює,- відповів Андрій.
- А у класі здається такою наляканою дівчиною!
- Вона була змушена переїхати. У попередній школі залишилися її близькі друзі, до того ж вона ще не пристосована до життя у великому місті.
- Зрозуміло. Може, запросимо її піти на обід з нами? Розповімо, де в нас що розташоване?
- Думаю, це правильно. Важко зрозуміти, з чого людина зроблена, якщо не поспілкуєшся з нею.
- Згоден, мій надійний, зрозумілий, перевірений , друже! Ходімо!
Останні репліки можна інтерпретувати так:
А.Андрій із Сергієм хочуть поспілкуватися з Оксаною.
Б. Андрій із Сергієм хочуть перевірити Оксану на надійність і дружбу.
В.Андрій із Сергієм хочуть розповісти Оксані про життя у великому місті.
Г.Андрій із Сергієм хочуть розповісти Оксані про те, де в них що розташоване.
Д.Андрій із Сергієм хочуть зрозуміти , з «чого людина зроблена».
Завдання 19-23 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
19.Депутат ……………. ………….. актуальне питання про ………….підготовку молоді.
А.Підняв, надзвичайно, військову
Б. Порушив, найбільш, військову
В. Порушив, надзвичайно, воєнну
Г. Запропонував, надзвичайно, військову
Д.Порушив, надзвичайно, військову
20………….. …………, Ви ……………., щоб у наш порт ……….. судна-лайнери.
А.Віталіє Григоровичу,пам’ятаєте,заходили.
Б.Віталію Григорійовичу,пам’ятаєте,заходили.
В.Віталію Григоровичу,помнете,заходили.
Г.Віталіє Григоровичу,пам’ятаєте,запливали.
Д.Віталію Григоровичу,пам’ятаєте,заходили.
21. «Твір ……… Сергієм,» - запевнив учень …………. …………. мови.
А.Написано,учителя, Української
Б.Написано,педагога, української
В.Написано,вчителя, з української
Г.Написаний,учителя, української
Д.Написаний,вчителя, з української
22.Волга - найбільша річка Європи. ЇЇ довжина близько ……… ……… ………….км. Щороку Волга приносить у Каспійське море понад ………….. ………… …………. …………… кубічних метрів води.
А.Три тисячі сімсот , двохсот п’ятдесяти двох, мільйони
Б.Трьох тисяч семисот, двісті п’ятдесят два, мільйони
В.Трьох тисяч семиста, двісті п’ятдесят два, мільйона
Г.Трьох тисяч семисот, двісті п’ятидесяти двох, мільйонів
Д.Трьох тисяч сімохсот, двісті п’ятдесят два, мільйона
23.Хлопець діяв …… ……….. настанов(ами) і …………… ……. своє здоров’я.
А.У відповідності до ,потурбувався, про
Б. У відповідності до,потурбувався, за
В. Відповідно до , потурбувався,про
Г.У відповідності з, потурбувався,за
Д. У відповідності з, хвилювався, про
Завдання 24-28 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них
Українці мешкають і на Середньому Подніпров'ї, або Наддніпрянщині, і на Волині, і на Поділлі, і на Слобожаньщині, і на Полтавщині, і на півдні України, в таврійських степах і Криму.
Україна -це наша земля, наш рідний край, наша країна з славною багатовіковою історією і мудрими, талановитими людьми, з чарівною піснею, що дивує весь світ, багатющими народними традиціями, з мальовничою природою.
Крім українців, нашу землю заселяють люди інших національностей і серед них найбільшу групу становлять росіяни, білоруси, поляки, чехи, молдавани, євреї, румуни, греки, татари, гагаузи та ін.
І всі вони знайшли в нашому краї свою батьківщину.
Це велика держава в Європі, що налічує понад 52 мільйони чоловік і де живуть різні етноси: гуцули, лемки, бойки, або українські горяни, що мешкають у Галичині і Буковині, у Карпатах і Прикарпатті; це і поліщуки з українського Полісся.
24.Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
А |
Б |
В |
Г |
Д |
А |
|
Б
|
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
26.Просте, ускладнене речення позначено
А |
|
Б
|
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
27.Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
А |
|
Б
|
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
28. Лексичну і орфографічну помилки допущено в реченні, позначеному
А |
|
Б
|
|
В |
|
Г |
|
Д |
|
29. Установіть відповідність між членами речення і фразеологізмами.
30. З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні форми слів (цифра позначає наступну форму слова).
1)Що 2)за диво 3)та дитина: 4)і співає, і танцює,і малює!
А.Сполучник
Б.Займенник
В.Частка
Г.Прийменник
Д.Вигук
31.Доберіть приклад до кожної помилки
Види помилок Речення
32. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.
33. З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступнеречення).