Контрольний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

Про матеріал
Ця розробка уроку дозволить провести контрольний письмовий переказ, використати при цьому здоров'язберігаючі технології. Зміст тексту, поданого для переказу, формує ціннісне ставлення до здоров'я.
Перегляд файлу

Тема. Контрольний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

 

Мета: повторити відомості про текст та його ознаки, стилі й типи мовлення, особливості тексту публіцистичного стилю, з’ясувати рівень сформованості вміння письмово переказувати текст публіцистичного стилю;

розвивати культуру писемного мовлення, сприяти збагаченню словникового запасу; удосконалювати навички самостійної роботи; виховувати розуміння значення здоров’я і турботу про його збереження

 

Клас: 9

 

Тип уроку: урок перевірки знань з використанням здоров’язберігаючих технологій.

 

Хід уроку

1. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності

Наш урок присвячений написанню контрольного письмового докладного  переказу тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

Мета нашого уроку: узагальнити й систематизувати набуті вами знання про особливості публіцистичного стилю мовлення, удосконалювати вміння й навички  письмово докладно переказувати текст, за складеним планом, доповнюючи його своїми міркуваннями, розвивати логічне мислення, пам'ять, удосконалювати культуру писемного мовлення,  виховувати за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу моральні якості, відповідальність, пошану до українських традицій, великого Кобзаря

 

2. Вступна бесіда

 Який вид роботи називають переказом? Назвіть види переказів. ( Переказ – вид роботи з розвитку мовлення,що передбачає відтворення змісту сприйнятого на слух, або прочитаного тексту. Перекази бувають навчальні, контрольні, усні, письмові, докладні, стислі, вибіркові, творчі).

 Чим докладний переказ тексту відрізняється від стислого?

 Що треба пам’ятати при роботі з текстом? (Усі компоненти – зміст, структура, мовне оформлення – тісно пов’язані й залежать від мети тексту, комунікативного завдання).

 За якими ознаками визначають стилі мовлення? (Сфера використання, основне призначення, жанри, основні ознаки, мовні ознаки).

 За визначеними ознаками назвіть особливості публіцистичного стилю мовлення.

 

3. Перше читання тексту

Найбільша цінність – це здоров’я

 На моє переконання, здоров’я – це найбільший скарб людини. Матеріальні цінності, які щодня засліплюють нам очі, затьмарюють також і розум, і така важлива річ, як здоров’я, стає другорядною. Проте є чимало людей, зокрема й молодих, які самі шкодять своєму здоров’ю, уживаючи алкоголь, наркотики та палячи тютюн. Хоча про важливість берегти здоров’я наш народ говорить у прислів’ях і приказках з давніх давен. Про здоров’я і здоровий спосіб життя у народі є чимало прислів’їв і приказок: „ Найбільше багатство- здоров’я”; „У здоровому тілі- здоровий дух”; „Хто про здоров’я дбає, тому і Бог помагає”.

 У мене інколи складається враження, що люди, тільки захворівши, розуміють, що позбавлені чогось надзвичайно важливого в житті. Берегти здоров’я треба з дитинства, а хвороби легше попередити, ніж лікувати. Здоровий спосіб життя має бути завданням кожного з нас, якщо ми сподіваємось на щасливе майбутнє. Довести свою думку я можу такими аргументами.

 По-перше, людина, яка в молодості не шанувала своє здоров’я, не почуватиметься добре в старості. Страшно собі уявити, що наше майбутнє в наших руках.

 По-друге, якби люди більш уважно ставилися до себе та свого самопочуття, вони значно менше часу витрачали би на лікарні.

 Щоб бути здоровим потрібно небагато: харчуватися корисно, робити фізичні вправи, часто бувати на свіжому повітрі, а також позитивно ставитися до життя. Вчені кажуть, що люди з почуттям гумору живуть довше, а хворіють рідше.

 Отже, здоров’я та здоровий спосіб життя – це запорука не тільки щасливого майбутнього, а й багатьох інших речей: успіху, стабільності та життєвого спокою. 

 

Фізкультхвилинка

 

Бесіда над змістом прочитаного

  • Визначте основну думку, тип і стиль мовлення прослуханого тексту?
  • Які народні прислів’я про здоров’я згадано.?
  • Чому в молодості люди не завжди піклуються про здоров’я.
  • Які аргументи щодо  піклування про здоров’я наведено в тексті?
  • Як ви розумієте вислів «Найбільша цінність – це здоров’я»?

 

 4.   Повторне читання тексту.

Вправи для очей.

 

5. Оголошення творчого завдання : «Висловіть власну думку щодо цінності здоров’я»

 

6. Підготовка чорнового варіанту переказу

Фізкультхвилинка

 

7. Редагування роботи і переписування її начисто.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток.

 

Вправи  для очей

 1 Відкритими очима намалюйте в повітрі «вісімку»: по горизонталі, по вертикалі, по діагоналі.

 2 Розслабтеся і закрийте очі. Обертайте очними яблуками з боку в бік - справа наліво і зліва направо. Потім зробіть  те ж саме, але вже з відкритими очима.

3 Кругові рухи очима за годинниковою стрілкою і в протилежному напрямі.

 4 Вказівний палець правої руки постав перед собою на відстані 25-30 см від обличчя, сфокусується на ньому, а потім повільно наближає його до кінчика носа, продовжуючи стежити за його рухом поглядом.

 

 

 

Фізкультхвилинка

1. Хлопчики й дівчатка!
Колони підрівняйте
Й розминку-веселинку
Зі мною починайте.
Раз — підняти руки вгору,
Два нагнутися додолу.
Три, чотири — прямо стати.
Будем знову починати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І голівки потрясіть.
Нахил вліво — раз, два. три
Нахил вправо — раз, два, три.
Нахилились, розігнулись.
Навкруг себе повернулись.
Раз присядьте.
Два присядьте.
І за парти тихо сядьте.

2. Працювали ви старанно.
Лічили, писали охайно.
Стомилися очки і рученята.
Спочиньте трохи, мої малята!
Сонце спить, небо спить
(очі закриті долонями);
Навіть вітер не шумить.
Рано-вранці сонце встало
(відкривають очі й піднімають голови)
І проміння всім послало.
(піднімаються на носки, руки підносять угору, розводять
у сторони).

 

 

 

3. Станьмо, діти, чітко в ряд.

Вирушаємо у сад.

Руки вгору піднімаєм.

Назбираємо багато,

яблук, грушок і сливок,

Щоб узимку ласувати.

Ширше діти, треба стати,

Будем дрова ми рубати.

Раз — підняти руки вгору,

Два змахнули всі додолу.

І рубаємо завзято.

Хай тепло приходить в хату.

Руки на пояс ставимо усі.

Будем стрибати, мов горобці.

Скік вперед і скік назад.

Крильця вниз всі опустили.

І на місці походили.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бойко Валентина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 серпня 2020
Переглядів
45983
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку