1. Як називається нагляд і контроль держави за мас-медіа?
А) реклама
Б) лобізм
В) цензура
Г) «джинса»
2. Як називають гарантовану державою можливість людини безперешкодно висловлювати думки в мас-медіа?
А) свобода говорити Б) свобода совісті В) свобода слова Г) свобода зібрань
3. Медіа — це..
А) інструменти та засоби передачі будь-якої інформації з будь-якою метою
Б) відомості, що прийняті та усвідомлені споживачем і визнані ним як важливі
В) вид інформації, розрахований на масового споживача
Г) засоби поширення інформації для масового споживання
4. Що із запропонованого НЕ є ознакою медіатексту?
А) лаконічність Б) завершеність В) прагматична спрямованність Г) меседж
5. Яка основна відмінність соціальної реклами від інших її видів?
А) спрямованість на широкі кола населення
Б) фінансується благодійними організаціями або державою
В) не розрахована на отримання прибутку в кінцевому результаті
Г) створюється задля використання в політичній боротьбі
6. Основоположним принципом якого підходу до пояснення свободи слова є те, що людська гідність не може бути забезпечена без свободи слова?
А) ліберального Б) утилітарного В) позитивістського Г) демократичного
7. Що з наведеного нижче вважається головним принципом роботи професійного журналіста?
А) виховування патріотичних громадян своєї країни
Б) формування суспільної думки, корисної для загального блага
В) забезпечення читачів інформацією, що відповідає їхнім смакам та очікуванням
Г) надання читачам цінної, повної, достовірної інформації
8. Цензура в демократичних суспільствах характеризується…
А) втручанням держави в діяльність митців для недопущення поширення небажаних для влади ідей
Б) обмеженням поширення відомостей, що зображують владу в негативному світлі
В) забезпеченням стабільності державного ладу поряд із дотриманням прав і свобод людини
Г) існуванням системи обов’язкових дозволів, сертифікацій, ліцензій, які мають отримати мас-медіа для роботи
9. Як у середовищі журналістів називають приховану рекламу?
А) «джинса» Б) фейк В) медіакліп Г) маніпуляція
10. Якщо в медіатексті активно використовують емоційно забарвлені слова, оцінні судження, заклики до конкретних дій, він є…..
А) професійним Б) неупередженим В) маніпулятивним Г) інформативним
11. Наявність чого з переліченого в медіатексті рекомендують вважати ознакою його достовірності?
А) даних соціологічних досліджень Б) наявність двох або більше джерел інформації
В)розгорнуті коментарі експертів Г) посилання на тексти Біблії,Корану,Талмуду, Махабхарати
12. Доступність із найвіддаленіших куточків планети до єдиного інформаційного простору найповніше забезпечує…
А) радіо Б) пресса В) телебачення Г) Інтернет
Відповіді
1.В
2.В
3.А
4.А
5.В
6.А
7.Г
8.В
9.А
10.В
11.Б
12.Г
Підручник: « Громадянська освіта.10 клас.» Бакка Т.В. 2018