Контрольна робота ІВ
1.Позначте звуки, які є спільними для слів яблучко, щасливий, листячко, пішачок:
А [а], [ч], [й]; Б [а], [ч], [л]; В [а], [ч]; Г [а], [к], [ч].
2. Позначте рядок, у якому кількість звуків і букв однакова:
А ясність, щедрість, святковий, щирість; Б яблуко, парта, їдальня, щастя;
В ліжко, джерельний, здоров’я, жанр; Г олень, читання, джаз, дитина;
3.Позначте рядок слів, у яких наголошений перший склад:
А книжки, бички, доріжки, кохання; Б мати, ліки, ознака, тиша;
В босий, срібло, легко, кухонний; Г синій, зелений, диво, добре.
4.Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає правильну вимову:
А просьба [прос’ба]; Б береговий [береговий]; В пісня [піс’на’]; Г учишся [учес’а].
5.У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?
А П’ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;
Б ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;
В стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає;
Г сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов.
6.Позначте рядок, у якому є контекстуальні синоніми.
А Шлях лежав на вододілі Дніпра й Бугу, лежав високо і рівно. Турчанська могила присядькувато чапіла над чорним шляхом прибіленою копицею (С. Колесник).
Б Тут було створено Кирило-Мефодіївське товариство, революційне крило якого очолив Т. Г. Шевченко (3 журналу).
В Минуло кілька днів, як Озиваймо не чув і не бачив вовка. З його володінь принаймні сіроманець зник. Лісовичок навіть хвилюватися почав — все-таки живе створіння пропало (А. Давидов).
Г Було, як почують хуторяни, що йде татарва, то ховаються по байраках і котловинах (О. Стороженко).
7. У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?
А Розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мітити в серце;
Б піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;
В материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — високий бал;
Г плакати від щастя — сміятись від щастя, написати листа одержати листа.
8.У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?
А Зуби з’їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі;
Б кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;
В горло драти, криком кричати, милити шию;
Г лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх.
9.У якому рядку фразеологізм має значення говорити щось беззмістовне?
А Ковтати слова, відкривати душу, сон рябої кобили розказувати;
Б різати правду у вічі, кидати слова, розводити балачки;
В точити балачки, на весь голос, не своїм голосом;
Г городити теревені, смаленого дуба плести, химині кури розводити.
10.Встановити відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.
1 Гарний 2 Відстати 3 Далеко 4 Даремно
А У чорта на болоті; Б ні за цапову душу; В ні в казці сказати, ні пером описати;
Г класти зуби на полицю; Д пасти задніх.
11. Пояснити значення фразеологізмів, з двома скласти речення.
Росинки в роті не мати; обводити поглядом; не по кишені; міряти поглядом; як по писаному; стріляна птиця.
Контрольна робота ІІВ
1. Позначте звуки, які є спільними для слів молотьба, боротьба, дьоготь, дядько:
А [о], [т]; Б [о], [д]; В [а], [о], [д]; Г [а], [о].
2. Позначте рядок, у якому кількість букв і звуків різна:
А ясність, щирість, щабель, Гуцульщина; Б генерал, книжка, рясний, пюре;
В щастя, дзвякнути, пір’їна, солом’яний; Г платня, мавпеня, порося, черепаха.
3. Позначте рядок слів, у яких наголошений останній склад:
А верба, кропива, дочка, петля; Б дошка, кицька, подруга, розвідка;
В решето, спина, середина, олень; Г український, вимова, кілометр, кулінарія.
4.Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає неправильну вимову:
А [молот’ба]; Б [пас:а]; В [бород’ба]; Г [радіст’].
5.У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами.
А Сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов;
Б п’ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;
В ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;
Г стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає.
6. Позначте рядок, у якому є контекстуальні синоніми.
А Минуло кілька днів, як Озиваймо не чув і не бачив вовка.
З його володінь принаймні сіроманець зник. Лісовичок навіть хвилюватися почав — все-таки живе створіння пропало (А. Давидов).
Б Було, як почують хуторяни, що йде татарва, то ховаються по байраках і котловинах (О. Сторожеико).
В Шлях лежав на вододілі Дніпра й Бугу, лежав високо і рівно. Турчанська могила присядькувато чапіла над чорним шляхом прибіленою копицею (С. Колесник).
Г Тут було створено Кирило-Мефодіївське товариство, революційне крило якого очолив Т. Г. Шевченко (3 журналу).
7.У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?
А Піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;
Б розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мітити в серце;
В плакати від щастя сміятись від щастя, написати листа одержати листа;
Г материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — високий бал.
8.У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?
А Кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;
Б горло драти, криком кричати, милити шию;
В лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх;
Г зуби з’їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі.
9. Позначте рядки, куди входять фразеологізми-синоніми до слова втекти.
А Розводити боби, збігло за водою, розводити теревені;
Б дати ногам волю, дати тягу, намастити п’яти салом;
В дремнути навтікача, зачепити за живе, робити публіку;
Г п’ятами накивати, дати драла, дати ногам знати;
Д Дати лиха закаблукам, мов горохом сипати, ще прийде коза до воза.
10.Встановити відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.
1 Відстати. 2 Даремно. 3 Гарний. 4 Далеко.
А У чорта на болоті; Б ні за цапову душу;
В ні в казці сказати, ні пером описати;
Г класти зуби на полицю; Д пасти задніх.
11. Пояснити значення фразеологізмів, з двома скласти речення.
Пасти задніх; діймати до серця; купити кота в мішку; сам не свій; викинути з голови; прикусити язика.