Контрольний тест "Фонетика.Лексика.Фразеологія"

Про матеріал
Контрольний тест розроблено для перевірки знань одинадцятикласників з теми «Фонетика.Лексика.Фразеологія».1-9 завдання з вибором однієї правильної відповіді, 10 завдання на встановлення відповідностей, 11 завдання на практичне застосування фразеологізмів
Перегляд файлу

Контрольна робота  ІВ

1.Позначте звуки, які є спільними для слів яблучко, щасливий, листячко, пішачок:

А [а], [ч], [й];              Б [а], [ч], [л];              В [а], [ч];                   Г [а], [к], [ч].

2. Позначте рядок, у якому кількість звуків і букв однакова:

А ясність, щедрість, святковий, щирість;         Б яблуко, парта, їдальня, щастя;

В ліжко, джерельний, здоров’я, жанр;               Г олень, читання, джаз, дитина;

3.Позначте рядок слів, у яких наголошений перший склад:

А книжки, бички, доріжки, кохання;    Б мати, ліки, ознака, тиша;

В босий, срібло, легко, кухонний;        Г синій, зелений, диво, добре.

4.Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає правильну вимову:

А просьба [прос’ба];  Б береговий [береговий];    В пісня [піс’на’]; Г учишся [учес’а].

5.У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?

А П’ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;

Б ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;

В стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає;

Г сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов.

6.Позначте рядок, у якому є контекстуальні синоніми.

А Шлях лежав на вододілі Дніпра й Бугу, лежав високо і рівно. Турчанська могила присядькувато чапіла над чорним шляхом прибіленою копицею (С. Колесник).

Б Тут було створено Кирило-Мефодіївське товариство, революційне крило якого очолив Т. Г. Шевченко (3 журналу).

В Минуло кілька днів, як Озиваймо не чув і не бачив вовка. З його володінь принаймні сіроманець зник. Лісовичок навіть хвилюватися почав — все-таки живе створіння пропало (А. Давидов).

Г Було, як почують хуторяни, що йде татарва, то ховаються по байраках і котловинах (О. Стороженко).

7. У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?

А Розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мітити в серце;

Б піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;

В материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — високий бал;

Г плакати від щастя — сміятись від щастя, написати листа одержати листа.

8.У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?

А Зуби з’їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі;

Б кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;

В горло драти, криком кричати, милити шию;

Г лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх.

9.У якому рядку фразеологізм має значення говорити щось беззмістовне?

А Ковтати слова, відкривати душу, сон рябої кобили розказувати;

Б різати правду у вічі, кидати слова, розводити балачки;

В точити балачки, на весь голос, не своїм голосом;

Г городити теревені, смаленого дуба плести, химині кури розводити.

10.Встановити відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.

1  Гарний   2  Відстати   3  Далеко   4  Даремно

А У чорта на болоті;   Б ні за цапову душу;   В ні в казці сказати, ні пером описати;

Г класти зуби на полицю;    Д пасти задніх.

11. Пояснити значення фразеологізмів, з двома скласти речення.

Росинки в роті не мати; обводити поглядом; не по кишені; міряти поглядом; як по писаному; стріляна птиця.

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота  ІІВ

1. Позначте звуки, які є спільними для слів молотьба, боротьба, дьоготь, дядько:

А [о], [т];   Б [о], [д];   В [а], [о], [д];   Г [а], [о].

2. Позначте рядок, у якому кількість букв і звуків різна:

А ясність, щирість, щабель, Гуцульщина;   Б генерал, книжка, рясний, пюре;

В щастя, дзвякнути, пір’їна, солом’яний;    Г платня, мавпеня, порося, черепаха.

3. Позначте рядок слів, у яких наголошений останній склад:

А верба, кропива, дочка, петля;              Б дошка, кицька, подруга, розвідка;

В решето, спина, середина, олень;          Г український, вимова, кілометр, кулінарія.

4.Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає не­правильну вимову:

А [молот’ба];   Б [пас:а];   В [бород’ба];     Г [радіст’].

5.У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами.

А Сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов;

Б п’ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;

В ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;

Г стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає.

6. Позначте рядок, у якому є контекстуальні синоніми.

А Минуло кілька днів, як Озиваймо не чув і не бачив вовка.

З  його володінь принаймні сіроманець зник. Лісовичок навіть хвилюватися почав — все-таки живе створіння пропало (А. Давидов).

Б Було, як почують хуторяни, що йде татарва, то ховаються по байраках і котловинах (О. Сторожеико).

В Шлях лежав на вододілі Дніпра й Бугу, лежав високо і рівно. Турчанська могила присядькувато чапіла над чорним шляхом прибіленою копицею (С. Колесник).

Г Тут було створено Кирило-Мефодіївське товариство, революційне крило якого очолив Т. Г. Шевченко (3 журналу).

7.У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?

А Піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;

Б розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мітити в серце;

В плакати від щастя сміятись від щастя, написати листа одержати листа;

Г материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — високий бал.

8.У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?

А Кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;

Б горло драти, криком кричати, милити шию;

В лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх;

Г зуби з’їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі.

9. Позначте рядки, куди входять фразеологізми-синоніми до слова втекти.

А Розводити боби, збігло за водою, розводити теревені;

Б дати ногам волю, дати тягу, намастити п’яти салом;

В дремнути навтікача, зачепити за живе, робити публіку;

Г п’ятами накивати, дати драла, дати ногам знати;

Д Дати лиха закаблукам, мов горохом сипати, ще прийде коза до воза.

10.Встановити відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.

1  Відстати.     2  Даремно.     3  Гарний.       4  Далеко.       
А  У чорта на болоті;   Б  ні за цапову душу;

В  ні в казці сказати, ні   пером описати;

Г   класти зуби на полицю;         Д  пасти задніх.

11. Пояснити значення фразеологізмів, з двома скласти речення.

Пасти задніх; діймати до серця; купити кота в мішку; сам не свій; викинути з голови; прикусити язика.

 

 

docx
Додано
16 березня 2021
Переглядів
1948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку