Контрольний тест "Лексикологія" 10 клас

Про матеріал
Контрольна робота з української мови у 10 класі до розділу " Лексикологія" дає можливість учитилеві перевірити отримані знання з даної теми.
Перегляд файлу

                                                        Лексикологія

                                                         І варіант

1. Лексичне значення слова пояснюється в:

  а) тлумачних словниках;       б) орфоепічних;         в) орфографічних.

2. Записати три багатозначних слова.

3. Записати три слова в переносному значенні.

4. Синоніми – це слова, що:

 а) мають однакову форму, але різне значення;

 б) близькі за значенням, але різні за формою;

 в) протилежні за значенням.

5. Як назвати виділені слова: три яблука, три парту:

  а) омонімами;         б) синонімами;        в) антонімами.

6. Антонімами є слова в рядку:     а) малювати - перемальовувати;

  б) заходити - виходити;                   в) приходити - заходити.

7. Установіть відповідність.

1. холодно, спекотно                                    А. омоніми

 2. азбука, абетка                                           Б. антоніми

 3. рідна мати, мати велосипед                    В. синоніми

                                                                        Г. фразеологізми

8. Слово великий у всіх словосполученнях заміни синонімами відповідно до його конкретного значення.

Великий вітер, велика гора, велика прірва, велике подвір'я, великий урожай, велика людина, великі діти, велика ніч.

9. Складіть речення з омонімами:        Плач (іменник і дієслово).

10. Поставте наголос: одинадцять, каталог, випадок, витрата, кухонний, мого.

11. Літери у-в потрібно записати: переконана…цьому, …свою правду віримо, вийшла…ранці, зайшли…світлицю, …війшли до палацу, прочитала…афіші.

12, Відредагуйте речення:

Вже понад сто задач із збірки ми на уроках математики розв׳язали.

 

 

 

 

                                                    Лексикологія.

                                                        ІІ варіант

1. Наука, яка вивчає значення слів, їх уживання - це:

   а) лексикологія;      б) фонетика;       в) синтаксис.

2. Записати три багатозначних слів.

3. Запишіть три слова в переносному значенні:

  4. Слова з протилежним значенням називаємо:

   а) синонімами; б) омонімами; в) антонімами.

5. Виберіть синонімічний ряд:

 а) брудно, охайно, скрутно;       б) невідомий, незвичайний, незнайомий;

                                  в) солдат, боєць, воїн.

6. Знайдіть антонім до слова тихий у словосполученні тихий голос;

  а) неспокійний;  б) розбурханий; в) гучний.

7. Омоніми – це слова:

  а) однакові за звучанням і написанням, але різні за лексичним значенням;

  б) протилежні за лексичним значенням;

  в) різні за звучанням і написанням, але близькі за лексичним значенням.

  8. Установіть відповідність.

  1. далеко, близько                                         А. омоніми

  2. говорити, розмовляти                               Б. антоніми

  3. ключ від дверей, журавлиний ключ        В. синоніми

                                                                          Г. фразеологізми

  9. Складіть речення з омонімами:      Мила (прикметник і дієслово).

10.Поставте наголос: косий, жалюзі, загадка, лате, твого, довідник.

11. Літери у-в потрібно записати: зроблено…Києві, спитав…вчителя, осінь…Харкові, бути…формі, зайшла…хвіртку, існує…світі.

12. Відредагуйте речення: Із смертю Кирила Стеценка українське хорове мистецтво понесло величезну втрату.

docx
Додано
21 жовтня 2023
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку