Поданий тип уроку включає в себе узагальнення та систематизацію знань учнів з тем: "Образ майбутнього в літературі" (Рей Дуглас Бредбері "Усмішка", Роберт Шеклі "Запах думки") та теми "Сучасна література" ( Астрід Ліндгрен "Міо, мій Міо"), перевірку знань учнів шляхом написання есе на одну із запропонованих тем.
Також даний урок дає можливість навчити дітей писати твір-есе на обрану тему, розвиває письмове зв'язне мовлення школярів, сприяє формуванню власної точки зору, світогляду учнів; виховує прагнення досягти високого результату, формуванню ключових компетентностей: уміння вчитися, розвивати естетичний смак та навички оцінювання культурно-мистецьких явищ; інформаційної: розвивати навички роботи із джерелами інформації; загальнокультурної: виховувати прагнення до літературної освіти, розширювати кругозір школярів.
Білоцерківська гімназія – початкова школа №15
Урок зарубіжної літератури 6 клас. Кушніренко С.М.
Тема: Контрольний твір-есе за творчістю Р.Д,Бредбері, Р.Шеклі, А.Ліндгрен
Мета: розвивати письмове зв’язне мовлення та творчі здібності учнів; узагальнювати та систематизувати знання учнів з вивченої теми; виховувати прагнення досягти високого результату.
Тип уроку: контроль знань і творчих умінь.
Хід уроку
І. Організація класу. Привітання та перевірка готовності до уроку.
ІІ.Ознайомлення із запропонованими темами для написання творів.
Теми для творів
Слово вчителя. Обравши тему твору-есе, перегляньте поради, як писати твір-есе:
Есе – невеликий за обсягом твір, який має довільну побудову; у ньому автор висловлює свої власні думки, враження з конкретного приводу, а також есе не претендує на вичерпну відповідь чи категоричну позицію відносно певної теми.
Особливості написання:
З чого почати писати есе?
На початку ви можете написати про що, про час, про місце й події йтиметься в есе. Можете подати певний вислів, який виражає думку для того, щоб викликати різне ставлення. Можна, наприклад, почати ваше висловлення із прислів’я, або приказки, мудрого вислову відомої людини.
Продовження есе може бути схожим на оповідання, під час читання якого виникали б особливі відчуття і напрошувався важливий висновок.
Останній абзац має мати завершену думку.
ІІІ. Написання есе на чернетках.
Домашнє завдання: переписати твір у чистовик;
підготувати розповідь про улюблену книгу (автора), яку прочитали.
1