Контрольний твір за повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»

Про матеріал

Різнотипові тестові завдання мають рівневий характер і дібрані з метою контролю якості засвоєння змісту вивчених творів, елементів теорії літератури, комунікативних умінь та навичок шестикласників.

Перегляд файлу

Урок № 5

Тема уроку. Контрольний твір за повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»

...Я вже не той чоловік, що був раніше… Я вже не хочу бути тим, чим я був…

                                                                                                   Ч.Діккенс

Мета: поглиблювати в учнів знання і розуміння тексту «Різдвяної піс­ні...»; 

           розвивати в школярів навички складання усної та письмової характеристики героїв, складного плану, філософських узагаль­нень; 

          виховувати в дітей інтерес до творчості Ч. Діккенса.

Зміст уроку

І. Актуалізація опорних знань.

1. Слово вчителя. «Ось і завершується наша зустріч із героями повісті Ч.Діккенса. Чи була вона для вас цікавою, повчальною, чи залишила байдужими, покаже час. Але хочеться порадіти за наших супутників подорожі, наших «співрозмовників» — за Скруджа, Кретчитів, Фреда, за світ художніх образів, створених уявою письменника. Чому? Бо все в них склалося добре, і ви вже можете пояснити такий щасливий, оптиміс­тичний фінал».

2. Бесіда

  • Як ви поясните саме таке вирішення Діккенсом проблеми мораль­ного переродження людини? (Це особливості світогляду письменника, а також жанрові вимоги різдвяної повісті).
  • То що ж символізує свято Різдва? Хто чи що уособлює дух Різдва? Аргументуйте свою відповідь. (Йдеться не лише про одне із свят на сторінках календаря, а про стан людської душі, милосердя, добро, спів­чуття до нужденних, потребуючих уваги, про турботу, гуманізм, лю­дяність. Ця ідея пробудження людського в людині уособлюється в образі дзвону з нього розпочинається твір («...той дзвін починає розхитуватись. Спочатку ледь помітно, але незабаром уже задзвонив гучно, лунко, і йому завторували всі дзвони в будинку», це викликає «незбагненний страх» героя), дзвоном же твір і закінчується, тільки це вже буде різдвяний дзвін («нестримний захват йому урвав церковний благовіст». «Сьогодні Різдво!» — радіє перероджений Скрудж).

 

3. Скласти сенкан «Скрудж».

  1. Скрудж.
  2. Жорстокий, милосердний.
  3. Подорожує, пригадує, перероджується.
  4. Маєш дбати про Різдво в душі.
  5. Віра.

II. Основна частина уроку. Оголошення мети уроку.

1. Перевірка домашнього завдання

Таблиця, яка узагальнить характеристику головного ге­роя повісті ( в колонку з написом «Цитати» мають бути записані сторінки з тексту, де є потрібні цитати до характеристики образу)

План характеристики героя

 

Характеристика головного героя повісті

 

 

 

 

 

 

Цитати

Хто він?

Головний герой повісті, хазяїн контори, спад­коємець Марлея — Скрудж

 

Опис зовніш­ності

Неприємний, потворний від злості чолов'яга, після подорожі — добрий дядечко

 

Риси характеру

Жорстокий, бездушний, кам'яне серце, черст­вий, не здатний на звичайні людські почуття, байдужий, скупий, жмикрут, має їдкий сміх, ненавидить увесь світ.

 

 

Після подорожі — турбот­ливий, щедрий, відкритий людям, добрий, ми­лосердний, щирий, людяний

 

Ставлення до лю­дей(до і після подорожей)

Ненависть і бажання відгородитись, закритись від світу — молюск; у фіналі відкриває себе світу

 

Ставлення лю­дей до Скруд­жа (до і після подорожей)

Байдужість, ненависть, але й співчуття (Фред); потім — щире прийняття цієї людини, але дехто і не вірить в переродження

 

Мова героя

Коротка, однослівна, скрипуча, безпристрасна, у фіналі - емоційна, весела, щира

 

 

2. Повторення. Структура складного плану.

І. Вступ (має бути невеликим за обсягом, містить трохи інформації про автора, історію створення твору, можливо, за яких обставин ознайомився із твором).

II. Основна частина (дається повна відповідь на запитання, зазна­чене в темі, для логічності й послідовності поділяється на підпункти).

III. Висновки (за обсягом мають дорівнювати вступу, лаконічно робляться висновки з теми, розкритої в основній частині, або йдеться про авторське ставлення до проблеми, чи її учнівська оцінка, чи акту­альність).

 

3. Робота над складним планом характеристики героя

Тема № 1: «Деградація та пе­реродження Скруджа»

План

I. Скрудж — головний герой повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у
прозі».

II. Старі і нові обрії життя Ебенезера Скруджа.

  1. Портретна характеристика.
  2. Інтер'єр кімнати Скруджа.
  3. Риси характеру героя.
  4. Подорожі Скруджа різдвяної ночі.
  5. «Пробудження людського в людині»

ІІІ. «Я шануватиму Різдво у серці своїм».

Тема № 2: «Що в житті людини найцінніше?»

План

I. Життєві цінності. Від чого залежить їхній вибір?

II. «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність» (Ч. Дік-
кенс).

  1.  «Хай благословить нас Господь своєю милістю!» Багатство
    сім'ї Кретчитів.
  2. У чому полягає гуманізм Фреда?
  3. «Як люди живуть, такий їм буде і кінець. Коли ж вони змі­нять своє життя, то й кінець зміниться». Деградація та пере­родження Скруджа.

III. «Май душу, май серце і будеш людиною на всі часи». Чи будь-яка заможна людина приречена на деградацію?

 

3. Поради  щодо роботи над твором та правила його написання

4. Усне обговорення можливих варіантів відповідей на пункти плану.

5. Робота над твором.

 

ІІІ. Здача робіт.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Maievska Liliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Козачко Тетяна Анатоліївна
    Дякую! Дуже корисна робота!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Воробець Юлія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
21501
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку