Кора головного мозку і довільні рухи людини.

Про матеріал
Освітні цілі: закріпити знання про будову головного мозку, продовжити вивчити його будову, сформулювати знання про будову і функції кори головного мозку та будову великих півкуль головного мозку.
Перегляд файлу

Біологія 9 клас   урок №41    Дата проведення уроку

Тема уроку. Кора головного мозку і довільні рухи людини.

Освітні цілі: закріпити знання про будову  головного мозку,  продовжити вивчити його будову, сформулювати знання про будову і функції кори головного мозку та будову великих півкуль головного мозку.

Основні поняття і терміни: кора, ядра головного мозку,

Обладнання: таблиці «Головний мозок людини», пластинчасті препара­ти головного мозку, розбірна модель головного мозку

Структура уроку, основний зміст і методи роботи.

I. Актуалізація опорних знань. (Бесіда за запитаннями.)

 Бесіда за запитаннями. (Дати письмову відповідь на запи­тання.)

  •         Відділи головного мозку.
  •         Найглибші борозни у великому мозку.
  •         Що утворює стовбур мозку?
  •         з яких відділів складається задній мозок?
  • Як розміщена біла й сіра речовина у  мо­зочку?
  •         Що утворює ядра головного мозку?
  •         Яка будова і функції мозочка?
  •         Яка будова і функції середнього мозку?

 

  •        Яка будова і функції проміжного мозку?

П. Вивчення нового матеріалу.

1. Будова великого мозку.

2. Функції кори головного мозку. Бесіда.

Великі півкулі головного мозку – це передній відділ мозку або кінцевий відділ. Основну масу півкуль становить біла речовина, а вкриті вони сірою речовиною – корою, товщина якої у різних відділах коливається від 1,3 до 4,5 мм. Поєднуються дві півкулі мозолистим тілом – це утвір, що побудований з нервових волокон, які забезпечують зв’язок і взаємоузгоджену роботу лівої та правої півкуль.

Поверхня півкуль має борозни і звивини, які значно збільшують площу кори.

Півкулі поділяються на такі частки:

- лобові;

- тім’яні;

- скроневі;

- потиличні. Межею між частками є найвиразніші борозни – центральна, бічна та тім’яно-потилична. У них ніби сховано 2\3 поверхні кори.

Права півкуля керує органами лівої частини тіла і отримає інформацію зліва. Ліва півкуля, навпаки, регулює роботу органів правої частини тулуба і сприймає інформацію справа.

У корі виділяють давню і стару кору, що відіграють вирішальну роль у регуляції вегетативних функцій, інстинктивній поведінці, виникненні емоцій і нову кору, що відповідають за виконання моторних, сенсорних та асоціативних функцій.

Розповідь про клітини Беца та дослідження цього вченого.

Розповідь про поля Бродмана (нім. вчений) – це ділянки кори головного мозку, які утворюють зони: рухова, зорова, слухова.

Розповідь про мовленнєво-руховий центр Брока – руховий центр м’язів язика, що розташований у нижній частині лобових звивин.

Розповідь про сенсорний центр Верніке, що розташований у скроневій зоні і пов’язаний зі сприйняттям усного мовлення. Центр сприйняття письмової мови розташований у зоровій зоні кори.

Окрім кори, у глибині кожної півкулі є скупчення сірої речовини у вигляді окремих ядер. Вони розташовані у товщі білої, ближче до основи мозку, тому їх називають базальними або підкорковими ядрами до підкоркових ядер належать смугасте тіло та мигдалеподібне тіло.

Крім всього, що ми розглянули у головному мозку наявні ще шлуночки, які заповнені рідиною – ліквором.

 

 

3.Рух — найбільш загальний прояв життєдіяльності організ­му .

Роль кори головного мозку в регуляції довільних рухів.(Бесіда з учнями.)

ПІ. Закріплення знань учнів

  1.  Охарактеризуйте будову кори головного мозку.
  2. Назвіть основні частки та функціональні зони кори головного мозку.
  3.  Назвіть основний функціональний елемент руху.

 IV. Домашнє завдання. Вивчити §

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
3041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку