Корекція та розвиток дрібної моторики на уроках фізкультури та ЛФК у дітей з особливо освітніми потребами

Про матеріал
Вправи для корекції дрібної моторики сприяють розвитку: координаційних здібностей, окоміру, м’язовому почуттю, диференціювання зусиль і простору, без яких неможливо засвоєння письма, багато побутових, трудових, спортивних навичок.
Перегляд файлу

Корекція та розвиток дрібної моторики на уроках фізкультури та ЛФК у дітей з особливо освітніми потребами

 

Вправи для корекції дрібної моторики сприяють розвитку: координаційних здібностей, окоміру, м’язовому  почуттю, диференціювання зусиль і простору, без яких неможливо засвоєння письма, багато побутових, трудових, спортивних навичок.

 

Фізичні вправи для корекції і розвитку дрібної моторики рук.

 

№ п/п

Вправи

        Корекційна спрямованість

З малими м’ячами (тенісний):

1

а)долоні розташовані вертикально, прокат м’яча в долонях вперед-назад;

б) долоні розташовані горизонтально, одна зверху друга знизу, прокат м’яча по колу долоні

в)  м’яч в долоні руки, здавлюємо його пальцями руки;

г) м’яч в долоні руки, здавлюємо його пальцями руки і утримуємо 10-15 с.

д) кругові рухи кистями вправо і вліво з тенісними м’ячами

 

Рухливість в лучезап’ясному суглобі, розподіл уваги, тонке диференціювання часових, силових і просторових характеристик руху,

2

а) перекладання, перекидання м’яча із однієї руки в другу;

б) підкидання м’яча двома руками перед собою, ловіння двома;

в) підкидання м’яча перед собою правою (лівою) рукою і ловіння двома;

г) підкидання м’яча правою, ловіння лівою рукою і навпаки з поступовим збільшенням висоти польоту.

Координація рухів кисті, концентрація уваги.

3

а)  високе підкидання м’яча вгору і перед ловінням, виконання різних рухів (оплески спереду, заду, під коліном), поворотів направо, наліво, навколо.

б) підкидання м’яча знизу вгору правою рукою, ловля м’яча правою рукою захватом «крабик» кисть на рівні очей;

в) Підкидання м’яча знизу вгору правою рукою, ловля м’яча лівою рукою захватом «крабик» кисть на рівні очей;

Тонка диференціювання зусиль кисті, узгодженість рухів рук і додаткових рухів в часі і просторі; переключення уваги.

4

а) Удари м’яча об підлогу і ловіння його двома руками;

б) Те саме, але ловіння правою (лівою) рукою.

Зоровий аналіз: висота відскоку м’яча від сили і напрямку удару.

Орієнтування в просторі, диференціювання зусиль і напрямку руху.

5

а) Удари об стінку однією рукою і ловіння двома.

б) Те саме з додатковим рухом перед ловінням м’яча: оплески попереду, заду під коліном, поворот навколо.

Диференціювання зусиль і напрямку руху, регуляція м’язового напрямку, швидкість переключення, просторова точність.

6

а) Підкидання і перекидання м’ячем з однієї руки в другу.

б) Підкидання правою і ловіння лівою рукою.

в) Підкидання м’ячем і ловіння правою, потім лівою.

 

Рухливість в лучезап’ясному суглобі, розподіл уваги, тонке диференціювання часових, силових і просторових характеристик руху, одночасне рішення двох рухових задач (правою і лівою).

7

Метання в горизонтальну ціль (обруч, кошик, відерце) з відстані 4 – 6м.

Те саме в вертикальну ціль (м’яч, обруч), розташована на стіні на рівні очей.

 

Диференціювання тактильних відчуттів, зусиль і відстані.

Ручна спритність, швидкість реагування на переключення, швидкісно-силові якості.

8

Метання в ціль трьома м’ячами (пластмасові, резинові, тенісні), різними за вагою і матеріалом.

 

Диференціювання тактильних відчуттів, здібність зору розрізняти відстань; швидкісно-силові якості.

З двома м’ячами одночасно (тенісні) та також з різними м’ячами за покриттям та вагою:

 

1

Одночасне підкидання двох м’ячем і ловіння двома руками після удару об підлогу.

 

Рухливість в лучезап’ясному суглобі, розподіл уваги, тонке диференціювання часових, силових і просторових характеристик руху, одночасне рішення двох рухових задач (правою і лівою).

2

а) Удари різними м’ячами по черзі об підлогу і ловіння двома руками (м’ячи для настільного тенісу, резинові, тенісний).

б) Удари різними м’ячами об стінку.

в) Підкидання і ловля  одночасно двох м’ячів

г) удари об підлогу і ловля одночасно двох м’ячів  

 

Диференціювання тактильних відчуттів, диференціювання рухових реакцій на різні подразники, точність рухів кисті і пальців, розподіл уваги.

Робота в парах або трійках:

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а) передача однію рукою (ударом об підлогу) – ловля двома руками;

б) передача однію рукою (ударом об підлогу) – ловля однією рукою;

в) передача однію рукою (в повітрі) – ловля двома руками;

г) передача однію рукою (в повітрі) – ловля однією рукою.

Рухливість в лучезап’ясному суглобі, розподіл уваги, тонке диференціювання часових, силових і просторових характеристик руху, одночасне рішення двох рухових задач (правою і лівою).

2

 

 

 

 

 

Передача через сітку або мотузку

а) кидок однією рукою – ловля двомя руками;

б) кидок однією рукою – ловля однією рукою.

Диференціювання тактильних відчуттів, здібність зору розрізняти відстань; швидкісно-силові якості.

3

Кидок в стіну одним партнером ловить інший та навпаки

а) кидок однією рукою – ловля двома руками;

б) кидок однією рукою – ловля однією рукою.

а) кидок однією рукою(ударом о підлогу) – ловля двомя руками;

б) кидок однією рукою (ударом о підлогу) – ловля однією рукою.

 

Диференціювання тактильних відчуттів, диференціювання рухових реакцій на різні подразники, точність рухів кисті і пальців, розподіл уваги.

 

Основний засіб ігровий. Для активізації рухів кисті і пальців використовується різноманітний дрібний інвентар: м’ячи: різні по об’єму, вазі, матеріалу, кольору; шари: надувні, пластмасові, дерев’яні; прапорці, обручі, гімнастичні палиці, кубики та ін.

 

 

 

docx
Додано
15 квітня 2023
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку