Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткових годин
«Корекція розвитку»
для дітей із ЗПР, 6 клас
№ п/п |
Дата
|
Зміст психокорекційної роботи |
Очікувані результати колекційного розвитку учня |
Примітка |
Я і Я: стосунок із собою |
|
|||
|
|
Емоції. Сприйняття та розпізнавання власних емоцій, які викликають труднощі адаптації та навчання. Зображення страхів (тривога, агресія образа тощо) образотворчими засобами. |
Робота з картками. Учень підбирає картинку із зображенням емоції (схематичне зображення лиця, зображення погоди) яка відповідає внутрішньому стану настрою в даний момент. |
|
|
|
Програвання сюжетів казок з метою деактивації загрозливих образів у свідомості школяр |
|
|
|
|
Тренінг «Вчимося цінувати індивідуальність» |
|
|
|
|
Обговорення ситуацій шкільного та позашкільного життя шестикласника, в яких можуть виникати дані емоціїї (страх, тривога, агресія, образа, смуток тощо). |
Учень пригадує і описує з допомогою вчителя свої емоції, пов’язані з шкільними і позашкільними ситуаціями. |
|
|
|
Гра-фантазія «Магія нашого імені» |
|
|
|
|
Розпізнавання даних емоцій на малюнках, фотографіях та в реальності |
|
|
|
|
Вікторина на вгадування емоцій |
|
|
|
|
Слухання, обговорення і програвання казкових сюжетів на теми «Страх», «Радість», «Хвилювання», «Образа». |
Робота з картками Учень розрізняє позитивні та негативні емоції. |
|
|
|
Вираження емоцій які викликають труднощі адаптації та навчання:
|
Учень виражає свої емоції мімікою, жестами |
|
|
|
|
|
|
|
|
Вираження емоцій словами |
Учень повідомляє про свій емоційний стан словами |
|
|
|
Гра «Асоціації» |
|
|
|
|
Вираження емоцій та почуттів арт-терапевтичними засобами (глина, малюнок) |
Учень зображує свої емоції за допомогою арт-терапевтичних засобів |
|
|
|
Малюнок свого настрою |
|
|
Самоусвідомлення |
|
|||
|
|
Емоційна рефлексія. Аналіз казкових ситуацій, поведінка та почуття героїв з метою сприяти усвідомленню дітьми власних почуттів та емоцій через ідентифікацію з героями |
Учень з власного досвіду наводить приклади ситуацій де в нього було присутнє відповідне почуття. |
|
|
|
Розігрування ситуації з метою простежування причинно-наслідкових зв’язків між діями та емоціями. |
|
|
|
|
Аналіз ситуації із власного досвіду, в яких емоції виникали внаслідок чиїхось дій і навпаки |
Учень за допомогою дорослого наводить приклади ситуацій, у яких проявляються позитивні та негативні риси характеру. |
|
|
|
Вправа-гра «Розкажи про свого власника» |
|
|
|
|
Формування здатності розрізняти причини виникнення емоцій;
|
|
|
|
|
Складання розповідей, наприклад, “я радію, коли...” “я ображаюся, якщо... |
|
|
|
|
Обговорення ситуацій успіху-неуспіху шкільного та позашкільного життя |
Учень робить спроби впоратися з емоціями в ситуації неуспіху |
|
|
|
Особистісна рефлексія. |
Учень виділяє 1-2 власні особистісні якості та називає вчинки, у яких вони проявляються. |
|
|
|
Аналіз казкових сюжетів, виділення вчинків героїв, риси їхнього характеру. Казкотерапія. |
|
|
|
|
Моделювання та розігрування ситуацій, в яких проявляються позитивні чи негативні особистісні якості (щирість, турботливість, пихатість, грубість) |
|
|
|
|
Обговорення подій з власного життя у яких спостерігаються прояви рис характеру інших людей та власних |
|
|
|
|
Малюнок «Світ навколо нас!» |
|
|
|
|
Процес дорослішання. |
Учень називає свої вміння, які вміє робити добре: навчальні, соціальні, побутові, творчі. |
|
|
|
Корекція вміння визначати й озвучувати свої бажання, пріоритети й вподобання |
Учень розрізняє і називає, що хоче, що не хоче |
|
|
|
Складання розповіді про себе на тему “Що я люблю” (моя улюблена пора року, колір, їжа, улюблена гра, музика, вид спорту, телепередача, фільм, місце відпочинку тощо) з опорою на алгоритм |
Учень розповідає про інтереси, пріоритети у діяльності, одязі, їжі тощо |
|
|
|
Зміни у собі шляхом порівняння. Я не вмів а тепер вмію. |
При відповіді на питання, використовує вирази “мене цікавить...”, “для мене важливо...”, “я ціную...” |
|
|
|
Формування умінь з опорою на сильні сторони учня, пов’язані з шкільним життям. |
|
|
|
|
Порівняння зовнішніх і внутрішніх змін. «Який я був в минулому, зараз і в майбутньому. |
|
|
|
|
Малюнок «Який я в майбутньому»? |
Учень називає вміння яких хотів би навчитися (малювати, керувати машиною) |
|
Саморегуляція |
|
|||
|
|
Корекція здатності до тілесної саморегуляції. |
|
|
|
|
Вправи на активізацію уваги, зосередження (дихальні, рухові) |
Учень дотримується правих рухової активності |
|
|
|
Виконання вправ на зниження тілесного збудження (дихальні, рухові) |
Вирівнює свій стан за допомогою дихальних або рухових вправ |
|
|
|
Ділова гра «Павутиння» |
|
|
|
|
Корекція здатності до поведінкової саморегуляції. |
Учень за допомогою дорослого планує свою діяльність, виставляючи пріоритети завдань і враховуючи часові затрати |
|
|
|
Складання розкладу і дотримання розкладу дня. |
|
|
|
|
Складання розкладу і дотримання розкладу тижня. |
|
|
|
|
Домашніх обов’язки та їх виконання. |
Учень бере участь у домашній праці, виконує домашні та шкільні обов'язки, розповідає про них |
|
|
|
Шкільні обов’язки та їх виконання. |
|
|
|
|
Моделювання ситуації, в яких потрібно зробити вибір і простежити наслідки. |
Учень пояснює свій вибір |
|
|
|
Формування і дотримання плану дій відповідно до короткострокової мети |
Учень приймає, виставлену дорослим мету, може утримувати її в пам’яті, докладає зусилля заради досягнення мети |
|
|
|
Виконання дій в заданій послідовності (багатокомпонентна інструкція) |
Учень приймаючи навчальну мету, (в самостійній і спільній діяльності), здатен долати труднощі, зберігати увагу й працездатність |
|
|
|
Розігрування ситуації «Приготування їжі за рецептом» |
Учень доводить до кінця розпочату справу |
|
|
|
Умови для вироблення здатності учня самостійно організовувати свою діяльність та визначати підходи до вирішення поставленої проблеми |
Учень вчиться і прагне самостійно організовувати свою діяльність, обирати місце для роботи, необхідні матеріали, прибирати за собою. |
|
|
|
Умови для вироблення здатності учня самостійно обирати місце для роботи, вміти підбирати необхідні матеріали, прибирати за собою |
Учень вчиться і прагне самостійно організовувати свою діяльність, обирати місце для роботи, необхідні матеріали, прибирати за собою. |
|
|
|
Тренінг «Вузлики напамять» |
|
|
Я і ми: стосунок з іншими. Міжособистісна взаємодія. |
|
|||
|
|
Навички соціальної взаємодії та підтримки дружніх зв’язків. |
Учень вміє розпочинати контакт, підтримувати його і виходити з нього. |
|
|
|
Комунікативні контакти з ровесниками |
|
|
|
|
Асоціативна вправа «Будуємо місток дружби» |
|
|
|
|
Почуття довіри і захищеності. |
|
|
|
|
Навички соціальної взаємодії та підтримки дружніх зв’язків під час роботи в групі. |
Виявляє прагнення співпрацювати, уважність, співчуття з власної ініціативи. |
|
|
|
Зайняття спільною навчальною діяльністю |
|
|
|
|
Спостереження за емоційними станами інших людей. |
|
|
|
|
Розпізнавання емоцій інших людей (психодрама емоцій; психогімнастика) з метою формування емпатії |
|
|
|
|
Малюнок «Казкова тваринка» |
|
|
|
|
Розвиток здатності сприймати та розуміти точку зору, переживання та інтереси іншого |
|
|
|
|
Довільна регуляція комунікативної поведінки. Здатність до внутрішнього плану комунікативних дій. |
|
|
|
|
Розвиток здатності до прогнозування ситуацій взаємодії |
|
|
|
|
Правила у групі (звертатися на ім’я, не лаятися, дотримуватися регламенту) |
Дотримується правил взаємодії з дорослими та ровесниками у спільній діяльності. |
|
|
|
Вікторина «Говоримо про вчинки, а не про особистості» |
|
|
|
|
Корекція не конструктивних форм взаємодії (імпульсивності, агресивності, демонстративності) шляхом емоційного від реагування конфліктних ситуацій. |
|
|
|
|
Формування здатності до емоційного передбачення та прогнозування наслідків своїх комунікативних дій. |
|
|
|
|
Складання схем-коміксів комунікативних ситуацій. |
|
|
|
|
Ігри-драматизації з метою тренування здатності до самоконтролю у конфліктних ситуаціях |
|
|
|
|
Формування здатності до емоційного передбачення (“як почуватиметься ..., якщо я зроблю/ скажу ...”) |
|
|
|
|
Малюнок «Сьогодні і 5 років потому» |
|
|
|
|
Тест «Я це зміг!» |
|
|