"Корекційна програма розвитку для дітей з ЗПР, 6 клас"

Про матеріал
Затримка психічного розвитку (ЗПР) – це психолого-педагогічне визначення для найрозповсюдженого серед усіх відхилень, які бувають у дітей. Затримка психічного розвитку насамперед належить до «пограничної» форми дизонтогенезу (порушення індивідуального розвитку особистості) й виражається в уповільненому темпі дозрівання різних психічних функцій. Ці особливості можуть бути спричинені як біологічними, так і соціальними факторами, а також різними варіантами їх поєднання.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткових годин

«Корекція розвитку»

для дітей із ЗПР, 6 клас

№ п/п

Дата

 

Зміст психокорекційної роботи

Очікувані результати колекційного розвитку учня

Примітка

Я і Я: стосунок із собою

 

  1.  

 

Емоції. Сприйняття та розпізнавання власних емоцій, які викликають труднощі адаптації та навчання.

Зображення страхів (тривога, агресія образа тощо) образотворчими засобами.

Робота з картками.

Учень підбирає картинку із зображенням емоції (схематичне зображення лиця, зображення погоди) яка відповідає внутрішньому стану настрою в даний момент.

 

  1.  

 

Програвання сюжетів казок з метою деактивації загрозливих образів у свідомості школяр

 

 

  1.  

 

Тренінг «Вчимося цінувати індивідуальність»

 

 

  1.  

 

Обговорення ситуацій шкільного та позашкільного життя шестикласника, в яких можуть виникати дані емоціїї (страх, тривога, агресія, образа, смуток тощо).

Учень пригадує і описує з допомогою вчителя свої емоції, пов’язані з шкільними і позашкільними ситуаціями.

 

  1.  

 

Гра-фантазія «Магія нашого імені»

 

 

  1.  

 

Розпізнавання даних емоцій на малюнках, фотографіях та в реальності

 

 

  1.  

 

Вікторина на вгадування емоцій

 

 

  1.  

 

Слухання, обговорення і програвання казкових сюжетів на теми «Страх», «Радість», «Хвилювання», «Образа».

Робота з картками

Учень розрізняє позитивні та негативні емоції.

 

  1.  

 

Вираження емоцій які викликають труднощі адаптації та навчання:

  • Вираження емоційних станів невербальними засобами виразності (без слів мімікою, звуками)

 

Учень виражає свої емоції мімікою, жестами

 

  1.  

 

 

 

 

  1.  

 

Вираження емоцій словами

Учень повідомляє про свій емоційний стан словами

 

  1.  

 

Гра «Асоціації»

 

 

  1.  

 

Вираження емоцій та почуттів арт-терапевтичними засобами (глина, малюнок)

Учень зображує свої емоції за допомогою арт-терапевтичних засобів

 

  1.  

 

Малюнок свого настрою

 

 

 Самоусвідомлення

 

  1.  

 

Емоційна рефлексія. Аналіз казкових ситуацій, поведінка та почуття героїв з метою сприяти усвідомленню дітьми

власних почуттів та емоцій через ідентифікацію з героями

Учень з власного досвіду наводить приклади ситуацій де в нього було присутнє відповідне почуття.

 

  1.  

 

Розігрування ситуації з метою простежування причинно-наслідкових зв’язків між діями та емоціями.

 

 

  1.  

 

Аналіз ситуації із власного досвіду, в яких емоції виникали внаслідок чиїхось дій і навпаки

Учень за допомогою дорослого наводить приклади ситуацій, у яких проявляються позитивні та негативні риси характеру.

 

  1.  

 

Вправа-гра «Розкажи про свого власника»

 

 

  1.  

 

Формування здатності розрізняти причини виникнення емоцій;

 

 

 

  1.  

 

Складання розповідей, наприклад, “я радію, коли...” “я ображаюся,

якщо...

 

 

  1.  

 

Обговорення ситуацій успіху-неуспіху шкільного та позашкільного життя

Учень робить спроби впоратися з емоціями в

ситуації неуспіху

 

  1.  

 

Особистісна рефлексія.

Учень виділяє 1-2  власні особистісні якості та називає вчинки, у яких вони проявляються.

 

  1.  

 

Аналіз казкових сюжетів, виділення вчинків героїв, риси їхнього характеру. Казкотерапія.

 

 

  1.  

 

Моделювання та розігрування ситуацій, в яких проявляються позитивні чи негативні особистісні якості (щирість, турботливість, пихатість, грубість)

 

 

  1.  

 

Обговорення подій з власного життя у яких спостерігаються прояви рис характеру інших людей та власних

 

 

  1.  

 

Малюнок «Світ навколо нас!»

 

 

  1.  

 

Процес дорослішання.

Учень називає свої вміння, які вміє робити добре: навчальні, соціальні, побутові, творчі.

 

  1.  

 

Корекція вміння визначати й озвучувати свої бажання, пріоритети й вподобання

Учень розрізняє і називає, що хоче, що не хоче

 

  1.  

 

Складання розповіді про себе на тему “Що я люблю” (моя улюблена пора року, колір, їжа, улюблена гра, музика, вид спорту, телепередача, фільм, місце відпочинку тощо) з опорою на алгоритм

Учень розповідає про інтереси, пріоритети у діяльності, одязі, їжі тощо

 

  1.  

 

Зміни у собі шляхом порівняння. Я не вмів а тепер вмію.

При відповіді на питання, використовує вирази “мене цікавить...”, “для мене важливо...”, “я ціную...”

 

  1.  

 

Формування умінь з опорою на сильні сторони учня, пов’язані з шкільним життям.

 

 

  1.  

 

Порівняння зовнішніх і внутрішніх змін. «Який я був в минулому, зараз і в майбутньому.

 

 

  1.  

 

Малюнок «Який я в майбутньому»?

Учень називає вміння яких хотів би навчитися (малювати, керувати машиною)

 

Саморегуляція

 

  1.  

 

Корекція здатності до тілесної саморегуляції.

 

 

  1.  

 

Вправи на активізацію уваги, зосередження (дихальні, рухові)

Учень дотримується правих рухової активності

 

  1.  

 

Виконання вправ на зниження тілесного збудження (дихальні, рухові)

Вирівнює свій стан за допомогою дихальних або рухових вправ

 

  1.  

 

Ділова гра «Павутиння»

 

 

  1.  

 

Корекція здатності до поведінкової саморегуляції.

Учень за допомогою дорослого планує свою діяльність, виставляючи пріоритети завдань і враховуючи часові затрати

 

  1.  

 

Складання розкладу і дотримання розкладу дня.

 

  1.  

 

Складання розкладу і дотримання розкладу тижня.

 

  1.  

 

Домашніх обов’язки та їх виконання.

Учень бере участь у домашній праці, виконує домашні та шкільні обов'язки, розповідає про них

 

  1.  

 

Шкільні обов’язки та їх виконання.

 

  1.  

 

Моделювання ситуації,  в яких потрібно зробити вибір і простежити наслідки.

Учень пояснює свій вибір

 

  1.  

 

Формування і дотримання плану дій відповідно до короткострокової мети

Учень приймає, виставлену дорослим мету, може утримувати її в пам’яті, докладає зусилля заради досягнення мети

 

  1.  

 

Виконання дій в заданій послідовності (багатокомпонентна інструкція)

Учень приймаючи навчальну мету, (в самостійній і спільній діяльності), здатен долати труднощі, зберігати увагу й працездатність

 

  1.  

 

Розігрування ситуації «Приготування їжі за рецептом»

Учень доводить до кінця розпочату справу

 

  1.  

 

Умови для вироблення здатності учня самостійно організовувати свою діяльність та визначати підходи до вирішення поставленої проблеми

Учень вчиться і прагне самостійно організовувати свою діяльність, обирати місце для роботи, необхідні матеріали, прибирати за собою.

 

  1.  

 

Умови для вироблення здатності учня самостійно обирати місце для роботи, вміти підбирати необхідні матеріали, прибирати за собою

Учень вчиться і прагне самостійно організовувати свою діяльність, обирати місце для роботи, необхідні матеріали, прибирати за собою.

 

  1.  

 

Тренінг «Вузлики напамять»

 

 

Я і ми: стосунок з іншими. Міжособистісна взаємодія.

 

  1.  

 

Навички соціальної взаємодії та підтримки дружніх зв’язків.

Учень вміє розпочинати контакт, підтримувати його і виходити з нього.

 

  1.  

 

Комунікативні контакти з ровесниками

 

 

  1.  

 

Асоціативна вправа «Будуємо місток дружби»

 

 

  1.  

 

Почуття довіри і захищеності.

 

 

  1.  

 

Навички соціальної взаємодії та підтримки дружніх зв’язків під час роботи в групі.

Виявляє прагнення співпрацювати, уважність, співчуття з власної ініціативи.

 

  1.  

 

Зайняття спільною навчальною діяльністю

 

 

  1.  

 

Спостереження за емоційними станами інших людей.

 

 

  1.  

 

Розпізнавання емоцій інших людей (психодрама емоцій; психогімнастика) з метою формування емпатії

 

 

  1.  

 

Малюнок «Казкова тваринка»

 

 

  1.  

 

Розвиток здатності сприймати та розуміти точку зору, переживання та інтереси іншого

 

 

  1.  

 

Довільна регуляція комунікативної поведінки. Здатність до внутрішнього плану комунікативних дій.

 

 

  1.  

 

Розвиток здатності до прогнозування ситуацій взаємодії

 

 

  1.  

 

Правила у групі (звертатися на імя, не лаятися, дотримуватися регламенту)

Дотримується правил взаємодії з дорослими та ровесниками у спільній діяльності.

 

  1.  

 

Вікторина «Говоримо про вчинки, а не про особистості»

 

 

  1.  

 

Корекція не конструктивних форм взаємодії (імпульсивності, агресивності, демонстративності) шляхом емоційного від реагування конфліктних ситуацій.

 

 

  1.  

 

Формування здатності до емоційного передбачення та прогнозування наслідків своїх комунікативних дій.

 

 

  1.  

 

Складання схем-коміксів комунікативних ситуацій.

 

 

  1.  

 

Ігри-драматизації з метою тренування здатності до самоконтролю у конфліктних ситуаціях

 

 

  1.  

 

Формування здатності

до емоційного передбачення (“як

почуватиметься ..., якщо я зроблю/ скажу ...”)

 

 

  1.  

 

Малюнок «Сьогодні і 5 років потому»

 

 

  1.  

 

Тест «Я це зміг!»

 

 

 

docx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
2274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку