Корекційно-виховне заняття
«Давайте жити дружно»
Мета: підвищити рівень дружнього неконфліктного співіснування учнів. Навчити дітей знаходити компроміс та вихід зі складної ситуації, розвивати у молодших школярів почуття поваги до себе та оточуючих.
Загальна тривалість: 45
Обладнання та необхідні матеріали: плакат «Правила роботи», листи ватману/фліпчарту, фломастери/маркери, роздруковані розмальовки кюкзачок, кольорові картки зеленого та червоного кольору, пелюстки квітки з паперу, на пелюстках надруковані правила дружби, кольорові долоньки по кількості дітей, плакат з деревом, скотч, клей-олівець, проектор, екран для показу, запис мультфільму, запис руханки.
План заняття:
Хід проведення:
1.Привітання
Мета: привітати учнів та учениць.
Час: 5 хв.
Ведучий: Діти, давайте з вами станемо у коло і привітаємось. У світі багато є різних країн: теплих, холодних, далеких, не дуже, морських, гірських, низовинних і т.д., і у сих цих країнах по різному вітаються. Сьогодні ми теж з вами привітаємось по особливому, наприклад: хтось потисне руку, а інший привітається кулачком, хтось хоче привітатися ліктями, а у когось є свій варіант.( Діти вітаються по колу).
Ведучий: А зараз у зворотному напрямку побажайте по колу один-одному гарного дня.(діти бажають і сідають на свої місця)
2. Прийняття правил роботи групи/класу
Мета: організувати клас та створити можливості ефективної роботи.
Час: 5 хв.
Необхідні матеріали: листи фліпчарту, маркери, або заздалегідь підготовлений плакат «Правила роботи», картинка на слайді.
Ведучий: Для того, щоб ви себе відчували комфортно та робота під час заняття була ефективною пропоную прийняти правила групи, які ми всі погодимо і будемо дотримуватися впродовж нашого заняття. Ми напишемо ці правила на листі фліпчарту і повісимо на видимому місці.
До уваги ведучого/ведучої! Можуть бути запропоновані такі правила роботи групи: 1. Ми сидимо в колі 2. Ми говоримо від свого імені 2. Ми будемо доброзичливими і активними 3. Ми підіймаємо руку, коли хочем сказати 4. Ми слухаємо, коли інші говорять 5. Кожен має змогу сказати «Пас» 6. Кожен має право висловлювати свою думку Ведучий допомагає дітям приймати правила. |
3 Вправа « Правила дружби».
Мета: обговорити правила дружби серед учнів/учениць, сприяти усвідомленню неконфліктного спілкування серед дітей.
Час: 10 хв.
Необхідні матеріали: листи ватману/фліпчарту, пелюстки квітки з паперу, на пелюстках надруковані правила дружби.
Ведучий: Сьогодні ми обговоримо тему дружні стосунки серед учнів/учениць і з’ясуємо які дружба має правила.
Діти вибирають розташовані на столі пелюстки, одна дитина(бажаюча) зачитує правило, разом з дітьми ведучий розбирає правило.Ведучий приклеює кожну пелюстку на лист ватману .
Мета: навчити дітей вирізняти дружні стосунки та недружні, сприяти усвідомленню та аналізу власної поведінки.
Час: 10 хв.
Необхідні матеріали: заздалегідь намальоване дерево дружби, вирізані долоньки з кольорового паперу.
Ведучий пропонує дітям вибрати підказочки «Яким має бути справжній друг? »( картинка на проекторі), на вирізаних долоньках діти пишуть 5 вибраних якостей, після цього розміщують долонькі на «Дереві справжньої дружби». Декілька дітей зачитують вибрані якості( за бажанням)
Мета: Порухатись, підняти настрій дітей.
Час: 3 хв.
Необхідні матеріали: Проектор, екран, запис руханки.
Руханка «Дружба» https://www.youtube.com/watch?v=EG9TPKID9Bs
Мета: закріпити у дітей поняття «справжня дружба», встановити модель дружніх стосунків.
Час: 10 хв.
Необхідні матеріали: Листочки кольорового паперу червоний і зелений по 1 набору на кожну дитину, проектор, екран,
«Казка про дружбу. Рюкзачок» https://www.youtube.com/watch?v=T2vYUWfrQu0
«Кольорове голосування»
Ведучий: Чи уважно ви дивились мультик? А зараз я задаватиму вам запитання, а вам потрібно буде відповісти за допомогою кольорових карток- якщо твердження вірне, то ви піднімаєте зелену картку, якщо твердження невірне, то ви піднімаєте червону картку.
Мета : навчити дітей працювати у парах, вміти домоволятися, вміти вислухати один одного.
Час:10 хв.
Ведучий об’єднує дітей у пари. Дітям роздають розмальовки із зображенням рюкзачка, вони у парах. У процесі розфарбовування діти вчаться працювати у парах, домовляючись між собою.
Ведучий: Ми з вами зараз попрацювали та порозмальовували рюкзачки і що ж у нас вийшло? ( Діти показують свої роботи) Як ви це робили? Ви домовлялись?
Отже діти, ми можемо зробити висновки: що без друзів важко жити. З друзями весело, а іще друзі завжди підтримають у важку годину, друзі допоможуть, також друзі можуть захищати коли тебе ображає старший від тебе або сильніший за тебе.
Мета: сприяти позитивному завершенню заняття.
Час: 5 хв.
Ведучий дає дітям іграшку–речника і пропонує дітям передавати іграшку по колу, ділячись при цьому своїми враженнями від сьогоднішнього заняття.
Ведучий: зараз я пропоную висловити власні думки, доповнюючи незакінчене речення: ( Можна вивести незакінчене речення на екран)