Матеріал розроблено для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, Мета заняття розширити уявлення дитини про значення кольорів, ознайомити з різновидами світлофорів, повторити правила безпечного руху пішоходів. Урок розрахований на 20 хвилин.
Корекційне заняття з соціально-побутового орієнтування для дітей 4 класу з розумовою відсталістю. (Розраховане на 20 хвилин.)
Тема: Світлофор
Мета: розширити уявлення про значення кольорів світлофора; сприяти формуванню практичних навичок правильного переходу дороги користуючись світлофором , дотримання правил дорожнього руху; розвивати пам'ять, увагу, словниковий запас; виховувати обережність.
Обладнання: розмальовка, малюнки.
Хід заняття
І. Організація до уроку
Привітання.
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо .
Роботу швидше починаймо.
ІІ. Вивчення пового матеріалу
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Робота над віршем
- Послухай уважно вірш .
Тротуари це доріжки
Ми по них ідемо пішки.
Всі, хто тротуаром ходить,
Звуться просто пішоходи.
Бесіда
Повідомлення теми уроку
Фізкультхвилинка
1. Гра «Світлофор»
- Зараз ми пограємо у гру «Світлофор». Я буду називати колір і виконувати певні рухи, а ти будь уважною і виконуй те, що я говорю. Це гра на увагу.
Червоний - руки вгору; жовтий - присідання; зелений-руки вперед.
2.Ознайомлення з різновидами світлофорів.
Світлофорів існує безліч. Світлофо́р — пристрій оптичної сигналізації, призначений для регулювання руху людей, велосипедів,автомобілів і інших учасників дорожнього руху, потягів залізниці і метрополітену, річкових і морських суден. Найпоширеніші світлофори з сигналами (зазвичай круглими) трьох кольорів: червоного, жовтого і зеленого. У деяких країнах замість жовтого використовується помаранчевий колір. Сигнали можуть бути розташовані як вертикально (при цьому червоний сигнал завжди розташовується зверху, а зелений — знизу), так і горизонтально (при цьому червоний сигнал завжди розташовується зліва, а зелений — справа). За відсутності інших, спеціальних світлофорів вони регулюють рух всіх видів транспортних засобів і пішоходів. Ми користуємось найчастіше звичайним і пішохідним світлофорами. Звичайний світлофор відрізняється від пішохідного кількістю кольорів. Пішохідний світлофор має лише два кольори: червоний та зелений.
3. Розфарбовування малюнка
- А зараз ми трохи відпочинемо і розфарбуємо малюнок.
- Що зображено на малюнку?
- Який настрій у світлофора?
- Чому? Яким кольором ти розфарбуєш обличчя? Чому?
Підсумок уроку
Обмін враженнями.