Корекційне заняття"Позитивне мислення"

Про матеріал

Корекційне заняття з учнями"Позитивне мислення"Мета:активне усвідомлення понять позитивного та негативного мислення, впровадження методів саморегуляції, формування у особистості оптимістичних якостей, навичок управління розумом.

Перегляд файлу

Корекційне заняття психолога

 

Тема: «ПОЗИТИВНЕ  МИСЛЕННЯ – ШЛЯХ  ДО УСПІХУ»

 

Хід заняття:

 

1.Інформаційне повідомлення.(презентація «Позитивне мислення»).

2.Ваправа1.

3.Вправа 2 «Склянка».

4.Інформаційне повідомлення.

5.Вправа 3.

6.Легенда « Усе в твоїх руках»

7.Мозковий штурм «Що слід робити, щоб навчитися позитивно мислити?»

8.Притча «Двоє жабенят», «Про козу».

9.Практичні поради « Як бути щасливим» (презентація).

  1. Інформаційне повідомлення.

 

  1. Ваправа1.

     Інструкція:дайте відповідь на такі запитання:

  1. Ваш  улюблений колір  та його три характеристики –
  1. -----------

б)-----------

в)-----------

  1. Ваша улюблена тварина та її три характеристики -

а)-----------

б)-----------

в)-----------

  1. Ваша улюблена форма водоймища та її три характеристики –

а)-----------

б)-----------

в)-----------

  1. Уявіть себе в білій кімнаті, де все біле, що ви відчуваєте, чи хочете щось змінити?

 

  1. Вправа 2  «Склянка».

Несхожість між людьми з позитивним і негативним мисленням також можна продемонструвати на при­кладі їх ставлення до склянки, наповненої водою до половини. Людина з не­гативним мисленням гово­рить, що склянка напівпо­рожня;

людина з позитив­ним мисленням каже, що склянка напівповна.

 

     4. Інформаційне повідомлення.

           Три типи негативного мислення

 

Що ж призводить до надмірної реакції, нервування при виникненні у людини неприємностей? Наше негативне мислення, яке нагнітає страх,обвинувачує або пред’являє завищені вимоги, заперечує важливість подій, які відбуваються.

1. Мислення, яке нагнітає страх. Воно означає перебільшення значення подій, що відбуваються в нашому житті(А), їх негативні наслідки. Більшість думок в даному випадку починається зі слів: «А що, якщо …» (якщо мене спитають про те,чого я не знаю, якщо я не дуже гарний фахівець, якщо я не сподобаюсь комісії … та інші). Ставлячи перед собою такі запитання, ви мимоволі навіюєте собі, що якщо відбудеться будь – яке з «А що, якщо…», то воно стане не дрібною невдачею, а справжньою катастрофою. Катастрофа присутня не в питанні, а у відповіді на нього. Сама відповідь на будь – яке « А що, якщо..» може викликати страх. Тому цей тип мислення ми називаємо «страхаючим». Дехто приводить себе в панічний стан , повторюючи щоразу: «Мене просто виводить із себе,коли…», «я просто ненавиджу, коли…». Розмірковуючи так, ви самі обеззброюєте себе перед людьми або обставинами, які дійсно можуть вас нервувати. Нагнітання страху – прекрасний спосіб засмутитися та відчувати себе нещасним.

2. Другий тип негативного мислення - обвинувачуючий або пред’являючий завищені вимоги. У цьому випадку переважають думки, які починаються зі слів: « Я повинен був.., мені слід було..., мені прийдеться.., я вимушений…». Деякі безперестанно вимагають чогось від себе. І це, зазвичай, правильно. Ми всі бажаємо самовдосконалюватися. Але іноді ми стаємо занадто самокритичними. Така «стратегія самовдосконалення» призводить до того,що ми починаємо пред’являти завищені вимоги до оточуючих нас людей: «Знаєш, це тобі необхідно.., тобі потрібно бути більш..., ти повинен…». Цей тип мислення призводить до постійного нервового напруження від незадоволення «хочу,треба,повинен…», яке виявляється в надмірному нервуванні, неадекватному реагуванні на події.

3. Третій тип негативного мислення – заперечення важливості подій, що відбуваються (раціоналізація). Люди з таким мисленням намагаються не помічати того, що відбувається, або не давати йому великого значення, заспокоюючи себе словами: «Це мене не стосується», «Ну і що?» Насправді, вони обманюють себе, а дивлячись на них, ми теж намагаємося обманювати себе. Звичайно,не слід все занадто драматизувати(ви повинні розуміти,що це не так уже й жахливо та смертельно), але. Якщо ви навпаки будете переконувати себе,що для вас це немає значення, то лише стримуєте природні почуття,чого не слід робити. Таким чином, ми визначили типи негативного (руйнуючого) мислення, котрі не дозволяють нам ефективно протистояти тому всьому, що впливає нам на нерви( це – нагнітання страху, обвинувачення, раціоналізація). Далі розглянемо, як змінити негативні думки на позитивні.

Найкраща тактика протистояти різним негативним подіям це розуміння того,що нам тільки здається, що вони (негативні події) можуть управляти нами, але в дійсності ступінь нашого засмучення та наша реакція, в певних ситуаціях, залежить від того, що ми думаємо відносно того, що сталося. Саме ми, дозволяємо собі діяти так неадекватно, нераціонально. Тому нам необхідно навчитися уникати негативного мислення,яке призводить до таких руйнівних наслідків. В цьому нам допоможе метод раціонального мислення. Суть даного методу полягає в тому, що ви аналізуєте критичну ситуацію, свої почуття, переконання, сперечаєтесь з собою, руйнуєте свої необґрунтовані переконання, та приймаєте раціональні рішення, звільняючи себе від надмірних, неадекватних переживань і думок.

 

     5. Вправа 3.   Приклади вияву негативного й позитивного мислення.

 

Приклади  вияву  негативного  мислення

 

Приклади  вияву позитивного  мислення

 

1.Боїмося робити помилки в житті й у зв'язку з цим не живемо, а існуємо.

 

Помилки – це сходинки до успіху. Вище голову.

2.Перебільшуємо зовнішні обставини і "примен­шуємо" свої можливості, здібності.

 

Я це зможу, оскільки у мене є мої сильні сторони . Це……..

 3.Часто сприймаємо нега­тивну інформацію для при­пинення наших дій, замість тільки їх корекції.

 

А все таки варто спробувати!

4.Часто дозволяємо собі вступати в негативні    ро­змови.

 

Спробую ставитися до людей трішечки співчутливіше й дружелюбніше.

5.Рідко усміхаємося, забу­ваючи про позитивний вплив усмішки для себе і оточуючих.

 

Коли я посміхаюся, я покращую настрій собі і оточуючим.

6.Страждаємо часто не стільки від того, що відбу­вається, скільки від того, як оцінюємо те, що відбу­вається.

 

Я не в змозі змінити ситуацію, але можу змінити ставлення до неї.

7.Наді мною тяжіє злий фатум (доля).

У мене вийде все, що завгодно, якщо я докладу до цього достатньо зусиль і витрачу певний час.

8.Інші люди порівняно зі мною набагато  впевненіші, мають більший успіх тощо

У будь – якій галузі завжди знайдуться люди більш талановиті й більш здібні, ніж я. Але знайдуться й ті, які поступляться мені в цьому.

9.Я занадто хвилююся. У мене це ніколи не вийде.

Усе вимагає практики. Потрібно зробити ще одну спробу.

10.У мене  немає до цього здібностей. Можна навіть не намагатися

Мені зовсім не обовязково бути досконалим, з часом я навчуся всього, що мені потрібно.

 

6.Легенда « Усе в твоїх руках»

 

    Це сталося колись давно в дивовижному місті, у якому жив великий  мудрець. Слава про його мудрість рознеслася далеко за його рідне місто Але була у місті людина, яка заздрила його славі. І ось вирішила вона придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Вона пішла на галявину, піймала метелика, посадила його між

зімкнутих долонь і подумала: « Я запитаю в мудреця, який метелик у мене в руках - живий чи мертвий. Якщо він скаже «живий»,я стисну  долоні-і метелик помре, а якщо він скаже «мертвий»,я розтулю долоні-і метелик полетить.

        Тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший».

Так усе відбулося, заздрісник впіймав метелика. посадив його між долонями, вирушив до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене в руках -  живий чи мертвий?».

І тоді мудрець сказав: «УСЕ У ТВОЇХ РУКАХ».

 

7.Мозковий штурм «Що слід робити, щоб навчитися позитивно мислити?»

- терпіння;

- настирливість;

- автогенне тренування;

- позитивна самотерапія;

- «темних» багато, треба прощати;

- новий день несе нові можливості;

- цінувати те, що є;

- ніколи не здаватися;

- посміхайся  життю і воно посміхнеться у відповідь;

- перш, ніж почати будь-яку справу, чітко візуалізуйте у своїй свідомості її успішний результат;

 

8.Притча «про козу» та «про жабу в молоці».                               

 

 Притча про козу.

 

Прийшов якось дядько до мудреця і став скаржитися, що вдома суцільний «дурдом»: дітей купа , одні повзають, інші грошей просять, треті - машини;

що теща пиляє на всі частини і вже  майже відпиляли все;

 що дружина хвора,  і  коханка перестала радувати ..;

будинок от-от завалиться ...

А мудрець і каже:

- А ти заведи козу.

- Навіщо?

- Не питай. Заведи козу.

Мужик зітхнув і пішов додому.  Завів козу. Через тиждень прибіг до мудреця. Кричить з порога: - ти що придумав?! До всіх моїх кошмарів додався цей кошмар у вигляді кози! Всі кричать, а коза бекає так, що будинок скоро завалиться! Шерсть по всьому будинку! Брикається,буцається як скажена, нікому спуску не дає!

Мудрець, спокійно, з хитринкою в оці:

- А ти продай козу.

- Так навіщо???

- Продай.

- І що?

 - Продай.

Мужик втік, лаючись на все що попадалося під ноги ...

Прибіг через день і з порога:

- Спасибі! Як добре! Як чудово: будинок скоро завалиться - дурниця, дружина на головний біль скаржиться - дурниця, теща нехай пиляє, діти - гомонять - нехай, всі свої, всі рідні, головне, що кози немає! Яке щастя!

Так що, коли на душі тяжко або  життя погане - купіть козу, поживіть з нею тиждень, потім продайте і весь клопіт, як рукою змете! Нехай щастить!

 

 Притча про жабу в молоці.

                                                                                                                          

 

"... Потрапили дві жаби в глечик з молоком. Одна зрозуміла, що опір даремний і що долю не обдурити. А там раптом  ще потойбічне життя є, так до чого зайвий раз напружуватися і даремно тішити себе порожніми сподіваннями? Склала лапки і пішла на дно. А друга -давай борсатися. Здавалося б, чого їй смикатися? Борсалася вона, борсалася ... Поки молоко в масло не збила. І вилізла.

 

9.Практичні поради « Як бути щасливим» (презентація).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Drohomyrezka Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
29 квітня 2018
Переглядів
2526
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку