Корекційне заняття "Розвиток мовлення" Тема: Звук і буква М. Лексична тема "Фрукти"

Про матеріал
Конспект розроблено для проведення корекційно-розвиткового заняття "Розвиток мовлення" з учнями 3 класу (діти, які мають інтелектуальні порушення)
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ

корекційно-розвиткового заняття «Розвиток мовлення»

(для роботи з дітьми, які мають інтелектуальні порушення)

 

Тема: Звук і буква М (утворення та читання слів).  Фрукти

Мета:  уточнити вимову звука [м], домагатися правильної навички читання слів із буквою, вчити визначати місце та диференціювати відповідний звук у словах. Збагачувати та поповнювати словниковий запас учнів словами на тему: «екзотичні фрукти». Розвивати фонематичний слух, логічне мислення, пам'ять. Коригувати навички правильного визначення звука в слові, правильне написання слів. Виховувати бажання чітко та правильно говорити.

Обладнання: лотки з піском, соломинки, малюнки; зошит, ручка; зображення квітки та пелюсток з малюнками; листочки для утворення слів, кубики зі складами; планшети з таблицями, написані слова та до них малюнки;  кошик, натуральні фрукти та овочі; зображення банок, склянок та коробочок з зображенням фруктів; велика ковдра, сюрприз.

 

Х І Д   З А Н Я Т Т Я

 

І. Підготовча частина

1. Привітання дітей

Дзвоник нас покликав в клас,

Працювати прийшов час!

Радо всіх вас я вітаю

Й до роботи закликаю!

2. Повідомлення теми і мети уроку

  •          Ой, лишенько. Що це тут таке відбулося, у нашому кабінеті? Хтось розкидав все, перемішав. Діти, вам подобається такий кабінет? Мені теж зовсім не хочеться працювати у ньому. Наведемо тут лад? Тож вирушаємо у подорож.

Роботи у нас багато і тому пропоную:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

  •          Дружно і плідно працювати!

 3.  Дидактична вправа «Розкажи вірш руками»

 Щоб отримати доступ до наведення порядку,  нам потрібно отримати доступ – розказати вірш за допомогою рухів.

 

ІІ. Основна частина

  1. Перша перешкода

Дидактична гра «Визнач звук, букву»

Перед дітьми контейнери з піском, соломинки.

  •            Діти, за попередженням синоптиків, насувається сильний вітер. У нас багато піску, а щоб він не розвіявся по кабінету – треба швидко виконати завдання і закрити контейнери з піском. У кожного з вас є соломинка, вам потрібно роздмухати пісок і побачити малюнок, який лежить на дні контейнера, назвати його та визначити, який перший звук у цьому слові-малюнку.

Міст, м’яч, мавпа, метелик, мандарин.

  •          Який перший звук у цих словах? Тож ми будемо працювати з вами зі звуком(буквою) М.
  •          Ви правильно назвали звук, швидше закривайте контейнери, бо насувається справжній ураган.

(звучить запис сильного вітру)

 

  1. Друга перешкода

               Дидактична вправа «Впіймай звук»

  •                    Ой, погляньте – наші зошити і ручки розкидані і не лежать на своєму місці. Виконаємо швидко завдання і складемо їх на купку. Відкривайте швидко зошити, записуємо букву М та ставимо риску. Далі слухаємо цей вірш і якщо почули звук [м] – то в зошит записуємо букву М, а далі порахуємо, скільки звуків ви почули у цьому вірші.

«Буква «М» Мирослав Вересюк

Слово «МАМА» - кожен знає,

Маля першим вимовляє!

Тому букву «М» вивчати

Треба змалку починати. (м – 8)

 

  1. Третя перешкода

Дидактична гра «Місце звука в слові»

Мета: розвивати фонематичний слух.

Робота  в парі

  •                    Ой погляньте, вітер таки наробив лиха. Останні квіти, які росли у нас на ділянці – загубили свої пелюстки, стебельця опустили свої шапочки. Ми з вами швидко це виправимо. Кожен буде збирати свою квітку. Погляньте – на кожній пелюстці зображений малюнок. Ваше завдання: перша пара – відновлює квітку, де звук [м] стоїть на початку слова; друга пара – звук [м] стоїть в середині слова, а третя пара – звук [м] стоїть в кінці слова.

(Використовую взаємоперевірку)

 

  1. Четверта перешкода

Дидактична гра «Утвори слово»

Мета: закріпити навички читання прямих і обернених складів, слів.

  •          Ой, я що це наш вітер тут нам наробив? Він переплутав усі букви у слові, а в деяких словах – зовсім стер. Наше з вами завдання відтворити правильно слова та поскладати розкидані листочки та кубики.

Спочатку діти на листочках утворюють слова і записують у відповідні клітинки. Озвучують утворені слова: мох, Ему, дім, мило, килим, гумка.

  •        Листочки ми прибрали, а зараз треба скласти кубики. А ви помітили, що це не прості кубики, а на них написані склади. Нам потрібно з вами скласти слово і тоді кубики потраплять на своє місце.

(Кубики зі складами для утворення слів: муха, миша, мета, міфи, малина, молоко)

 

  1. П’ята перешкода

Дидактична гра «З’єднай слово з малюнком»

Мета: закріпити навички читання слів.

Серед класу розкидані написані слова та малюнки, а також розкидані дитячі планшети, на яких прикріплено аркуші з певними зображеннями.

  •          Переходимо до прибирання наступного пустування Вітра. Наробив він хаосу, а нам потрібно поприбирати і навести лад. Завдання: кожен бере планшет – це для вас підказка. Один з вас буде виконувати дії серед купи, а інші – наводитимуть лад на планшетах. У кого планшети – ви читатимете по черзі слова у стовпчику, а той, хто працює з купою, повинен відшукати це слово та знайти до нього відповідний малюнок і поєднати його. А ви у планшетах з’єднуєте слово з відповідним малюнком. 

Мак, лама, маляр, лимон, масло, сумка, зима, мороз, молоток, хом’як

 

  1. Шоста перешкода

Дидактична гра «Що це?»

Мета: активізувати словник.

  •        Ой, що це? Прийшло повідомлення на Viber. Мені цікаво від кого це. Це прислала бабуся Одарка. «Терміново поїхала в місто по справах. Пригощайтеся фруктами у кошику. Почувайтеся,  як удома.»
  •          Так це ми потрапили до господи бабусі Одарки. Вітер пустунець і тут набешкетував – він розкидав з кошика всі дари бабусі, але він не тільки розкидав кошик з фруктами, а ще перемішав з овочами. Наше завдання: відібрати у кошик лише фрукти. Але не просто назвати свій фрукт і покласти у кошик, а назвати всі попередні фрукти, які уже до вас поклали у кошик і назвати свій. 

Діти відповідають:  У кошик поклали  банан. У кошик поклали банан і апельсин. У кошик поклали банан, апельсин і яблуко. І так далі, поки не буде зібрано всі фрукти.

Лимон, апельсин, ківі, ананас, мандарин, гранат, грейпфрут, банан, хурма, яблуко, слива, груша, персик, абрикос.

 

  1. Сьома перешкода

Дидактична гра «Наведи лад»

Мета: закріпити навички узгодження слів.

  •                    А куди це ми з вами потрапили? Ми потрапили у погріб до дуже гарної господині. Вона ціле літо працювала, заготівки на зиму робила. Але, що це тут таке трапилося? Мабуть, Вітер-Пустунець не зміг тут сильно пошкодити, але накапостити таки зміг. Давайте подивимося, що тут можна виправити, щоб господиня не образилася.
  •                    Бабуся варила варення, вона всі баночки підписала та наклеїла відповідні малюнки – фрукти, бо у неї є онучок Тарасик, який ще не вміє читати, але всі фрукти знає. Тож нам потрібно перевірити, чи правильно все, щоб малий Тарасик міг собі без перешкод взяти те, що він хоче.

Діти відповідають: читають назву варення (соку), (цукерок) і чи відповідає малюнок.

Варення: лимонне, апельсинове, бананове, абрикосове, мандаринове, сливове, яблучне.

Сік: яблучний, персиковий, ананасовий, гранатовий, апельсиновий.

Цукерки: грушеві, бананові, апельсинові, яблучні, лимонні.

 

ІІІ. Заключна частина

Восьма перешкода

Релаксація

По середині кабінету лежить велика купа накрита ковдрою.

  •          Ой, лишенько, а що тут наробив Вітер-пустунець? Давайте поглянемо та наведемо лад до приїзду бабусі Одарки.

Діти знімають ковдру, а на них чекає солодкий сюрприз. Діти сідають на килимку колом.

  •          Діти, навели ми лад у кабінеті?
  •          Чи дамо ми можливості Вітру-Пустунцю так бешкетувати?
  •          А що ми для цього будемо робити?

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
6 листопада
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку