Корекційне заняття з розвитку мовленнєвої компетенції та зорового сприйняття «Дикі тварини наших лісів»

Про матеріал
Мета: Розширити знання дітей про мешканців лісу, особливості їх життя взимку. Вчити дітей відгадувати тварину за описом. Знаходити картинку із зображенням заданої тварини. Удосконалювати навички складання словосполучень, коротких описових розповідей. Стимулювати вживання повних речень.Розвивати зорово-моторну увагу, дрібну моторику рук, пізнавальний інтерес дітей, прагнення до активного пізнання природи. Формувати вміння логічно мислити.
Перегляд файлу

Заняття з розвитку мовленнєвої компетенції та зорового сприйняття

 «Дикі тварини наших лісів»

Мета: Розширити знання дітей про мешканців лісу, особливості їх життя взимку.

           Вчити дітей відгадувати тварину за описом. Знаходити картинку із зображенням заданої

           тварини.Удосконалювати  навички складання словосполучень, коротких описових

           розповідей. Стимулювати вживання повних речень.

           Розвивати зорово-моторну увагу, дрібну моторику рук, пізнавальний інтерес дітей,

           прагнення до активного пізнання природи. Формувати вміння логічно мислити.  

           Виховувати любов до природи.

Обладнання: презентація, таблиця (склад короткого опису); кошик з частуванням; силуетні  зображення їжаків без колючок, прищіпки, ємкість з крупою, грибочками.

 

Хід заняття

1. Оргмомент. Привітання

1.-  Діти, сьогодні до нас завітали гості, щоб разом з нами вирушити на зустріч з лісовими мешканцями нашого чарівного Чорного лісу. (Слайд 2)

 Ліс зелений друг людини
 Прохолодний в літню днину.
 Взимку захисток од вітру.
 Очищає ліс повітря.
 Він, мов дім, для всіх відкритий.
 Дружно тут навчились жити
 І тварини, і комахи.
 На деревах різні птахи.
2. Актуалізація опорних знань

-         Ось ми, діти, в лісі. Яких тварин ми можемо зустріти на лісовій галявині?

-         Як називають тварин, які живуть в лісі?

-         Яке називають тварин , які живуть поруч з людиною?

-         Сьогодні на уроці ми дізнаємося про життя диких тварин, які живуть в лісі. Але спочатку ми повинні з вами повторити правила поведінки в лісі. (Слайд 3)

– А ось і перша зустріч. Хто це, відгадайте загадку:

В лісі темному блукаю,

довгий хвіст пухнастий маю.

До села як завітаю – то курчат собі шукаю.

Вовку-брату я сестриця, як же звуть мене? …  (Лисиця) (Слайд4-6)

3.Дидактична гра «Хто це?»

-         Лісовим жителям дуже подобається, коли про них розповідають діти.

Мета: складання речень та короткого опису за таблицею, активізація процесів мислення, збагачення словника.

-         ЛИСИЧКА – дика тварина, хижак. Лисяче хутро оранжевого кольору, а грудка і кінчик пухнастого довгого хвоста – білий. Живиться лисиця дрібними тваринами, полює на птахів. Живуть лисиці в норах. Дитинчат лисиці називають – лисенята.

4. Д/г «Хто це?»

- А ось і ще один мешканець:

Мисливець сміливий –    зубастий та сірий.

По лісу блукає, здобич шукає. Хто це?.. (Вовк) (Слайд 7,8)

«Вовк взимку дуже злий. Поодинці не ходить; вовки зграями бродять. Сірі, худі, голодні і злі. Виють сильно по ночах, навіть страшно звірам! Краще їм не попадатися, їх треба остерігатися.»

-         Діти, щоб ці хижаки стали добрішими, треба допомогти їм знайти свій хвіст

  1. Заняття в ясельній групі дитячого саду «Зима в лісі»Дидактична гра «Чий хвіст?»  (Слайд 9)

Результат пошуку зображень за запитом "дидактична гра знайди тінь"

 

 

 

 

 

  1.  Д/г «Хто це?»

 Наступна зустріч з: По діброві він блукає,

                                   мед, малинку там шукає,
                                   А прийде зима –

                                   в барліг він заляже на нічліг
                                  В сні сопітиме малятко, волохате …   (Ведмежатко)

                                                                                                   (Слайд 10,11)

«Ведмідь – це дика тварина, хижак. Ведмеже хутро коричневого кольору, також в природі живуть ведмеді у яких хутро біле, чорне. Тіло у ведмедя велике, потужне з маленьким хвостиком і маленькими вухами на голові. Лапи у ведмедя короткі й товсті. Ведмеді полюбляють їсти мед, збирають ягоди та ловлять рибу. Всю зиму ведмідь спить у барлозі. У ведмежій сім′ї з′являються дитинчата – ведмежата.»

  1. Фізкультхвилинка

-         А зараз  ведмежата нас запрошують на фізкультхвилинку на лісову галявину:

Ведмежата в лісі жили, головою так вертіли:

Ось так, ось так – головою все вертіли.

Ведмежата мед шукали, разом дерево хитали,

Ось так, ось так – разом дерево хитали.

А тепер усі малята пострибали як зайчата.

А тепер всі відпочили і за парти разом сіли.

  1. Д/г «Хто це?»

–Хто ж наступний вийде нам на зустріч? 

На дубочку у дуплі

Сестроньки живуть руді,

Люблять шишки і горішки,

І грибків поїсти трішки,

Працьовиті наче бджілки 

Ці руді сестриці …       (Білки) (Слайд 12-14)

«Білка – дика тварина. Тіло білки вкрите шерстю. На голові у білки вушка з китицями на кінчиках. Білячий хвіст довгий, пухнастий. Білка живе у дуплі дерева. Там же в неї з′являються дитинчата – більчата. Живиться білка грибами, горіхами, ягодами.»

-         Давайте допоможемо білочці приготуватися до зими.

  1. Дидактична гра «Збирання грибочків»

Діти шукають грибочки руками в ємкості з крупою.

10. Наступна зустріч:

Як клубочок ця тваринка, вся в колючках в неї спинка.

Хай собі затямить всяк,  зветься дивний звір…       (Їжак)   (Слайд 15-17)

«Їжак - теж дика, хижа тварина.  У їжака маленька гостра мордочка, маленькі вушка, короткі ніжки. Тіло їжака вкрите сірими голками (колючками) – для захисту від хижаків. Дитинчат їжака називають – їжачата».

  1. Д/г «Полохливий їжачок»

Мета: розвиток дрібної моторики.

- Подивіться діти, який сумний їжачок, він загубив свої голочки, а без них він став беззахисним. Бо тільки голки-колючки відлякують хижаків. На силует зображення їжаків без колючок потрібно причепити  прищіпки. Завжди треба допомагати один одному, а особливо тим, хто менше, слабше тебе. А ми їжакам допоможемо?

- Молодці! Які колючки у їжачат! Тепер їм ніхто не страшний. ёжик для прищепок картинки для детей: 2 тыс изображений найдено в Яндекс  Картинках

 

8. Наступна зустріч:

-Довгі вуха, куций хвіст,

 невеличкий він на зріст.

Влітку він сіренький,

взимку він біленький.

Скорий побігайчик,

як він зветься?..  (Зайчик) ( Слайд 19, 20)

«Зайчик – дика тварина. Вуха у зайця – довгі, а хвостик – короткий. Задні лапки довші й сильніші передніх. Влітку заяче хутро сіре, а взимку – біле. В сім′ї зайців з′являються дитинчата- зайчата»

12. Дидактична гра « Чарівні палички»

-Зайчата дуже сумні, бо їм немає де сховатися від хижаків. Складемо з паличок чарівну ялинку, яка сховає наших зайчиків.

http://4.bp.blogspot.com/_SzaYieYLza8/S3pJqgWdg0I/AAAAAAAAApE/BrfqLShjiGE/s200/img028.jpg 

 

 

 

13. Дидактична гра «Гра «Продовж словосполучення»

-         Колючий, як ...

-         Полохливий, як ...                               

-         Хитра, як …

-         Голодний, як …

-         Великий, як …

ᐉ Комплект карток Їжак і яблуко - ціна, Видавництво Ранок Креатив Пов’язане зображення  Результат пошуку зображень за запитом "малюнки ведмідь"   Результат пошуку зображень за запитом "малюнки лисички"    Результат пошуку зображень за запитом "малюнки вовк"

 

Висновок

- Дуже гарно в лісі. З якими дикими тваринами ми познайомилися? А як звуть їх дитинчат?

-Діти! За вашу допомогу від усіх тварин чарівного лісу подарунок – кошик з горішками та грибочками. А нам час повертатися в школу.

 

 

 

doc
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку