Рухливі ігри в групі продовженого дня

Про матеріал

Тека із рухливими іграми, які можна використовувати під час спортивної години та прогулянок в умовах ГПД.

Перегляд файлу

 

 

Рухливі ігри  в ГПД

 

 

 

1.«Вартовий та розбійники»

Гра розвиває спостережливість, спритність, увага, кмітливість і пам'ять.

Інтенсивність: середня. Зміст гри та правила:

Усі гравці стоять у колі з витягнутими руками. У центрі стоїть «Вартовий» із зав'язаними очима. Пара гравців, які були вказані вчителем, міняються місцями і проходять біля «вартового». Коли чути шум, «вартовий» повинен сказати «стій» і вказати хоча б на одного гравця, який змінив своє місце. Всі зупиняються, коли звучить сигнал «стій». Якщо «вартовий» тричі помиляється, призначається новий.                                                  

           

2. «Совонька»

Гра розває розумові здібності. 

Інтенсивність: середня. 

Зміст гри та правила:

Учні бігають по майданчику за сигналом «День наступає, все оживає». Коли звучить сигнал «Ніч наступає, все завмирає», гравці зупиняються на тому місці. «Совонька» вилітає з гнізда на полювання. Вона стежить за гравцями, коли вони йдуть попереду. Вона забирає будь-кого, хто ворушиться, до себе в гніздо. Гравці не повинні ворушитися, коли «совонька» виходить на майданчик. Учні можуть змінювати позу та робити інші рухи за спиною «совоньки», але так, щоб «совонька» цього не помічала. До призначення нової «совоньки» спіймані гравці припиняють гру.

 

3. «Третій зайвий»

Гра розвиває швидкість реакції та спритність.

Інтенсивність: середня. Зміст гри та правила:

Гравці з'єднуються парами по колу, обличчям до центру. За колом двоє ведучих. Одна людина тікає, а інша доганяє. «Утікач» має право вбігти в коло та стати попереду пари. Гравець, який стає у колі третім починає тікати від «ловця». Коли «ловець» спіймає «третього зайвого», він починає тікати, а «зайвий» гравець ловить. Гравці, які протягом найменшого періоду часу були ловцями, виграють.

 

4. «М’яч гравець»

Гра вдосконалює навички бігу, розвиває спостережливість та витримку.

Інтенсивність: середня.

Зміст гри та правила:

Грають 10-15 учнів. Підкинувши м'яч угору, ведучий називає когось з учасників гри. Той, кого назвали, повинен упіймати м'яч. Решта розбігається. Заволодівши м'ячем, названий гравець теж підкидає його вгору й одночасно називає ім'я якогось гравця. Якщо названий гравець не впіймав м'яча, він підхоплює його із землі і вигукує «Стій». Учасники гри зупиняються, а той, хто піймав м'яч, не сходячи з місця, намагається влучити ним у когось з гравців. Гравець, у якого влучили м'ячем, стає ведучим, і гра повторюється. За правилами гри попадати м'ячем у гравця можна лише нижче пояса.

 

5. «Горішки»

Гра вдосконалює навички бігу, розвиває спостережливість.

Інтенсивність: середня. Зміст гри та правила:

Посеред майданчика малюється коло — діаметром 6 — 8 кроків. Це — "сад". Коло "саду" знаходиться "хата", в якій сидить "господар". На сигнал ведучого діти біжать по саду та вдають, ніби зривають горіхи, збирають їх на землі, при цьому примовляють:

Рвемо, рвемо горішечки,

Не боїмося тебе, панцю, нітрішечки.

А пан за горою, а ми за другою.

Дзень! Дзень! Нема пана цілий день!

Тоді несподівано вибігає господар зі своєї хати. Діти розбігаються, він їх ловить. Кого торкнеться — того веде до своєї хати. Спіймані допомагають господарю ловити інших дітей. Гра триває доти, поки не переловлять усіх дітей, причому останній зловлений стає господарем.

 

6. «Мисливці та звірі»

Гра розвиває кмітливость, спритність і влучність.

Інтенсивність: середня. Зміст та правила гри:

Учні зображують лісових звірів: лисиць, зайців, ведмедів. Обирають чотирьох «мисливців», які стоять у намальованих кругах по різні сторони майданчика. В руках у кожного «мисливця» м'яч. Діти бігають по всьому майданчику. За сигналом вчителя: «Мисливці!» «звірі» зупиняються і завмирають, а «мисливці» «стріляють» - кидають м'ячі в ноги дітей з місця. «Звірів», яких їм вдалося «підстрелити», «мисливці» забирають у свій круг.

 

7. «Заборонений рух»

Гра спрямована в першу чергу на розвиток уваги та пам'яті дітей. Виконання різних фізичних рухів є додатковою умовою. Таку гру можна запропонувати як малюкам, так і школярам. Але при цьому важливо враховувати вікові особливості дітей.

Інтенсивність: низька.

Зміст та правила гри:

Визначається ведучий. Якщо гра проводиться з дошкільниками, то керувати процесом повинен педагог. Діти молодшого віку ще не зможуть виконати функції ведучого в такій діяльності.

Обговорюється "заборонений рух", тобто таке, яке не можна буде виконувати під час гри. Наприклад, це може бути бавовна руками, присідання або стрибок на одній нозі. Важливо при виборі такого руху враховувати вік учасників - чим старше діти, тим воно повинно бути складніше.

Діти стають у півколо, ведучий - напроти них.

Педагог починає показувати різні рухи. Завдання учасників - повторити все, крім попередньо позначеного "забороненого руху". Той, хто помилився, вибуває з гри. Перемагає останній залишився учасник.

 

8. «Білі ведмеді»

Гра удосконалює вміння бігти в парі, розвиває швидкість й спритність.

Інтенсивність: середня. Зміст та правила гри:

Два ведучі - «білі ведмеді». З одного боку майданчика малюють коло. Це «крига», на якій стоять «ведмеді». Інші учні - «моржі» або «тюлені» - бігають по майданчику. Після фрази вчителя «ведмеді» йдуть на полювання, тримаючись за руки. Спійманого гравця відводять на «крижину». Потім ловлять ще одного гравця. Кожна спіймана пара стає «ведмедями». Гра закінчується, коли спіймано всіх «моржів».

 

9. «Щуки та карасі»

Гра розвиває силу, фізичну витривалість.

Інтенсивність: середня. Зміст та правила гри:

На протилежних боках майданчика малюють два кола — це "затоки", де живуть "карасі". Одного з-поміж дітей обирають "щукою". Щука стає посередині майданчика. Всі діти-карасі стають у колі на одному боці майданчика. За командою: "Пливіть!" — всі карасі біжать у другу затоку, а щука їх ловить. Повторюючи гру, вибирають іншу щуку

 

10. «Розірвані ланцюги»

Гра удосконалює вміння бігти в парі, розвиває швидкість й спритність.

Інтенсивність: середня. Зміст та правила гри:

Гравці діляться на дві команди, взявшись за руки, стають шеренгами один напроти одного. Одна команда кричить іншій хором: «Ланцюги-ланцюги ковані, розкуйте нас!» Команда навпроти запитує: «Хто з нас?» Перша команда називає ім'я гравця з команди противників. Обраний намагається з розгону розірвати живий ланцюг. Якщо вдається розірвати ланцюг, гравець повертається в свою команду і забирає з собою одного з двох «розщеплених» товаришів. Якщо ж ні - гравець стає в команду якраз між «ланками», які намагався розірвати.

 

11.«Море хвилюється»

Гра розвиває кмітливість, уважність, спритність, навички орієнтування в просторі.

Інтенсивність: середня. Зміст та правила гри:

Гравці стоять у маленьких кругах, зображених на колі. Обираємо ведучого. Він знаходиться в центрі кола гравців. За сигналом учителя ведучий ходить поруч із гравцями, виконуючи різні рухи та вигукуючи «Море хвилюється». Промовивши цю фразу, учень, до якого він доторкнувся, виходить із круга і йде за лідером, повторюючи ті самі рухи.  Коли ведучий позабирає всіх гравців, учитель каже: «Море спокійне», і гравці починають швидко займати вільні кола . Той, хто не має круга, є ведучим.

 

12. «Хто підходив»

Гра розвиває увагу, зосередженість.

Інтенсивність: низька. Зміст та правила гри:

Ведучий повністю заплющує очі. За вказівкою вчителя один із гравців, який стоїть у колі, підходить до ведучого і називаючи його ім’я, торкаючись рукою його плеча. За допомогою голосу ведучий повинен відгадати, хто з гравців до нього підходить. Вони міняються місцями, якщо вгадають. Якщо ви допустите помилку, гру продовжуйте до трьох разів, а потім змініть ведучого.

 

13. «Земля, вода, вогонь, повітря»

Гра розвиває уважність, кмітливість.

Інтенсивність: низька. Зміст та правила гри:

Коли ведучий дає м'яч одному з гравців, він вигукує одне з чотирьох слів: «земля», «вода», «вогонь», «повітря». Учасник гри повинен назвати тварину, свою чи дику, якщо він зловив, коли ведучий сказав «земля». Якщо він скаже «вода», учасник повинен назвати рибу, «повітря» — птаха, а якщо він скаже «вогонь», учасник повинен махнути руками і швидко обертатися навколо себе. Коли звучить слово «вогонь» м’яч ловити не можна. Він має бути піднятий самим ведучим. Неуважні люди вибувають з гри.

 

14. «Горидуб»

Гра розвиває швидкість реакції, уважність.

Інтенсивність: середня. Зміст та правила гри:

Гравці шикуються парами і стають один за одним. Вибирають «горидуба». Він стає попереду пар і промовляє такі слова: «Гори, гори ясно, щоб не погасло. Раз, два, три, остання пара, біжи!»

Гравці останньої пари розбігаються на два боки і намагаються з'єднатись попереду всіх пар, доторкнувшись один до одного руками. «Горидуб» намагається когось із них упіймати. Спійманий стає на його місце, а «горидуб» - у пару попереду колони. Гра триває. Остання пара розбігається в обидва боки колони тільки після слова «Біжи!».

 

15. «Подоляночка»

Гра удосконалює навички ходьби по колу, розвиває уяву та орієнтування у просторі.

Інтенсивність: середня. Зміст та правила гри:

Діти беруться за руки і стають у коло. Вибирають лічилкою подоляночку. Діти починають співати і ходити по колу, а подоляночка робить все те, про що вони співають:

Десь тут була подоляночка,

Десь тут була молодесенька.

Тут вона стояла,

До землі припала,

Личка не вмивала, Бо води не мала.

Ой, встань, встань, подоляночко, Обмий личко, як ту скляночку.

Візьмися у бочки - Та зроби три скочки, Підскочи до раю,

Бери сестру з краю. Подоляночка вибирає дитину з кола, і та стає на її місце. Діти знову співають.

 

16.«Космонавти»

Гра вдосконалює навички орієнтування під час бігу зі зміною напрямку руху, вміння зберегти рівновагу після раптової зупинки, розває швидкість реакції, кмітливість, спритність.

Інтенсивність: середня.

Зміст та правила гри:

На майданчику накреслюють чотири-шість трикутників, які називають «ракетодромами».  У центрі знаходяться «ракети», яких на кілька менше , ніж гравців. Усі гравці стають у коло і беруться за руки. За сигналом всі кружляють, промовляючи: Нас чекають швидкі ракети, щоб подорожувати планетою.

Ми полетимо куди завгодно, але є один секрет у грі: той, хто спізнився, залишився без місця.

Після цього всі діти біжать до «ракетодромів» і сидять у «ракетах». Люди, які не встигли, мають стати в центрі майданчика. У ракеті не може бути більше одного «космонавта».

 

17.«Метелики»

Гра розвиває спритність, кмітливість, спостережливість.

Інтенсивність: середня. Зміст та правила гри:

Гравці «метелики» стоять у вільному порядку за лінією. Діти відводять руки в сторони і бігають, коли вчитель каже: «Метелики, метелики в садок полетіли». Діти присідають: «На квіточки біленькі всі тихенько сили». «Метелики» тікають із «садочки» на край майданчика за сигналом «У-у-у» і шикуються. Гравець, який першим прибігає за лінію і став струнко, виграє.

18. «Мисливці та мавпочки».

Гра удосконалює навички бігу та вправи на гімнастичній стінці; розвиває спритність, спостережливість, швидкість.

Інтенсивність: середня. Зміст та правила гри:

Діти «мислівці» та «мавпи». «Мавпи» грають між собою. «Мавпи» вилазять на гімнастичну стінку, відому як «дерево», після того як почувся сигнал « Мисливці!». Після того, як «мисливці» виконують інші завдання, «мавпи» злазять із стінки. Мавпи тікають за командою «Мисливці!», а «мисливці» ловлять їх.  Коли «мислівці» знищують усі «мавп», гра закінчується. Після цього гравці міняються ролями.

 

19. «Принеси прапорець»

Гра розвиває спритність, швидкість, зміцнює м'язи ніг Інтенсивність: середня. Зміст та правила гри:

Прапорець однієї команди встановлюється на території іншої і навпаки. Гравці кожної команди намагаються забрати свій прапорець і водночас не пропустити суперників до їхнього прапорця. Якщо комусь вдається вхопити прапорець - суперники намагаються наздогнати і поква­пити його. Поквачений зупиняється і завмирає на місці, поки до нього не доторкнеться хтось з його команди. Після цього він знову вступає в гру. Перемагає команда, яка швидше перенесе прапорець на свою територію.

 

20. «Біг пінгвінів»

Гра розвиває увагу, спритність, зміцнює м'язи ніг.

Інтенсивність: середня. Зміст та правила гри:

Команди вишиковуються перед стартовою лінією. Гравці, які стоять першими, затискають між ногами м'яч, оббігають стійку і повертаються назад, передавши м'яч другому номеру команди. Виграє команда, яка швидше закінчить гру. Під час гри, якщо у того, хто біжить, м'яч впаде на землю, потрібно знову затиснути його ногами і продовжувати гру. Учасники, що закінчили пробіжку, стають у кінець колони.

pdf
Додано
6 грудня 2023
Переглядів
708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку