Корекційне заняття з використанням нетрадиційних технік малювання «Чарівний пензлик»
Мета. Познайомити дітей з нетрадиційними техніками малювання. Вчити учнів працювати з різноманітним матеріалом. Закріпити знання дітей про погодні умови та явища, характерні для зими. Вчити бачити красу природи взимку. Навчити учнів правильно розміщувати малюнок на аркуші.
Розвивати кольоросприйняття, творчі здібності, творчу уяву, фантазію, стійкість і концентрацію уваги. Сприяти розвитку мовлення.
Виховувати охайність, наполегливість, самостійність, любов до природи, бажання малювати та навчатися новому.
Коригувати дрібну моторику рук.
Матеріали: фарби, паперові сніжинки, конверти з листами, поролонові губки, аркуші паперу, зубні щітки, штампи з картоплі, вушні палички, вологі серветки.
Попередня робота: спостереження за природою взимку під час прогулянок.
Хід заняття
І Організаційна частина.
1. Створення позитивного настрою.
Привітання «Зима!»
Ой зима, зима, зима!
Веселішої нема!
Класна ми одна сім’я!
Привітаюсь ти і я!
- Скажіть, будь ласка, яка зараз пора року? (Зима)
- Які опади найчастіше бувають взимку? (Сніг)
Наше заняття називається «Чарівний пензлик». Як ви гадаєте, що ми з вами будемо робити? Правильно, малювати. Тільки наші пензлики будуть сьогодні відпочивати, а чарівний пензлик підкаже нам, чим ще можна наносити фарбу на аркуш паперу. А щоб заспокоїтись і налаштуватись на роботу пропоную виконати дихальні вправи.
2. Дихальні вправи «Сніжинки»
У кожної дитини на парті лежить 5 сніжинок. Відповідно до слів учні прибирають по одній сніжинці.
П’ять малих сніжинок лежали на сніжку,
Ш-ш-ш вітер прошумів і забрав одну.
Чотири малі сніжинки - це зими дари,
С-С-С буря просвистіла і залишилось їх три.
Три малі сніжинки лежали на вікні,
У-у-у буря прошуміла і залишилось їх дві.
Дві малі сніжинки лежали на землі
Ш-ш-ш буря нам сказала і залишилась одна.
Остання сніжинка лежить тепер сама,
Ш-ш-ш буря прошуміла і більше їх нема.
ІІ Основна частина
Діти читають: «Учням другого класу від Чарівного Пензлика».
Пальчикова гімнастика «Зима»
Ой у лісі лист зів’яв! (пальці обох рук дивляться вгору, трохи зігнуті)
Білий сніг на землю впав. (покласти долоні га стіл)
На дубочки молоденькі, (широко розвести пальці вгору)
На ялинки зелененькі. (широко розвести пальці вниз)
Замела зима доріжки,
Всі горбочки та поріжки. (колові рухи кистями рук)
Біло-біло в лісі стало, (кожен палець торкається великого)
Так багато снігу впало.
Правила роботи з фарбами
1. Підготуй своє робоче місце. Для цього потрібно звільнити робочий стіл і застелити його плівкою.
2. Під час роботи потрібно уважно слухати вчителя і стежити за прийомами, які він використовує.
3. Працюй повільно та акуратно.
4. Сиди вільно і прямо.
5. Не можна пробувати матеріали на смак.
6. Не можна розмахувати руками під час роботи.
7. Протягом заняття необхідно стежити за чистотою рук і робочого столу.
8. По закінченню заняття наведи порядок на робочому місці.
9. Вимий руки.
-Тепер ви готові виконувати завдання Чарівного Пензлика.
Малювання поролоновою губкою
Вчитель завчасно кутом воскової свічки на білому папері намалював зображення ялинки, сніжинки, снігової баби.
Вчитель роздає дітям аркуші паперу.
(Спочатку вчитель демонструє дітям, як малювати поролоновою губкою, потім діти малюють самостійно. Дітки, в яких не виходить, малюють разом з вчителем.)
(Відповіді дітей. Діти самостійно вішають малюнки на дошку)
Малювання зубною щіткою.
Вчитель відкриває другий конверт від Чарівного Пензлика та читає: «Я гадаю, що з першим завданням ви швидко впоралися, тому наступне завдання буде складніше. Намалюйте ялинку. Я не втримався і трішечки вам допоміг: намалював стовбур ялинці».
(Вчитель дістає з конверту зубні щітки та аркуші паперу)
(Спочатку вчитель демонструє дітям, як малювати зубною щіткою, потім діти малюють самостійно. Дітки, в яких не виходить, малюють разом з вчителем.)
Малювання пальчиками.
- Тепер давайте прикрасимо наші ялиночки.
- Як вигадаєте, як можна прикрасити ялинку? (Намалювати ялинкові прикраси)
- Правильно, молодці. А малювати ми будемо пальчиками.
-Щоб намалювати кульки, треба вмочити палець у пальчикові фарби і зробити відбитки на намальованій ялинці.
(Спочатку вчитель демонструє дітям, як робити відбитки пальчиком, потім діти виконують завдання самостійно. Дітки, в яких не виходить, малюють разом з вчителем. Після закінчення діти витирають пальчики вологими серветками).
Фізкультхвилинка.
«Під снігом»
На ялинку сніг спадав, (присідання)
Голочки їй лоскотав, (згинання пальчиків)
Гілочки додолу гнув, (нахили до кожної ноги)
В білу шубку загорнув, (імітація з махами рук)
Щоб ялинка мила
Спала, не тремтіла. (Імітація)
Малювання штампами з картоплі.
Вчитель відкриває наступний конверт
«Я гадаю ви швидко впоралися і з цим завданням. Молодці! Відгадавши загадку ви зрозумієте, що треба далі намалювати»
Кулі снігові катаю
Та до купи я складаю.
Капелюх – відро стареньке,
Ніс морквяний, червоненький…
Вийде білий чоловік.
Як він зветься?
(Сніговик)
З конверта вчитель дістає картоплю. (На одному з кінців картопляного шматочка вирізана форма кола, інша картоплина – чотирикутник).
(Спочатку вчитель демонструє дітям, як робити відбитки штампом з картоплини, потім діти виконують завдання самостійно. Дітки, в яких не виходить, працюють разом з вчителем).
Відбитки зім’ятим папером.
- Час відкривати наступний конверт. «Мабуть ви вже втомилися. Не хвилюйтеся, залишилось зовсім трішечки. Намалюйте на небі хмаринки»
(Вчитель дістає з конверту зім’ятий папір)
-Діти, що це?
-Як ви гадаєте, цим можна малювати?
-Давайте спробуємо.
Зім’ятий папір вмочується у фарбу і відбитками наносимо її на аркуш. Таким чином малюємо хмаринки.
Точковий малюнок.
- Діти, в нас залишився останній конверт. Давайте скоріше його відкриємо. «Молодці, діти! Ви дійшли до останнього завдання! Щоб на ваших аркушах панувала справжня зима, намалюйте сніг»
(Вчитель дістає з конверта вушні палички)
- Щоб намалювати сніжинки, треба вушну паличку вмочити у фарбу та наносити крапочки на аркуш.
(Спочатку вчитель демонструє дітям, як малювати сніг вушними паличками, потім діти виконують завдання самостійно. Дітки, в яких не виходить, працюють разом з вчителем).
ІІІ Заключна частина