Корекційне заняття з використанням нетрадиційних технік малювання «Чарівний пензлик»

Про матеріал
Корекційне заняття з використанням нетрадиційних технік малювання «Чарівний пензлик»
Перегляд файлу

 

Корекційне заняття з використанням нетрадиційних технік малювання «Чарівний пензлик»

 

Мета. Познайомити дітей з нетрадиційними техніками малювання. Вчити учнів працювати з різноманітним матеріалом. Закріпити знання дітей про погодні умови та явища, характерні для зими. Вчити бачити красу природи взимку. Навчити учнів правильно розміщувати малюнок на аркуші.

 

Розвивати кольоросприйняття, творчі здібності, творчу уяву, фантазію, стійкість і концентрацію уваги. Сприяти розвитку мовлення.

 

Виховувати охайність, наполегливість, самостійність, любов до природи, бажання малювати та навчатися новому.

 

Коригувати дрібну моторику рук.

 

Матеріали: фарби, паперові сніжинки, конверти з листами, поролонові губки, аркуші паперу, зубні щітки, штампи з картоплі, вушні палички, вологі серветки.

 

Попередня робота: спостереження за природою взимку під час прогулянок.

 

 

Хід заняття

 

 

І Організаційна частина.

1. Створення позитивного настрою.

Привітання «Зима!»

Ой зима, зима, зима!

Веселішої нема!

Класна ми одна сім’я!

Привітаюсь ти і я!

 

- Скажіть, будь ласка, яка зараз пора року? (Зима)

- Які опади найчастіше бувають взимку? (Сніг)

  • Які ознаки зими ви ще знаєте? (Снігопад, хурделиця, мороз, ожеледиця).

Наше заняття називається «Чарівний пензлик». Як ви гадаєте, що ми з вами будемо робити? Правильно, малювати. Тільки наші пензлики будуть сьогодні відпочивати, а чарівний пензлик підкаже нам, чим ще можна наносити фарбу на аркуш паперу. А щоб заспокоїтись і налаштуватись на роботу пропоную виконати дихальні вправи.

 

 2. Дихальні вправи «Сніжинки»

У кожної дитини на парті лежить 5 сніжинок. Відповідно до слів учні прибирають по одній сніжинці.

 

П’ять малих сніжинок лежали на сніжку,
Ш-ш-ш вітер прошумів і забрав одну.
Чотири малі сніжинки - це зими дари,
С-С-С буря просвистіла і залишилось їх три.
Три малі сніжинки лежали на вікні,
У-у-у буря прошуміла і залишилось їх дві.
Дві малі сніжинки лежали на землі
Ш-ш-ш буря нам сказала і залишилась одна.
Остання сніжинка лежить тепер сама,
Ш-ш-ш буря прошуміла і більше їх нема.

 

ІІ Основна частина

 

  • Діти, коли я йшла до вас, в заметі знайшла конверт. Допоможіть мені, будь ласка, прочитати, кому він адресований.

Діти читають: «Учням другого класу від Чарівного Пензлика».

  • Діти відкривають листа, а там пусті аркуші паперу і лист.

 

  • Давайте прочитаємо, що написано в листі. « Я, Чарівний пензлик, живу в країні Малювандії. Весною прикрашаю землю, літечком - розмальовую квіти, восени одягаю дерева у казкове вбрання, а взимку мені дуже сумно. Я трішечки допомагаю Дідусеві Морозу, а то весь час сиджу у своїй хатинці…Ось і цієї зими сиджу я в своїй хатинці, нудьгую, коли чую хтось плаче за вікном. Вибіг на вулицю і побачив вогник. Підбіг до замету і побачив маленьку Свічечку, яка заблукала в лісі і плакала. Пожалів я Свічечку і запросив до своєї хатинки. Свічечка відігрілась і раптом пустилася в танок на аркуші паперу та ніякого сліду не залишила. Дітки, допоможіть мені зафарбувати аркуш та дізнатися, що намалювала Свічечка».

 

  • Діти, перед тим, як ми почнемо працювати, треба розім’яти наші пальчики.

 

Пальчикова гімнастика «Зима»

 

Ой у лісі лист зів’яв! (пальці обох рук дивляться вгору, трохи зігнуті)

Білий сніг на землю впав. (покласти долоні га стіл)

На дубочки молоденькі, (широко розвести пальці вгору)

На ялинки зелененькі. (широко розвести пальці вниз)

Замела зима доріжки,

Всі горбочки та поріжки. (колові рухи кистями рук)

Біло-біло в лісі стало, (кожен палець торкається великого)

Так багато снігу впало.

 

  • Тепер ваші пальчики готові до роботи.
  • Давайте повторимо правила роботи з фарбами.

 

Правила роботи з фарбами

1. Підготуй своє робоче місце. Для цього потрібно звільнити робочий стіл і застелити його плівкою.

2. Під час роботи потрібно уважно слухати вчителя і стежити за прийомами, які він використовує.

3. Працюй повільно та акуратно.

4. Сиди вільно і прямо.

5. Не можна пробувати матеріали на смак.

6. Не можна розмахувати руками під час роботи.

7. Протягом заняття необхідно стежити за чистотою рук і робочого столу.

8. По закінченню заняття наведи порядок на робочому місці.

9. Вимий руки.

 

-Тепер ви готові виконувати завдання Чарівного Пензлика.

 

 Малювання поролоновою губкою

Вчитель завчасно кутом воскової свічки на білому папері намалював зображення ялинки, сніжинки, снігової баби.

Вчитель роздає дітям аркуші паперу.

  • Коли Свічечка танцювала на папері, вона залишила невидимий слід. Щоб побачити малюнок, треба аркуш покрити фарбою.
  • Чим ми зазвичай наносимо фарбу на папір? (Пензликом)
  •  Вірно, але сьогодні наші пензлики будуть відпочивати. Ми будемо малювати поролоновими губками.
  • Дітки, візьміть до рук поролонову губку, вмокніть її у фарбу та зафарбуйте весь аркуш.

(Спочатку вчитель демонструє дітям, як малювати поролоновою губкою, потім діти малюють самостійно. Дітки, в яких не виходить, малюють разом з вчителем.)

  • Бачите, там, де танцювала-малювала Свічечка, залишаються бі­лі лінії, які фарба не замальовує. Тепер ви знаєте таємницю Свічки. Розкажіть, будь ласка, що вам намалювала Свічечка.

(Відповіді дітей. Діти самостійно вішають малюнки на дошку)

 

Малювання зубною щіткою.

Вчитель відкриває другий конверт від Чарівного Пензлика та читає: «Я гадаю, що з першим завданням ви швидко впоралися, тому наступне завдання буде складніше. Намалюйте ялинку. Я не втримався і трішечки вам допоміг: намалював стовбур ялинці».

 

(Вчитель дістає з конверту зубні щітки та аркуші паперу)

  • Діти, скажіть, будь ласка, навіщо потрібні зубні щітки? (Щоб чистити зуби).
  • Як ви гадаєте малювати ними можна? (Ні)
  • А пензлик так не вважає. Давайте спробуємо разом намалювати ялинку за допомогою зубної щітки.
  • Спочатку треба вмочити щітку у зелену фарбу, прикласти її всім ворсом до аркуша там, де намальований стовбур ялинки та притиснути. Малюємо голки ялинці.

(Спочатку вчитель демонструє дітям, як малювати зубною щіткою, потім діти малюють самостійно. Дітки, в яких не виходить, малюють разом з вчителем.)

  • Молодці! Гарні малюнки вийшли.

 

Малювання пальчиками.

- Тепер давайте прикрасимо наші ялиночки.

- Як вигадаєте, як можна прикрасити ялинку? (Намалювати ялинкові прикраси)

- Правильно, молодці. А малювати ми будемо пальчиками.

-Щоб намалювати кульки, треба  вмочити  палець  у  пальчикові фарби  і  зробити  відбитки  на  намальованій ялинці.

(Спочатку вчитель демонструє дітям, як робити відбитки пальчиком, потім діти виконують завдання самостійно. Дітки, в яких не виходить, малюють разом з вчителем. Після закінчення діти витирають пальчики вологими серветками).

  • Молодці, діти, у нас вийшла справжня новорічна ялинка! Ви чудово впоралися з цим завданням.
  • А зараз давайте трішечки відпочинимо і проведемо фізкультхвилинку.

 

Фізкультхвилинка.

«Під снігом»

На ялинку сніг спадав, (присідання)

Голочки їй лоскотав, (згинання пальчиків)

Гілочки додолу гнув, (нахили до кожної ноги)

В білу шубку загорнув, (імітація з махами рук)

Щоб ялинка мила

Спала, не тремтіла. (Імітація)

 

 Малювання штампами з картоплі.

Вчитель відкриває наступний конверт

«Я гадаю ви швидко впоралися і з цим завданням. Молодці! Відгадавши загадку ви зрозумієте, що треба далі намалювати»

 

Кулі снігові катаю

Та до купи я складаю.

Капелюх – відро стареньке,

Ніс морквяний, червоненький…

Вийде білий чоловік.

Як він зветься?

(Сніговик)

З конверта вчитель дістає картоплю. (На  одному  з  кінців  картопляного  шматочка  вирізана  форма  кола, інша картоплина – чотирикутник).

  • Якщо Пензлик поклав картоплю до конверта, тоді нею можна малювати. Давайте спробуємо.

 

  • Спочатку треба вмочити  штамп  у  синю фарбу  і  прикласти  там,  де  має  бути  малюнок сніговика. Зробити три відбитка кола картоплиною – це тіло сніговика. Над верхнім колом треба зробити відбиток чотирикутника – це відро на голові у сніговика.

(Спочатку вчитель демонструє дітям, як робити відбитки штампом з картоплини, потім діти виконують завдання самостійно. Дітки, в яких не виходить, працюють разом з вчителем).

  • Як вигадаєте, чого не вистачає? (Відповіді дітей)
  • Ґудзики та очі я пропоную намалювати пальчиками, а ніс, рот та руки – пензликом.

 

Відбитки зім’ятим папером.

- Час відкривати наступний конверт. «Мабуть ви вже втомилися. Не хвилюйтеся, залишилось зовсім трішечки. Намалюйте на небі хмаринки»

(Вчитель дістає з конверту зім’ятий папір)

-Діти, що це?

-Як ви гадаєте, цим можна малювати?

-Давайте спробуємо.

 

Зім’ятий папір вмочується у фарбу і відбитками наносимо її на аркуш. Таким чином малюємо хмаринки.

 

Точковий малюнок.
- Діти, в нас залишився останній конверт. Давайте скоріше його відкриємо.  «Молодці, діти! Ви дійшли до останнього завдання! Щоб на ваших аркушах панувала справжня зима, намалюйте сніг»

(Вчитель дістає з конверта вушні палички)
- Щоб намалювати сніжинки, треба вушну паличку вмочити у фарбу та наносити крапочки на аркуш.

(Спочатку вчитель демонструє дітям, як малювати сніг вушними паличками, потім діти виконують завдання самостійно. Дітки, в яких не виходить, працюють разом з вчителем).

 

  • Діти, з ваших хмаринок сиплеться багато сніжку. Коли на дворі снігопад, що утворюється на землі? (Замети)

 

  • Сьогодні для малювання ми використовували багато матеріалів. Я гадаю, що Чарівний пензлик засумував в своїй хатинці, давайте трішечки і ним помалюємо. Беріть в руки пензлики і домалюйте внизу аркуша замети. А щоб сніг блищав, як справжній, доки не висохла фарба, треба присипати її сіллю.

 

  •  

 

ІІІ Заключна частина

 

  • Молодці, дітки! Ви виконали всі завдання Чарівного Пензлика. У вас вийшли чудові роботи! Кожен створив справжню казкову зиму. Давайте повісимо ваші роботи на дошку. (Діти самостійно вішають свої роботи на дошку)
  • Дітки вам сподобалось заняття?
  • Чим більш за все вам сподобалось малювати? Чому?
  • Коли висохне фарба, ми складемо всі ваші роботи у конверт та відправимо Чарівному Пензлику до країни Малювандії. Він розвісить їх на стінах у своїй хатинці та буде милуватися казковою зимою на ваших роботах.
docx
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
1131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку