Корекційні заняття психолога з учнями під час стабілізаційного періоду

Про матеріал
На першому етапі роботи основна увага приділяється формуванню групової згуртованості, навичок поведінки в нових шкільних ситуаціях, умінню орієнтуватися в просторі школи. На другому етапі проводится робота з основними проблемами, що виникають у п’ятикласників. Розв’язувається важлива задача ухвалення правил школи і класу, встановлення норм взаємостосунків з однокласниками в класі, викладачами і іншими співробітниками школи.
Перегляд файлу

.  Корекційні заняття  

     На першому етапі роботи основна увага приділяється формуванню групової згуртованості, навичок поведінки в нових шкільних ситуаціях, умінню орієнтуватися в просторі школи.

    На другому етапі проводится робота з основними проблемами, що виникають у п’ятикласників. Розв’язувається важлива задача ухвалення правил школи і класу, встановлення норм взаємостосунків з однокласниками в класі, викладачами і іншими співробітниками школи.

Мета  даного виду роботи:

навчання дитини  вмінням керувати    собою в конкретних ситуаціях;

  • зняття  мозкового напруження;
  • уміння виробляти впевненість у собі;
  • уміння спілкуватися з однолітками та дорослими.

   Завдання:

  • виховуються ціннісне ставлення до себе, та оточення;                                                                                      
  • визначаються особливості кожного учня;
  •  налаштовуються учасники на пошук згуртування колективу;
  • формуються  навички толерантного спілкування;
  • розвиваються   навички конструктивної  взаємодії.
  • Заняття 1 

     Мета заняття:  розвивати в учнів вміння самопрезентації

Цікаві заняття, які допоможуть краще пізнати одне одного, з’ясувати секрети ефективного спілкування та налагоджування дружніх стосунків, з’ясувати які сфери особистісного та суспільного життя потребують удосконалення.

На занятті   говорити про  колектив, взаємини в ньому, розберемось у проблемах, непорозуміннях, які іноді виникають під час спілкування з однокласниками для того, щоб зробити ваш клас міцним і дружним…

«Психолог. А зараз за допомогою емоційного термометра  ми з вами дослідимо й визначимо температуру стосунків у вашому класі, тобто наскільки комфортно, впевнено й затишно ви почуваєтеся серед своїх однокласників…

Заняття 2

Мета: визначити особливості кожного учасника.

Психолог. Пропоную познайомитися ще ближче одне з одним. Кожен на аркуші паперу напише ім’я (таке ж, як на бейджику), а потім зображує образ своєї особистості у вигляді метафори (художнього перенесення змісту, характеру, властивостей з одного об’єкта на інший).  Отож, будь ласка, відрекомендуйтеся…

 Нелегко зробити висновок, що особистісний розвиток кожної людини - індивідуальний, як і оцінка самою людиною цього рівня. І саме від адекватної самооцінки великою мірою залежить теперішній і майбутній  добробут.

Заняття  3

Мета: розвивати навички групової взаємодії

1.   Привітання

2.   Вправа «Як би я був…»

Наше знайомство триває, і зараз ми проведемо ще таку гру: я говоритиму початок речення, а кожен з вас (по черзі, одне за одним) продовжить його.

1. Якби я був книжкою, то я був би... (словником, детективом, віршами).

2. Якби я був явищем природи, то я був би... (вітром, сонцем, бурею, дощем).

3. Якби я був музикою, то я був би... (романсом, класикою, джазом, роком).

4. Якби я був дорослим, то я був би…

 

Вправа «Портрет ідеального товариша»

Матеріали: блокноти, аркуш паперу, формату А2, маркери.

Укажіть три позитивні якості, які ви найбільше цінуєте в людях. Чому ці якості важливі?

- А тепер створимо «Портрет ідеального товариша класу».

На основі попередньої роботи учні називають ті якості, якими вони хотіли би наділити свого «товариша». Психолог записує їх.

Обговорення

- Чи сподобалася вам ця вправа?

- Які висновки ви зробили для себе під час її виконання?

- Чи відрізняється список, складений вами індивідуально, від загального? Як саме?

- Проаналізуйте, чи маєте ви названі нами риси та вміння, важливі для налагоджування дружніх стосунків?

Заняття 4 

Мета: налаштувати учасників на пошук шляхів згуртування колективу.

Сьогодні ми поговоримо про місце спілкування у житті людини. З’ясуєм, чому нам легко спілкуватися з одними, а з іншими ми не можемо знайти спільної мови, дізнаємося, що впливає на процес спілкування…

6.   Вправа «Мій всесвіт спілкування в класі»

Кожному учневі пропонують зобразити на папері схематично свій «всесвіт».

На площині кожного кола записують імена тих людей, взаємодія з якими відповідає заданим умовам.

1. Ваші найкращі друзі в класі.

2. Однокласники, з якими ви почуваєтеся комфортно.

3. Однокласники, відносини з якими дещо відсторонені та спокійні: я - це я, вони - це вони.

Обов’язково слід наголосити на тому, що свій «всесвіт» показувати нікому не варто…

Притча «Скільки важать наші слова?»

Одного разу наша синичка, сидячи на засніженій гілці дерева, запитала в дикого голуба:

— Скажи, скільки важить одна сніжинка?

— Не більше ніж нічого, відповів він їй.

— Тоді я хочу розповісти тобі дуже цікаву історію, — вела далі синичка. — Одного разу я сиділа на ялиновій гілці, аж раптом почав падати густий сніг. Це ще не була снігова буря, і легкі сніжинки спокійно лягали на дерева. Я нарахувала 7 435 679 сніжинок, які опустилися на гілку. І коли остання сніжинка, яка, як ти сказав, «важить не більше ніж нічого», впала на неї — гілка зламалася. — Після цього синичка злетіла, залишивши голуба у глибокій задумі...

У мене до вас запитання:

— Скільки важать наші слова?...

Ознаки толерантної людини:

- добре співпрацює з іншими на засадах партнерства;

- готовий миритися з думками інших;

- поважає людську гідність;

- поважає права інших;

- сприймає іншого таким, яким він є;

- здатна поставити себе на місце іншого;

- поважає право бути інакшим;

- визнає різноманітність;

- визнає рівність інших.

Заняття  5

Мета: розвивати толератність у ставленні до однолітків.

- Сьогодні ми здійснимо незвичайну подорож і спробуємо подолати всі труднощі на своєму шляху разом з товаришами…

6.   Гра «Безлюдний острів»

 Матеріали: карти «Безлюдного острова», картки з описом зон безлюдного острова, аркуші паперу, кольорові олівці, фломастери.

Інструкція.

Уявіть собі, що у вас з’явилася чудова нагода потрапити на безлюдний острів.

Вас відвезуть туди, але за умови, що ви візьмете з собою тільки 10 предметів, які вам знадобляться. Напишіть, що ви із собою взяли б?

Одному жити незручно. Тому ми зараз об’єднаємось у групи.

Ви створили собі маленьку групу, з якою вирушите на острів, але умови не змінилися; із собою ви зможете взяти лише 10 необхідних для вас предметів.

Вибір вважається зробленим, якщо з ним погодилися всі члени вашоїгрупи.

Складіть списки предметів.

Ви потрапили на безлюдний острів.

(Кожна група  витягує номер тієї частини острова, на яку потрапить).

Ознайомтеся з характеристикою своєї та інших зон острову.

Спробуйте описати перших три дні перебування на острові.

Визначте, чим займатиметеся на острові?

- Як буде організоване ваше життя?

- Які закони діятимуть на острові?

- Як плануєте взаємодіяти з іншими командами?

Гру продовжуемо  залежно від проблематики класу.

 

Заняття  6

Мета: розвивати навички конструктивної взаємодії

…Сьогодні ми підіб’ємо підсумок  усій нашій роботі, дізнаємося, чого навчились і де це зможемо використати…

6.   Вправа-дослідження «Емоційний термометр»

Матеріал: плакат із зображенням термометра, вузенькі смужечки стікерів.

Психолог. А зараз за допомогою «Емоційного термометра» ми поспостерігаємо, чи змінилася температура стосунків у класі. Кожен має прикріпити стікер навпроти тієї позначки на термометрі, яка найбільше відповідає емоційному стану (настрою).

- Які ми можемо зробити висновки?

Враховується думка кожного.

Вправа «Підсумки роботи»

Матеріали: плакат «Підсумки».

Психолог. Наостанок подумайте та запишіть на цих аркушиках-квіточках, які я роздам, свої думки та враження від проведенного тренінгу — все, що вам хочеться написати.

Можливо, у когось залишились якісь запитання. Ви можете їх зараз мені поставити.

Отож, на виконання цього завдання — 3 хв.

- Тепер кожен по черзі зачитає свої записи.

Коли всі прочитають думки та враження, ви підійдете до плакату «Підсумки» та прикріпите свої квіточки у вигляді святкового віночка. Таким чином ми отримаємо «Вінок наших результатів».

Станьте в колі на ліву ногу, візьміться за руки і, підстрибуючи на місці, тричі повторіть вислів: «Хай нам з вами пощастить!»

Пам’ятка  «Як знайти справжніх друзів?»

      Насамперед слід стати справжнім щирим другом для інших. Що більше любитимеш і поважатимеш своїх друзів, то більше їх знайдеш сам. Змінити стосунки з друзями на краще ти можеш, дотримуючись певних правил.

Найважливіше правило: проявляй увагу до своїх друзів, учися співчувати, вислухати, порадити, при потребі – допомогти.

1.Проводь з друзями більше часу (дні народження, прогулянки, походи на природу, до них у гості тощо). Дружба потребує великих зусиль і часу.

2.Стався до друзів із любов’ю та повагою, не обманюй, будь чесним і справедливим, терплячим до їхніх вад, милосердним.

3.Не приховуй своїх друзів. Познайом їх зі своїми батьками, запроси в гості. А при нагоді розкажи про них у школі своїм однокласникам.

4.Якщо ти цінуватимеш своїх друзів, то й вони віддячать тобі тим же. Пам’ятай, що друг пізнається в біді.

 Тому ти повинен першим прийти на допомогу, а не чекати, доки друг попросить про це.

     Що кращими будуть взаємини з друзями, то щасливішим буде твоє життя.

„Важкі діти – це ті, котрих зрадили батьки”

        А.С. Макаренко

Варто знати, що агресія є нормальним проявом дитячої психіки.

    Проводьте  більше часу з підлітками .

    Побудуйте довірливі стосунки.

    Ніколи не обговорюйте особистість підлітка і його вчинки  в присутності інших людей.

    Підліток повинен відчувати себе корисним.

    Не  зловживайте своєю любов’ю і турботою.

    Ніколи не ображайте підлітка.

    Батьки, що зловживають своєю владою фізично можуть  спричинити шкоду фізичному і психічному розвитку.

    Пам’ятайте, підліток - не дитина. 

    Не дивуйтеся, якщо ваша донька-підліток раптом  відмовиться від вашої допомоги.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
4 березня
Переглядів
577
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку