Навчально – пізнавальний комплекс «Сходинки»
Навчально- пізнавальна програма: «На лісовій галявині»
Інформатика: навички роботи з мишею.
Корекційні вправи:
І.Гра «Всезнайка».
Суниця
Лексичне значення .(Трав’яниста багаторічна рослина, що має плоди рожевого або червоного кольору, а також - ягоди цієї рослини.)
Колір: (Червона, зелена...)
Запах: (Приємна, духмяна, запашна...)
Смак: (Солодка.)
На дотик: (Холодна, м’яка, трішки шершава...)
Форма: (Продовгувата, з загостреним донизу кінчиком, конічна...)
Величина: (Маленька, невеличка...)
Де росте? (В лісі, саду…)
Що можна з суницею робити?(Зірвати, помити, їсти, зварити варення, джем, пюре, компот, заморозити...)
Як можна зобразити суницю ? (Намалювати, вишити, виліпити з пластиліну, виконати аплікацію...)
Словотворення: ( Суниця - суничка, суничний ...)
Із зеленої травички виглядають чиїсь личка: ніжні, рум’яні, запашні, духмяні.
(Суниці)
Росте вона в лісочку ,має червону сорочку Хто йде, той і поклониться.
(Суниця)
Повторити скоромовки:
Ішли молодиці у ліс по суниці.
Ой у лісі дві синиці поклювали всі суниці.
Із склянки на полиці виглядають дві суниці.
А у наших молодиць повні кошики суниць.
Рахувати гноми вчились
І сунички так лічили:
Одна дві, три, чотири, п ’ять.
Дуже смачно рахувать.,
Повторити чистомовки:
-Иці, -иці, -иці - ми збираємо суниці,
-иць,- иць, -иць - повні кошики суниць,
- иці, -иці, -иці, - ой і добрі ж ті суниці.
- иць, -иць, -иць - вже немає тих суниць,
- иці, -иці, -иці - ми поїли всі суниці.
Гриб
Лексичне значення: (Лісова рослина, яка має форму шапки, надітої на ніжку.) Які бувають? (Гриби бувають їстівні та отруйні.)
Гриб.
На дотик: (Твердий, липкий.)
Що має ? (Ніжку, шапочку.)
На що схожий? (На парасольку.)
Що з ним можна робити? (Збирати, смажити, солити, консервувати, варити, їсти, різати...)
Що не можна робити? (Не можна збирати отруйні або невідомі гриби; не їсти без попередньої обробки; при збиранні слід зрізати , а не виривати, щоб не пошкодити грибницю.)
Словотворення: (Гриб - грибок, грибочок, грибниця, грибник, грибний.) Відгадати загадки:
Стоїть при дорозі на одній нозі,
хоч шапочку має, та нікого не вітає.
(Гриб)
В мене ніжка одна, чобітка не маю,
і хоч я без голови, шапку одягаю.
(Гриб)
Хто це в лісі під листком за ніч виріс швидко?
В кого ніженька одна й шапку з трави видко?
(Гриб)
Всі ми в шапочках — брилях заховались під кущі,
бо як вийдемо на шлях -- враз опинимось в борщі.
(Гриби)
В теплий дощик народився, парасолькою накрився.
Може б з лісу пострибав, якби другу ногу мав.
(Гриб)
Скоромовки:
Рахування гноми вчили
І грибочки так лічили:
- Один, два, три, чотири, п ’ ять — любимо ми рахувать.
Л
Дуже гарно рахувать.
Виріс гриб біля гриба ще й біля грибочка Ой багато як грибів в нашому лісочку.
2.Озвучити малюнок: (-Ой, яка чудова галявина!
Скільки тут грибів, суниць!
-Давай я буду збирати гриби, а ти сунички.
-У мене 1 гриб, 2 гриби,... 5 грибів.
-А в мене 1 суничка, 2 сунички, ...6 суничок.)
З.Назвати, які ще гриби та ягоди можна відшукати в лісі.
- риб, -риб, -риб, з-під листочка виліз гриб.
- риб,- риб, -риб, у корзинку стрибнув гриб.
гриб ----ніжка а) збирати
кошик-- ? б) дно
--------- в) корзина
Де дуб, там і гриби.
Грибок — на бочок, боровик їде.
Де один грибок, там цілий вінок.
Щасливому по гриби ходити , а нещасному по лісі блудити.
Обібрався грибом — лізь у ківш..
Гном прийшов до лісу збирати ...(гриби). Спочатку він...(грибів не знайшов. Аж ось з-під листочка визирнув перший ..(гриб), а біля нього ледь помітний маленький ...(грибочок). Незабаром кошик був повний...(грибів). Ой і радів гном зібраним ...(грибам).
Відредагувати текст, вставивши слова:
( їх, грибок, лісовим дарункам).