Корекційно-розвиткове заняття. "Корекція мовлення в учнів з порушенням розвитку когнітивної сфери"

Про матеріал
Індивідуальна очна форма роботи з учнями, які мають особливі освітні потреби. розвиток мовлення, уяви, збагачення словникового запасу
Перегляд файлу

Корекційно-розвиткове заняття.

 

Корекція мовлення учнів з порушенням розвитку процесів когнітивної сфери.

Структура заняття

Автор методики

ПРИСЯЖНЮК ІРИНА ЮРІЇВНА

Спостереження за діями,

реакцією учня

Форма роботи

 Індивідуальна, очна

Тривалість    

25-35 хв.

   Вступ

 

Цільова аудиторія

Учні з особливими освітніми потребами.

Нозологія: порушення  опорно-рухового апарату, вади зору та порушення мовлення, затримка психічного розвитку.

 

 

Мета заняття

Корекція мовлення, збагачення словникового запасу.

 

Обладнання

Ножиці, картинки з героями казок, пластилін, сірники, вітрячок,

 

Методи, прийоми

Казкотерапія. Арт-терапія(ліплення). Дихальна гімнастика.

 

Хід заняття

 

 

 Зміст

Трива-лість

     Обладнання

 

Вступ

Назва вправи

 

Мета вправи

 

Інструкція

«Вітання»

 

 

Встановлення емоційного контакту.

 

Сьогодні ми з тобою спробуємо привітатись по-особливому. Повторюй за мною, але вставляй моє ім’я (варто перевірити, чи пам’ятає дитина ім’я психолога, при потребі нагадати).

- Доброго дня, Оля! (кивнути головою, посміхнутись)(учень має зробити так само, назвавши ім’я тренера);

- Здраствуй, Олічка! (злегка торкнутися до  плеча, дивлячись в очі посміхатися).

- Привіт, Олюся! (Помахати рукою, дивлячись очі).

2 хв.

 

Спостерігаться  труднощі  у запам’ятанні та вимові  імені та по-батькові психолога.

 

Основна частина

 

 

 

 

Назва вправи 1

 

Мета вправи

 

 

Інструкція

«Вітерець».

 

 

Регуляція дихання, тренування легенів.

 

 

Зараз ми з тобою спробуємо  створимо казочку.Ти будеш Вітерцем, а я автором. Слухай казку і роби все так, як Вітерець. « Спав у лісі маленький Вітерець. Він тихо вдихав повітря носиком, а видихав – ротиком (показати, дитині, як дихати). Сонечко розбудило Вітерця. Він глибоко вдихнув і (одночасно) потягнувся до сонечка і відчув його теплі промінчики у кулачках. Вітерець вирішив поділитися теплом сонечка з другом - Пір’ячком. Пір’ячко спало (покласти на планшет, тримати на рівні губ дитини, регулюючи відстань ближче-дальше). Молодець Вітерець, ти розбудив Пір’ячко. Потім Вітерець вирішив розбудити Вітрячка. Набрав повітря і почав довго дути на нього, дув до поки Вітрячок почав весело крутитися. Так сильно дув Вітерець, що Вітрячок полетів на шафу і ліг там відпочити. Ми ще повернемось у цю казочку, але ти вже будеш іншим героєм.

5 хв.

Вітрячок, що реагує на легкий потік повітря, пір’я або тенісний м’ячик

Низький рівень самоконтролю.

(поспіх, не стриманість, намагання взяти в руки обладнання)

Назва вправи 2

 

Мета вправи

 

 

 

Інструкція

«Казкові літери».

 

 

Розвиток дрібної моторики, мислення, використання та збагачення словникового запасу.

 

Які літери складаються з двох паличок? (л, т, х). Які літери з 3-х? (ж, н, к.) Давай спробуємо з’єднати палички за допомогою пластиліну. Назви якомога більше слів на цю літеру. Що означає кожне слово? (навідні питання: що з ним роблять? якої він форми? якого кольору? де росте? який він на дотик?

10 хв.

М’який пластелін, сірники, алфавіт.

 

Напруження  м’язів рук, шиї, спини.

Назва фізкульт-хвилинки

 

Мета

 

 

Інструкція

«Вітрячок»

 

 

 

Зняти фізичну та емоційну напругу.

 

 

Ми повернулися в казочку, але тепер ти будеш вітрячком.

Подув на тебе Вітерець і закрутився правий вітрячок і заскрипів: «с-с-с-с-с» (вперед, потім назад 5 обертів рукою), потім лівий вітрячок закрутився і зашипів: «ш-ш-ш-ш-ш».

Потім від вітру закрутилися два вітрячки вперед і задирчали: «др-др-др-др-др», закрутилися назад і затріали: «тр-тр-тр-тр-тр»

А потім повільно вперед дві але не синхронно: «др-тр,  др- тр, др-тр, др-тр,др-тр».(Важливо слідкувати за диханням, обирати відповідний йому темп, домагатися повільного   правельної вимови звуків). Добре, ти хороший вітрячок. Молодець.

3 хв.

 

Емоційний стан піднесений. Підвищення  рухової активністі.

Назва вправи 3

 

Мета вправи

 

Інструкція

«Ти - автор».

 

 

Корекція мовлення.

 

Яка з цих казочок тобі добре знайома ? Виріж усі картинки, які до неї відносяться. Розклади їх в тому порядку, в якому відбувалися події. Тепер ти автор. Розкажи мені казочку за картинками. (Важливо, щоб дитина навчилася розповідати не пропускаючи деталі. Для цього варто задавати, якомога більше навідних питать. Коли, з часом, цю умову буде виконано, варто працювати над тим, щоб дитина розповідала повними реченнями).

10 хв.

Картинки з різних відомих казок надруковані на спільному аркуші формату А4(«Курочка ряба», «Ріпка», «Колобок»)

Зацікавлення у виконанні вправи.

Назва вправи 4

 

Мета вправи

 

 

Інструкція

«Ситий чи голодний»

 

 

Визначити вплив корекційного заняття на емоційний стан учнів.

 

Якщо заняття тобі сподобалося, то назви 5 фруктів, які ти любиш.

Якщо не сподобалось, то назви 5 продуктів, які ти не любиш (кислі сольоні, гіркі, пекучі(перець, часник, цибуля, лимон, кріп…))

2 хв.

 

 

Підсумок

 

 

 

 

Назва вправи

 

Мета вправи

 

 

Інструкція

«Флешка» (Рефлексія).

 

 

Повторити пройдений матеріал та закріпити позитивні відчуття.

 

Давай пригадаємо, що ми з тобою сьогодні робили?

 Яка вправа здалась важкою? Яка вправа сподобалась найбільше?

 Мені було з тобою приємно провести час. Ти сьогодні дуже старалася! Молодець! Дякую! Потиснемо одина одній руки. До наступної зустрічі!

3 хв.

 

 

 

Піднесений настрій.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
1212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку