Корекційно-розвиткове заняття. "Розвиток процесів когнітивної сфери у дітей з особливими освітніми потребами через арт-терапевтичні прийоми".

Про матеріал
Давно доведено, що усвідомлення своїх успіхів сприяє розкриттю психічних можливостей учнів. Тому, враховуючи індивідуальні потреби та психо-фізіологічні можливості учнів з особливими освітніми потребами, було розроблено корекційне заняття, завдання якого не тільки розвиток когнітивних процесів, а й створення на корекційних заняттях особливої атмосфери, позитивного емоційного фону: розкутості, зацікавленості, бажання навчитись виконувати запропоновані завдання. Цей емоційний фон поступово поширюється на звичайні шкільні заняття.
Перегляд файлу

Кореційно-розвиткове заняття.

 

Розвиток процесів когнітивної сфери у дітей з особливими освітніми потребами через арт-терапевтичні прийоми.

 

 Давно доведено, що усвідомлення своїх успіхів сприяє розкриттю психічних можливостей учнів. Тому, враховуючи індивідуальні потреби та психо-фізіологічні можливості учнів з особливими освітніми потребами, було розроблено корекційне заняття, завдання якого не тільки розвиток когнітивних процесів, а й створення на корекційних заняттях особливої атмосфери, позитивного емоційного фону: розкутості, зацікавленості, бажання навчитись виконувати запропоновані завдання. Цей емоційний фон поступово поширюється на звичайні шкільні заняття.

Мета  заняття:  Розвиток процесів когнітивної сфери через арт-терапевтичні прийоми .

Завдання:  Розвивати дрібну моторику,  просторову уяву та  процеси мислення, створити емоційно комфортну атмосферу для спілкування.

Цільова аудиторія:    Учні початкових класів з особливими освітніми потребами.

Нозологія:     Порушення опорно-рухового апарату, вади зору,  затримка

психічного розвитку легкого ступеню.

Обладнання: Малюнки на аркуші паперу формату А4(додаються), пластилін (три кольори), олівці або фломастери, природні матеріали: кавові зерна, квасоля або зерна кукурудзи.

 

  1. «Пальчикові вітання»

Мета:                Встановлення емоційного контакту.

Інструкція:        Потиснемо одина одній руки. Посміхнімось. Привітаймось: великими пальчиками (притиснути палець до пальця на рівні грудної клітки); мізинчиками; середніми пальчиками; вказівними; безіменними.

Час виконання: 2 хв.

 

 

  1. «Чарівне сонечко»

Мета:  Розвиток дрібної моторики рук.

Обладнання: Кавові зерна або квасоля.  Зображення сонечка на аркуші формату

А-4.

Інструкція: Перед тобою малюнок із зображенням сонечка. Візьми кавові зернятка і виклади  проміньчики (аркуш доречно закріпити).

Час виконання: 5 хв.

  1. «Об’ємні намистинки».

Мета:  Розвиток уваги, мислення, дрібної моторики рук.

Обладнання:  Аркуш паперу формату А4 із зображенням трьох намист з різним чергуванням кольорів,  пластилін відповідних кольорів.

Інструкція:    Перед тобою кольорове намисто. Воно тобі подобається? Щоб воно стало ще кращим - давай зробимо намистинки об’ємними.

 Порахуй скільки на малюнку намистинок синього кольору.

 Візьми пластилін і зроби таку ж кількість синіх кульок.

 Порахуйте зелені намистинки на малюнку. Зліпи стільки ж з пластеліну.

 Порахуй червоні – зроби  стільки ж червоних кульок.

Наліпи пластилінові кульки на намальовані, відповідного кольору:

сині -  на сині і т.д.

Наліпи намистинки, потрібних кольорів, які загубилися .

Допоможи закінчити намисто, чергуючи кольори за зразком .

Час: 15 хв.

  1. «Сова прокидається»

Мета:  Зняття зорової напруги та м’язової напруги кистей рук.

Інструкція:   Зараз ти відчуєш себе маленькими пташеням – совеням.

Сова спить. Міцно затисни очі. (Лікті притиснуті до тулуба). Сова прокидається, повільно  кліпає очима  і махає крильцями. Не може прокинутись і знову засинає (міцно затиснути очі). Знову відкриває оченята (рухи очима: вверх - вниз, вправо – вліво, руки на пів зігнуті ). За третім разом – кругові рухи очима, руки прямі. 

Час:  3 хв.

  1. «Модельєр».

Мета:  Розвиток просторової уяви та уваги.

Обладнання: Аркуш паперу формату А4, із зображенням 3-х ляльок.

Інструкція:   Подивися на малюнок. Чи подобається тобі вбрання ляльок?

 Давай його розфарбуємо, але за правилами моди.

 - у дівчинки праворуч - червоний капелюшок;

 - у дівчинки зліва від неї -зелені черевички ;

  - у дівчинки ліворуч – волосся оранжевого кольору;

  -у дівчинки з правого боку від неї – синя спідничка;

  (при низькому рівні працездатності учнів доречно запропонувати закінчити вправу вдома).  

Час: 15 хв.

  1. «Прогноз погоди»

Мета: Визначити вплив корекційного заняття на емоційний стан учня/учениці.

Інструкція: Зараз ми будемо малювати пальчиком на спині, я тобі, а ти мені.  Якщо заняття тобі сподобалося – намалюй сонечко. Якщо не сподобалося  -  намалюй хмаринку. (Той, на чиїй спині малюють, може спробувати відгадати зображене).

Час: 2 хв.

  1. «Флешка» (Рефлексія).

Мета:  Повторити пройдений матеріал та закріпити позитивні відчуття.

Інструкція:  Давай пригадаємо, що ми з тобою сьогодні робили? Яка вправа тобі сподобалась найбільше?

 Мені було з тобою приємно провести час. Ти сьогодні дуже старалася. Молодець! Потиснемо одина однній  руки. До наступної зустрічі!

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
2762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку