Кореційно-розвиткове заняття.
Розвиток процесів когнітивної сфери у дітей з особливими освітніми потребами через арт-терапевтичні прийоми.
Давно доведено, що усвідомлення своїх успіхів сприяє розкриттю психічних можливостей учнів. Тому, враховуючи індивідуальні потреби та психо-фізіологічні можливості учнів з особливими освітніми потребами, було розроблено корекційне заняття, завдання якого не тільки розвиток когнітивних процесів, а й створення на корекційних заняттях особливої атмосфери, позитивного емоційного фону: розкутості, зацікавленості, бажання навчитись виконувати запропоновані завдання. Цей емоційний фон поступово поширюється на звичайні шкільні заняття.
Мета заняття: Розвиток процесів когнітивної сфери через арт-терапевтичні прийоми .
Завдання: Розвивати дрібну моторику, просторову уяву та процеси мислення, створити емоційно комфортну атмосферу для спілкування.
Цільова аудиторія: Учні початкових класів з особливими освітніми потребами.
Нозологія: Порушення опорно-рухового апарату, вади зору, затримка
психічного розвитку легкого ступеню.
Обладнання: Малюнки на аркуші паперу формату А4(додаються), пластилін (три кольори), олівці або фломастери, природні матеріали: кавові зерна, квасоля або зерна кукурудзи.
Мета: Встановлення емоційного контакту.
Інструкція: Потиснемо одина одній руки. Посміхнімось. Привітаймось: великими пальчиками (притиснути палець до пальця на рівні грудної клітки); мізинчиками; середніми пальчиками; вказівними; безіменними.
Час виконання: 2 хв.
Мета: Розвиток дрібної моторики рук.
Обладнання: Кавові зерна або квасоля. Зображення сонечка на аркуші формату
А-4.
Інструкція: Перед тобою малюнок із зображенням сонечка. Візьми кавові зернятка і виклади проміньчики (аркуш доречно закріпити).
Час виконання: 5 хв.
Мета: Розвиток уваги, мислення, дрібної моторики рук.
Обладнання: Аркуш паперу формату А4 із зображенням трьох намист з різним чергуванням кольорів, пластилін відповідних кольорів.
Інструкція: Перед тобою кольорове намисто. Воно тобі подобається? Щоб воно стало ще кращим - давай зробимо намистинки об’ємними.
Порахуй скільки на малюнку намистинок синього кольору.
Візьми пластилін і зроби таку ж кількість синіх кульок.
Порахуйте зелені намистинки на малюнку. Зліпи стільки ж з пластеліну.
Порахуй червоні – зроби стільки ж червоних кульок.
Наліпи пластилінові кульки на намальовані, відповідного кольору:
сині - на сині і т.д.
Наліпи намистинки, потрібних кольорів, які загубилися .
Допоможи закінчити намисто, чергуючи кольори за зразком .
Час: 15 хв.
Мета: Зняття зорової напруги та м’язової напруги кистей рук.
Інструкція: Зараз ти відчуєш себе маленькими пташеням – совеням.
Сова спить. Міцно затисни очі. (Лікті притиснуті до тулуба). Сова прокидається, повільно кліпає очима і махає крильцями. Не може прокинутись і знову засинає (міцно затиснути очі). Знову відкриває оченята (рухи очима: вверх - вниз, вправо – вліво, руки на пів зігнуті ). За третім разом – кругові рухи очима, руки прямі.
Час: 3 хв.
Мета: Розвиток просторової уяви та уваги.
Обладнання: Аркуш паперу формату А4, із зображенням 3-х ляльок.
Інструкція: Подивися на малюнок. Чи подобається тобі вбрання ляльок?
Давай його розфарбуємо, але за правилами моди.
- у дівчинки праворуч - червоний капелюшок;
- у дівчинки зліва від неї -зелені черевички ;
- у дівчинки ліворуч – волосся оранжевого кольору;
-у дівчинки з правого боку від неї – синя спідничка;
(при низькому рівні працездатності учнів доречно запропонувати закінчити вправу вдома).
Час: 15 хв.
Мета: Визначити вплив корекційного заняття на емоційний стан учня/учениці.
Інструкція: Зараз ми будемо малювати пальчиком на спині, я тобі, а ти мені. Якщо заняття тобі сподобалося – намалюй сонечко. Якщо не сподобалося - намалюй хмаринку. (Той, на чиїй спині малюють, може спробувати відгадати зображене).
Час: 2 хв.
Мета: Повторити пройдений матеріал та закріпити позитивні відчуття.
Інструкція: Давай пригадаємо, що ми з тобою сьогодні робили? Яка вправа тобі сподобалась найбільше?
Мені було з тобою приємно провести час. Ти сьогодні дуже старалася. Молодець! Потиснемо одина однній руки. До наступної зустрічі!