Корекційно-розвивальне заняття
«Ангел впевненості, або
Як захистити себе від стресу під час ДПА
4 клас
Мета: Здійснення профілактики стресів перед та під час ДПА, формування в дітей орієнтації на збереження свого психічного здоров’я, виявляти й усвідомлювати свої почуття, досягнення емоційної рівного.
Вправа на знайомство «Гімн імені»
Психолог. Ця вправа допоможе вам більше дізнатися про самих себе та про оточуючих. Для цього вам потрібно написати своє ім`я великими літерами в стовпчик і навпроти кожної літери напишіть те, що характеризує вас, після чого презентувати себе іншим учасникам заняття. Наприклад :
І – інтереса
Р – романтична
И—мирна
Н – надійна
А – активна
Вправа «Уяви школу»
Психолог. Наша вправа буде присвячена вашим емоціям, які відчуваєте відносно до школи. Зараз я вам роздам аркуші, на яких ви повинні зобразити малюнок, який асоціюється у вас зі школою, це може бути будь – що, наприклад, квадрат, сонце, книга тощо і розфарбувати цей малюнок згідно зі своїми вподобаннями.
Після виконання вправи відбувається обговорення малюнків :
Вправа «Чого я боюся?»
Психолог. В попередній вправі деякі учні зобразили на малюнку негативні емоції стосовно до школи, мотивуючи це тим, що навчання не подобається або в школі вони відчувають деякий страх, тривогу. Тож ця вправа допоможе нам дізнатися чого саме ми боїмося, що саме не подобається нам в школі та викликає тривогу, переживання. Пропоную послухати твердження, подумати, вибрати відповідь і стати поруч із відповідною табличкою.
1. Я хвилююся через своє навчання.
2.Я дуже нервуюся перед контрольною роботою та під час її виконання.
3.У мене часто болить голова і живіт.
4.Мені важко зосередитися.
5.Мені важко приймати рішення.
6.Мені буває страшно знайомитися з новими людьми.
7.Я відчуваю, що на мене тиснуть інші люди.
8.Вночі я не завжди відпочиваю добре.
9.Думаю, я забагато хвилююся.
10.Дорослі багато очікують від мене.
11.Я боюсь помилятися та програвати.
12.Чи схожі ваші проблеми?
13.Чи багато з вас відповідали однаково?
Людині властиво тривожитись у ситуаціях невизначеності (невиконане домашнє завдання, неочікувана самостійна робота). Ви можете почати переживати невдачу заздалегідь, навіть не усвідомлюючи, що конкретно вас бентежить. Чи бувають у вас такі ситуації, коли ви вивчили вірш, проте побоюєтесь, що не зможете розповісти його без помилки? Пригадайте такі та інші випадки. (Відповіді дітей.)
Вправа «На помилках вчаться»
Психолог. Кожен із нас припускається помилок. Тільки таким чином ми можемо чогось навчитися. Я пропоную пригадати свою будь-яку велику помилку, можливо навіть пов’язану з школою. Деякі люди, помилившись, влаштовують над собою жорстокий суд. Інші ж просто ще раз намагаються зробити те, що в них не вийшло, враховуючи при цьому минулий досвід. Щоразу вони вчаться і не роблять проблем зі своїх невдач. А як ви реагуєте на власні помилки. Об'єднайтесь у групи по 3—5 учнів та обговоріть, що думаєте з цього приводу(робота триває протягом 5—7 хвилин). А тепер на чистих аркушах великими літерами напишіть: «Робити помилки — це нормально! На своїх помилках ми вчимося». Прикрасьте аркуші так, щоб вам приємно було на них дивитися. (Учні виконують завдання, розглядають плакати однокласників.)
Розповідь про ДПА.
Виготовлення ляльки-оберега.
Рефлексія
Учням пропонують пригадати, що відбувалося на занятті, і відповісти на запитання:
— Що було цікавим для вас і чому?
Вправа «Чао»
Всі учні становляться в коло, беруться за руки і хором кричать : «Чао».