Знайомство з цікавим світом різноманітних професій (заняття для учнів 3-4 класів)

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із розмаїттям професій; розширити уявлення учнів про різноманітність професій; розвивати вміння орієнтуватися у світі професій; виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій.
Перегляд файлу

Знайомство з цікавим світом різноманітних професій

(заняття для учнів 3-4 класів)

 

Мета: ознайомити   учнів із розмаїттям професій; розширити уявлення учнів про різноманітність професій; розвивати вміння орієнтуватися у світі професій; виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій.

 

  1. Привітання. Повідомленя теми заняття.

Доброго дня! Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про цікавий світ різноманітних професій

Скільки професій на світі існує?

Хто возить,хто вчить, хто будує…

Професія кожного варта пошани.

От скоро я виросту. Ким же я стану?

Вам, напевно вже зараз деколи спадає на думку – ким ви  будете в майбутньому? Хай ви ще серйозно про це не замислювалися, однак уже знаєте, що потрібно зараз учитися, щоб потім отримати таку професію, яка б вам подобалася. Розкажіть, ким ви хочете стати.

 

2. Гра «Підведіться всі, хто…»

Підведіться всі, хто любить доглядати тваринок, вирощувати  квіти, шити одяг своїм лялькам,грати в спортивні ігри, допомагати мамі готувати вечерю, малювати, грати на комп'ютері.

 

3.Вправа «Збери прислів'я»

Діти! Зараз ми об'єднаємося в три групи. Кожна група отримає прислів'я, розрізані навпіл і переплутані.Ваше завдання – прочитати прислів'я.

 

Хто рано встає, тому Бог дає.

Була б охота, а робота знайдеться.

 

Очі бояться, а руки роблять.

Є терпіння – буде і вміння.

 

Хто не працює, той не їсть.

Щоб рибку з'їсть – треба в воду лізти.

 

4. «Відгадай професію»

Хочу запрорпонувати вам гру. Мені цікаво, чи ви знаєте, які предмети належать до тієї чи іншої професії. Хто вгадає, кому це належить?

(зачитую набір професійного знаряддя.)

Указка, дошка, зошит, крейда, журнал – учитель.

Білий халат, шприц, термометр  - лікар.

Дзеркало, гребінець, ножиці, фен, шампунь – перукар

Мікрофон, фортепіано, ноти, скрипка – музикант.

Картина, пензель, портрет, мольберт, пейзаж – художник.

Шланг, пісок, машина, вода – пожежник.

Дерева, кущі, квіти, земля, лопата – садівник.

 

6. Вправа «Професії моїх батьків»

А тепер згадаймо, ким працюють ваші батьки.

(діти розповідають про роботу своїх батьків і про своє ставлення до їхніх професій)

Як ви гадаєте, що таке професія? (Професія – це ряд занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок та є джерелом існування)

Чи замислювалися ви колись над тим,скільки людей працює, щоб ви були  нагодовані, одягнені, взуті, щоб удома в нас було світло вечорами й тепло в холодну погоду,щоб у ваших портфелях були книжки й зошити, щоб вечорами ми могли слухати музику й дивитися телевізор? Отже, ми повині засвоїти деякі знаня, здобути уміння й навички, щоб отримувати певну професію.

 

7. «Розшифруй слово»

Придумайте професію на кожну літеру

П  - пожежник;

Р – рибалка;

О – охоронець;

Ф – фотограф;

Е – електрик;

С – садівник;

І – історик;

Я – яхтсмен.

 

8. Бесіда «Історія професій»

У давнину первісна людина не замислювалася про те, ким їй бути – саме життя ставило її перед вибором: вижити або загинути. А для цього потрібно було шукати їжу, знаходити  затишну печеру, годувати дітей, підтримувати вогонь тошо. І тоді сфери діяльності почали чітко розподілятися на чоловічі й жіночі.

Щоб уполювати дичину, людина  повинна бути сильною, витривалою. Такі риси належали чоловікам. Підтримувати вогонь у печері, доглядати дитину, варити їжу на вогнищі могла жінка. А от робити малюнки на стінах печери чи ліпити горщики з глини могли і жінки, і чоловіки. Це залежало здебільшого від наявності і здібностей, які людина розвила, а інколи й передавала у спадок своїй родині.

Так з'явилися покоління гончарів, ковалів, рільників.

 

9. Гра «Відгадай професію»

Я вам казатиму, що робить людина, а ви мені – професію.

  1. Селянин, який вирощує хліб (хлібороб).
  2. Людина, яка вирощує ліси (лісник).
  3. Майстер, який будує, споруджує щось (будівельник).
  4. Особа, яка навчає, викладає якийсь навчальний предмет у школі (вчитель).
  5. Майстер, який фарбує будинки (маляр).
  6. Майстер, який шиє, ремонтує одяг (кравець).
  7. Майстер, який кує метал і виготовляє з нього різні предмети, а також підковує коней (коваль).
  8.  

10. Гра «Якби я був»

Якби я був учителем

Якби я був лікарем

Якби я був будівельником

Якби я був художником

Якби я був поліціянтом

 

11. Гра «Допишіть словечко»

_______________новий дім

Збудував на радість всім.

_______________допомагає

Тваринам – про здоров'я дбає.

__________ запрошує всіх на обід.

Страви смачні – пообідати слід!

_________ уважно оглянув дитину,

Каже: «Потрібно тобі вітаміни!»

___________ чаклує в перукарні –

Зачіски всім робить дуже гарні!

__________спортсменів тренує сумлінно

Про олімпійську  турбується зміну

 

12. Вправа «Назви професії»

Ваше завдання – називати ті професії, які, на вашу думку, найбільше підходять до характеристики.

Найзеленіша професія - це (садівник, лісничий, квіткар, декоратор квітів).

Найсмішніша професія – це (клоун, гуморист).

Грошова професія – це (банкір, бізнесмен, фабрикант).

Дитяча професія – це (учитель, вихователь, няня, гувернантка, дитячий лікар).

Людяна професія – це (лікар, учитель, вихователь, пожежний, психолог ).

Найвища професія – це (льотчик, космонавт, електромонтер, будівельник, кранівник).

Балакуча професія – це (журналіст, телеведучий, актор, диктор).

 

13. Вправа «Закінчи речення»

Я читатиму рядочки, а вам потрібно правильно за змістом закінчити речення.

Випише мікстури від застуд, температури. Всім – дорослим, дітворі – допоможуть (лікарі).

Знаю хлопця Толика, сам зробив він столика і гніздечко  для ворон. Отже,  буде (столяром).

У Іринки є сусіди – близнюки Денис та Ігор. Кашу варять вечорами, отже, стануть (кухарями).

 

14. Ритуал завершення «Оплески»

Поаплодуємо собі та іншим за плідну працю.