Корекційно-розвивальне заняття "У злагоді з собою та іншими" (1-4 класи)

Про матеріал
Заняття розраховані на дітей молодшого шкільного віку. Метою заняття є усвідомлення дітьми свого власного емоційного стану та формування навичок роботи з гнівом та злістю.
Перегляд файлу

1

 

 

Конспект розвивального заняття

«В злагоді з собою та іншими»

Мета:навчити дітей усвідомлювати свій власний емоційний стан та формувати навички роботи з гнівом та злістю.

Цільова аудиторія: 2 клас

Матеріали: проектор, аркуші А4 на кожного учня, пензлики та фарби на кожного учня, малюнки каструльок, запис класичної музики (Вівальді «Пори року», Людвіг Ван Бетховен «Мелодія сліз-шум дошу»), аудіопрогравач.

Хід заняття

 

  1. Організаційна частина. Привітання.
  2. Відеоролик про «Камінь, ножиці, папір»
  • Які емоції відчувають герої відео?
  • Як почувалися ножиці, коли їх ображали?
  • Хто допоміг у цій ситуації?
  • Чи бувають такі ситуації у вашому класі?
  • Що,на вашу думку, відчувають діти, яких ображають?

 

  1. Казка про Скріпку

Інструкція: під час розповіді, з канцелярської скріпки роблять певні фігурки

Жила-була дівчинка-скріпочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка.

(Просто скріпка)

Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло запитання «Чому?».

(Знак питання)

Іншого разу вона знайшла свій портфель в шкільному туалеті і дуже засмутилася. (нижня

посмішка)

Після закінчення уроків скрипочка вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали

чіплятися до неї, ображати та дали її стусана (Знак оклику). І скріпочка подумала, що їй

робити? Хто її захистить? (Знак питання)

Але, все рівно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все була як

раніше (зробити смайлик)

Спробуйте зробити скріпочку такою, як вона була раніше.

 

 

  1. Вправа «Каструлька злості».
  • В кожному із нас знаходиться особлива каструлька, в яку потрапляють різні невисловлені почуття. Багато з них чомусь вважаються «поганими». Нас хтось образив, ми не відповіли на образу і не поділилися цим почуттям ні з ким, і ось все це опиняється в нашій каструльці і розтікається там зеленою калюжею; нас хтось дуже сильно розлютив, а ми не змогли себе захистити, і ось наша злість потрапляє туди ж, нас щось дратує, а ми навіть не можемо зрозуміти, що, – і ніби не помічаємо цього роздратування, а воно стікається все туди ж.
  • Що ж буде, коли каструлька наповниться?
  • Вибухне від останньої краплі! І на бідного носія цієї краплі обрушиться все, що накопичувалось іноді роками і до нього не має ніякого відношення. Знайомо? Але найстрашніший варіант наглухо закритої каструлі, яка навіть не дозволяє собі вибухнути, а починає роз’їдати саму себе, а потім і ні в чому не винний організм.
  • Пора братися за очищення каструлі!
  • А далі використовуйте різні вправи для вираження злості (кидати в стінку який-небудь м’ячик, бити кулаками подушку, кричати в чашку…) 
  1. Вправа  “Розтирання паперу”

Аркуш паперу тріть в кулаках, роблячи рухи, ніби ви перете одяг. Коли папір стає геть м’яким, малюйте по ньому акварельними фарбами. Малюнки будуть дуже цікавими, фарба розтечеться по зім’ятому папері різними візерунками.

мятая бумага

 

Ураган”
Сядьте навпроти малюка і запропонуйте йому вас здути. Нехай він набере в легені побільше повітря і як сліддме на вас – а ви при цьому робіть вигляд, що пручаєтеся потокам повітря.

  1. Вправи на зняття агресивної енергії у дітей
  • БРИКАННЯ
  • ТАНЦЮЮЧІ ЧАСТИНИ ТІЛА
  • СТРУШУВАННЯ ЗЛОСТІ
  • РУБАННЯ ДРОВ
  • СЕРДИТІ КУЛЬКИ
  1. Казка про доброго Петрика

В одному місті жив-був хлопчик на ім’я Петрик. Петрик дуже хотів мати багато друзів. Але він зовсім не вмів дружити, а вмів тільки битися. Він думав, що тільки бійкою і грубістю можна щось комусь довести або привернути до себе увагу. Хлопці його боялися, і друзів у нього майже не було.

Одного разу Петрик побачив на дорозі велику калюжу з різнокольоровими брудними плямами. Він підійшов ближче, щоб краще розглянути її. І раптом проїжджаючий повз автомобіль оббризкав його водою з ніг до голови.

Петрик, весь мокрий і брудний, хотів було бігти додому. Але тут помітив, що знаходиться всередині прозорої великої мильної бульбашки. Спочатку Петрик дуже здивувався і почав її розглядати. Але потім злякався, бо зрозумів: вибратися з бульбашки він не зможе. Вона була дуже міцною і ніяк не хотіла лопатися.

З того часу всі погані справи Петрика назад до нього ж і повертались. Наприклад: намагається Петрик кого-небудь вдарити, а бульбашка удари йому назад повертає. Кине Петрик в кого-небудь камінь, а той летить назад – прямо в Петрика.

– Це що ж виходить? Я тепер сам себе бити буду? – Подумав Петрик, і йому стало дуже боляче і прикро.

Як же мені тепер грати з хлопцями? – Заплакав хлопчик.

Так він і ходив кілька днів в бульбашці. Битися боявся, адже себе бити боляче і нецікаво. Грати одному нудно. А от бульбашки ніяк не міг позбутися.

І ось, вже зовсім зневірившись, Петрик сидів на лавочці на дитячому майданчику і спостерігав, як весело грають діти. Раптом він побачив дуже симпатичну дівчинку з лялькою. Дівчинка не знала, що Петрик любить битися, і не злякалася його, а, навпаки, покликала грати. Петрик дуже зрадів і вирішив пригостити дівчинку яблуком, яке було у нього в кишені. Він простягнув їй яблуко, і тут сталося диво – бульбашка лопнула! Петрик був просто щасливий. Нарешті він звільнився!
Коли Петрик прийшов додому, він побачив на столі два великих яблука.

– Дивно, – подумав Петрик, – звідки б їм тут взятися? Адже останнє яблуко я подарував дівчинці у дворі.

На наступний день Петрик знову пішов у двір до хлопців і дав їм свою машинку пограти. А коли повернувся додому – побачив дві нові гарні машинки. І став Петрик помічати, що, як тільки він зробить комусь добру справу, це добро до нього повертається, та ще в подвійному розмірі.

З тих пір Петрик робив тільки добрі справи. У нього з’явилося дуже багато друзів. Він навчився дружити з усіма і зовсім перестав битися. Адже в бульбашку йому більше не хотілося!

 

Підсумок

  1. Мені дуже хочеться, щоб кожен із вас робив добрі справи. А сьогодні я хочу зробити добру справу для вас. У моєму мішечку  багато добра, я хочу з вами ним поділитися. (пригощає діток цукерками)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Додаток 1

Малюнок «Каструлька злості»

C:\Users\Школа\Desktop\1 клас День психічного здоров'я\кастрюля.jpg 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ашуркіна Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 травня 2020
Переглядів
2672
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку