Корекційно-розвивальне заняття
для дітей старшого дошкільного віку
«Я майбутній першокласник»
Мета: формувати позитивну навчальну мотивацію; розвивати логічне мислення, пам'ять,увагу, уяву, дрібну моторику руки, здатність до фантазування; сприяти підвищенню рівня групової згуртованості, набуттю комунікативних навичок; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги; створювати позитивний емоційний настрій.
Обладнання: картки, олівці, кольоровий папір, ножиці, клей, малюнки, дошка, зошит Незнайки, зошити.
Хід заняття
1.Вітання. Вправа «Привітаймося з друзями»
- Доброго дня, діти. Я рада бачити вас . А тепер давайте привітаємося один з одним.
В коло разом всі вставайте
Зустрічалку починайте
На сусіда подивіться
Лагідно йому всміхніться
Ось на гостей подивіться
Від душі їм посміхніться!
3.Гра «Розклади по групах»
Підійдіть до столиків. Подивіться, на тарілочках лежать картинки, які потрібно обєднати в групи і підібрати узагальнююче слово.(Діти розкладають картинки по групах, підбирають до кожної групи узагальнююче слово)
4. Графічний диктант
-Діти, а давайте покажимо Незнайці як ви вмієте працювати в зошиті в клітинку. Напишемо з вами графічний диктант.
2← 1→ 1→ 1→ 1→
1↑ 4↑ 1↑ 1↓ 1↓
1→ 1→ 1→ 2→ 11←
1↑ 3↓ 1↓ 1↓ 7↓
1→ 1→ 1→ 1→ 9→
1↑ 1↑ 1↓ 1↓ 7↑
На що схожа фігура? (Фігура схожа на будинок. Психолог висловлює припущення, що це школа, однак без вікон і дверей). Домалюйте вікно та двері.
На столі лежить олівець, лінійка, пензлик, гумка, ручка. Дітям потрібно назвати всі предмети, сказати чи вони потрібні в школі, взяти по одному предмету. Для трьох дітей предметів не вистачить. Вони будуть відгадувати, хто які предмети взяв.
-Ви вже мабуть втомилися. Відпочинемо?
7. Фізкультхвилинка (під музичний супровід)
Незнайко: –Які ви молодці, як ви багато знаєте. Але ж знання в порфель не покладеш? А як правильно його збирати - я не знаю. А ви знаєте?
8. Гра «Упізнай геометричну фігуру навпомацки»
Завдання: «Перед вами геометричні фігури. Давайте уважно розглянемо їх . (Психолог описує кожну з фігур за формою, називає її, звертає увагу на її особливості. Показує, як навпомацки можна її впізнати). Зараз ви спробуєте впізнати ці фігури самі. Вам необхідно опустити руку в мішечок, намацати одну фігуру і назвати її групі. Після цього фігури витягається, і и перевіряємо, чи правильно ви вгадали». Якщо завдання виконане правильно, діти аплодують. Після цього фігура повертається в мішечок. Гра продовжується, доки всі не візьмуть у ній участь.
9. Вправа «Чоловічки з геометричних фігур»
-Молодці діти, що навчили Незнайку правильно збирати портфель, справились зі всіма завданнями. Діти, а щоб Незнайці було веселіше ходити до школи, давайте зробимо йому нових друзів – хлопчиків чи дівчаток з геометричних фігур. Які ви знаєте геометричні фігури?
Повторення правил користування ножицями, клеєм.
-Які гарні вийшли у нас друзі для Незнайки. Ми їх обов'язково потім відправимо до Сонячного містечка.
10. Підсумок
-Ось і закінчилося наше заняття. А скажіть мені , що вам більш за все сподобалось?А що було важко? А яке завдання було легким? (Відповіді дітей) А на згадку про наше сьогоднішнє заняття я вам теж подарую свій гарний настрій. (Дарунок-смайлики)