Заняття сприяє формуванню позитивної навчальної мотивації та розумових операцій (аналізу, синтезу, узагальненню). Розвиває мислення, спостережливість, пам'ять, мовлення, увагу, сприймання та зв'язне мовлення, творчу уяву дітей, дрібну моторику рук, емоційну сферу, фантазію та неординарне мислення, сприяти формуванню комунікативних здібностей, сприяє становленню самоконтролю;
Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №176 Криворізької міської ради
«Формуємо психологічну готовність дітей
до навчання в школі»
заняття з елементами тренінгу
Підготувала
практичний психолог
Стародубець Олена Миколаївна
Кривий Ріг
1. Ритуал привітання «До школи залюбки піду»
Мета: установити позитивний емоційний контакт; розвивати здатність координувати голосову та рухову активність; формувати позитивну мотивацію до заняття.
Хід гри: Діти стають у коло і промовляють разом із психологом слова, супроводжуючи їх відповідними рухами.
До школи залюбки піду! (Марширування на місці)
І портфель свій я зберу, (Імітування збирання портфеля)
Книжки, зошити візьму (Імітування читання книжки і письма в зошиті)
Ручку, олівці, щоденник (Імітування дій із ручкою та олівцем)
Подивіться ви на мене. (Показати на себе)
Буду добре я навчатись (Показати «Окей»)
Усміхаючись вітатись. (Усміхнутись і з’єднати руки)
Добрий день!.. (Привітання один одного по колу)
Практичний психолог звертає увагу дітей на екран з зображенням емблеми однієї із статей Конвенції ООН про права дитини «Всі діти є рівні у своїх правах»
2. Вправа «Склади сам»
Мета: вчити збирати ціле з частин, розвивати зорове сприйняття, увагу та образне мислення.
Хід гри: Перед дітьми на столі лежать розрізні картинки із зображенням емблеми права на освіту. Психолог пропонує дітям уважно розглянути і зібрати картинку з окремих частин. Після закінчення виконання завдання дітям пропонується назвати, що ж означає дана емблема.
- про яке саме право нам говорить ця емблема. Так, всі діти мають право на освіту. Ось і ви восени 1 вересня підете до школи. Давайте порівняємо чим відрізняється школа від дитячого садочка.
Настрій в нас сьогодні клас!
3. Вправа «Світ дошкільника та світ школяра»
Мета: закріпити вміння відрізняти поняття, знання про оточуюче
Хід гри: Діти стоять у колі. Психолог починає речення і кидає м’яч дітям по черзі, дитина продовжує речення.
Як багато відмінностей ми з вами знайшли.
Настрій в нас сьогодні клас!
А дізнатися, що ви уявляєте, коли бачите предмети, пов’язані зі школою нам допоможе наш кубик.
4. Вправа «Асоціації»
Мета: розвиток логічного мислення, сприйняття та уваги, закріпити знання про школу.
Хід гри: Діти по черзі крутять кубик та називають свої асоціації пов’язані зі школою до картинки, що випала.
Що необхідно школяру, щоб носити книжки та зошити до школи? (портфель). Пропоную вам намалювати портфель першокласника.
5. Вправа «Намалюй портфель»
Мета: розвивати увагу, пам'ять, дрібну моторику рук, формувати вміння дотримуватись встановлених правил.
Хід гри: дітям пропонується намалювати синій портфель з червоною ручкою, 2 жовтими карманами та однією зеленою застібкою. Психолог усі компоненти називає не менше, ніж двічі. Після того, як завдання виконано, психолог пропонує дітям перевірити, чи все вони намалювали правильно, згідно з умовами.
Звучить музика, з’являються Фіксіки.
Фіксік 1. Добрий день малята. А ви дійсно збираєтесь до школи? Всі першокласники знають, що повинно знаходитись у портфелі. А чи знаєте ви які речі потрібно туди класти?
Фіксік 2. А щоб скласти все правильно потрібно бути дуже уважними. І зараз ми з вами в цьому потренуємося. Пропоную вам зібрати уявний портфель.
6. Вправа «Я поклав у портфель»
Мета: закріпити знання про шкільні речі, емоційне наближення дітей до прийняття статусу «першокласник», розвивати слухову пам'ять та вміння зосереджуватися.
Хід гри: Дитина, яка починає гру,тримає портфель і промовляє: «Я поклав у портфель зошит» і передає його по колу. Наступна дитина повторює сказане і називає наступний предмет. І так далі, поки хтось з учасників не припуститься помилки.
Настрій в нас сьогодні клас!
Фіксік 1. Це не проблема. В нас є чарівний автомат, він допоможе. Скажіть будь-ласка на який звук починається слово «ШКОЛА».
Фіксік 2. Ось вам чарівні сніжиночки, кидаєте сніжинку в автомат та називаєте слово, яке починається на звук «Ш». (кожна дитина отримує портфельчик).
Фіксік 1. А щоб ці портфелі залишилися у вас назавжди, треба виконати завдання, що лежить у середині. А нам вже час повертатися.
7. Вправа «Коректурна таблиця»
Мета: розвивати властивості уваги, зосередженість, спостережливість.
Хід гри: Дітям пропонуються бланки із зображенням різних предметів. Діти повинні проглянути кожен рядок, послідовно та якнайшвидше позначити олівцем три предмети, що потрібні у школі:
Думаю що ви будете добре навчатися у школі. Ви так охайно виконували завдання, уважно слухали, не відволікалися, швидко мислили, були зібраними й уважними.
Настрій в нас сьогодні клас!
Ну що ж портфелі в нас є, пропоную піти до магазину шкільних речей та купити собі шкільне приладдя.
8. Вправа «Магазин шкільних речей»
Мета: формувати мотиваційну готовність до навчання у школі, прийняття дитиною соціальної ролі «першокласник», розвивати уяву, творче та словесно-логічне мислення, увагу, активне мовлення.
Хід гри: Психолог пропонує дітям купити шкільне приладдя. Але в цьому магазині є одне правило: купити предмет можна лише в тому випадку, якщо дитина його не називає, а описує. Одна дитина описує предмет, а інші угадують. Дітям, які купили речі, пропонується пояснити, для чого їм у школі буде потрібен конкретний предмет.
Настрій в нас сьогодні клас!
9. Вправа «Мені весело, мені сумно»
Мета: розвивати емоційну сферу, фантазію та неординарне мислення, увагу, уяву, сприймання та зв’язне мовлення, сприяти формуванню комунікативних здібностей.
Хід гри: Ми з вами знаємо, що одні й ті ж предмети можуть викликати як веселий так і сумний настрій. Виберіть собі одну картку і відповідно до смайлика вгорі аркуша складіть речення про один з предметів шкільного приладдя зображеного на малюнках.
А щоб вам завжди було весело наш чарівний автомат вам дарує солодощі.