ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ
РОЗУМОВОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ
ДІТЕЙ ІЗ ЗПР
Розвивати мислення, увагу, мовлення, спостережливість; сприяти розвитку рухової пам'яті, дрібної моторики рук; вчити зосереджуватись на сприйнятті цілого, розподіляти та переключати увагу, аналізуючи зовнішній вигляд, розмір об'єкт; вчити розрізняти та називати частини доби як на малюнках, так і в повсякденному житті; формувати пізнавальну активність
Заняття 4
Мета: розвивати мислення, увагу, здатність до переключення та розподілу уваги, мовлення, спостережливість; сприяти розвитку рухової пам’яті, дрібної моторики рук; вчити зосереджуватись на сприйнятті цілого, розподіляти та переключати увагу, аналізуючи зовнішній вигляд, розмір об’єкт ; вчити розрізняти та називати частини доби як на малюнках, так і в повсякденному житті; формувати вміння дотримуватись встановлених правил, позитивну навчальну мотивацію.
Дидактичний матеріал: бланки до вправ: «Допомога», «Їжачки», «Від великого до малого», картки до вправи «Що таке доба?», 3 силуети долонь: червоний, жовтий, синій, кольорові олівці, простий олівець, м’яч.
Хід заняття
Ведучий кидає м'яч кому-небудь з дітей (довільно) і питає у всіх дітей, що стоять у колі: «Як звуть цього хлопчика (дівчинку)?» Діти хором називають його (її) ім'я. І так кілька разів.
Дітям пропонується допомогти білочці втекти від лисички. Для цього покажіть, як вона бігтиме доріжкою - проведіть олівцем або ручкою пряму лінію посередині доріжки. Намагайтеся провести якомога швидше, щоб білочка врятувалася. Проведіть ще одну не торкаючись уже проведеної. Намагайтеся вести лінію не відриваючи руки, від паперу. Пересувай руку, спираючись на мізинний палець.
Дітям пропонується знайти та обвести всіх їжачків та грибочки.
Із різнокольорового картону зробити 3 силуети долоні: червоний, жовтий, синій. Це — сигнали. Коли ведучий піднімає червону долоню — «кричалку» — можна бігати, кричати, шуміти; жовту долоню — «шепотілку» — можна тихо пересуватись та шепотітися; на синю долоню — «мовчалку» — діти повинні завмерти на місці та не ворушитися. (Гра закінчується сигналом «мовчалка».)
Дітям пропонується розташувати малюнки у відповідному порядку. Починати з самої великої груші і закінчити маленькою та з самого маленького будинку до самого великого.
Ранок, день, вечір та ніч разом називаються добою. Розгляньте малюнки і скажіть, на якому з них зображено ранок? А на якому день? Вечір, ніч? Чому ти так гадаєш?