: Корисна і шкідлива їжа.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з основними вимогами до правильного харчування; вчити розпізнавати корисні і шкідливі продукти харчування; розвивати в учнів творче мислення; викликати інтерес до вживання в їжу корисних традиційних страв.
Перегляд файлу

Тема: Корисна і шкідлива їжа. Які вони? (1 клас)

Мета: ознайомити учнів з основними вимогами до правильного харчування; вчити розпізнавати корисні і шкідливі продукти харчування; розвивати в учнів творче мислення; викликати інтерес до вживання в їжу корисних традиційних страв.

Обладнання: малюнки із зображенням різних продуктів харчування, фотографії, презентація, аудіо запис. Кошики, малюнки каструль макети годиннків.

Хід уроку.

Дорогі учні, покладіть перед собою тренажери для очей, які ви виготовили на уроці трудового навчання. Зараз налаштуємося на роботу з їх допомогою.

Щоб очі все бачили на уроці,

Вушка, щоб все чули,

Ротики правильно і вчасно відповідали,

А голівоньки добре працювали.

Пройдіться по тренажерах очима, зосередьтесь на квіточках, посміхніться  і налаштуйтесь на плідну роботу.

Бажаю вам успіхів на уроці.
 

  1. Ранкове коло. 3хв

Сьогодні, діти, у нас особливий день, на наш урок завітало багато гостей. Давайте їх привітаємо.

-Зараз послухаємо прогноз синоптика.

- Щоденник спостереження

Корисна порада!

  1. Щоб не захворіти на грип, треба їсти цибулю, часник, капусту, лимони,  яблука. Вони багаті на вітамін С, який запобігає застуді, зміцнює захисні сили організму.

 

  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» (з мікрофоном) 2хв.

 

Діти, подивіться на малюнки. Назвіть їх. Як назвати їх одним словом? Що це?. Що треба для того щоб вони почали  працювати?.

-  Правильно. Не попливе рікою пароплав , не поїде  автівка, не здійметься вгору космічний корабель . не приїде до хворого « Швидка допомога», якщо двигун не отримає пального.

- А що для людини є пальним?

- Навіщо людина вживає їжу?

-Щоб жити (вивішується на дошку)

-Щоб бути здоровою

-Щоб були сили працювати, вчитися

-Щоб зростати

 

Щоб зростати, вчити уроки, працювати, бігати, стрибати, сміятися, спати-необхідна  енергія.(сила).

-Звідки ж вона береться ця енергія?

-Вона виробляється в організмі людини з їжі, що надходить.

–Ще їжа потрібна ,як будівельний матеріал. Щоб рости-треба їсти.

  1. Крісло автора. «Моя улюблена страва».1хв

Фізкультхвилинка1хв

Стиглі ягоди в саду-

Позбирати їх піду

Тут червона полуниця,

 Там черешня білолиця,

Вишні просяться червоні

Дам їх Саші, Вікі, Тоні

їжте діти вітаміни,

То позбудетесь ангіни.

II. Актуалізація опорних знань.1хв
- Чи може людина жити без їжі? (Людина без їжі жити не може. Якщо людина не їсть 2-3 дні, вона стає блідою, слабшає, їй важко працювати. Ще через декілька днів голодування людина майже зовсім втрачає сили, ледве рухається. А від більш тривалого голодування може померти.)
- Чи знаєте ви, скільки часу без їжі витримують тварини?
Учитель показує фотографії цих тварин і розповідає:
- Наприклад, гадюка витримує 20 днів, крокодил - 100, жаба - 1 рік, черепаха 1,5 року (презентація)
- Скільки разів на день треба їсти людині?

РОБОТА В ПАРАХ 3 хв (Робота з макетами годинників)

  • Як називається перший прийом їжі?
  • О котрій годині ви снідаєте? (о 8.00)
    - Які страви можна вживати  на сніданок? (малюнки)
  • Через 2 години ви снідаєте в школі, о котрій годині?
  • Що можна вживати на обід? (малюнки)
  • Через 3 години буде полуденок, о котрій годині?
  • Що можна вживати на полуденок? (малюнки)

Як називається останній прийом їжі?
- Що можна їсти на вечерю? (малюнки)
Приклад:

Перший сніданок

 8.00

Другий сніданок

                10.00

Обід

 13.00

Полудень

                16.00

Вечеря

                19.00


IV. Вивчення нового матеріалу.
 

  1.    Розповідь учителя.5хв

 

  • Новонароджена дитина ще не вміє нічого робити, та це їй і не потрібно. Головне, що вона вміє їсти. їжа постачає організм дитини речовинами, які дають йому змогу рости і розвиватися.

Чи можна їсти все , що заманеться і скільки заманеться? (Перегляд

мультфільмів)

Давньогрецький філософ  Сократ говорив : «Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо , щоб жити» (повісити на дошку на початку уроку).

Тому для того, щоб їжа не стала ворогом , харчуватися треба помірно і правильно.

 

РОБОТА В ПАРАХ (виходить 2 учень, який не вміє говорити, прикріплює напис на організм людини) 2хв

Їжа містить такі елементи (на ватмані організм людини, куди прикріплюють написи)

    Білки — будівельний матеріал нашого організму (м’ясо, риба, сир, бобові, горіхи, яйця).

    Вуглеводиосновні виробники енергії (крупи, хліб, овочі, фрукти, цукор, варення).

Жири — продовольчі склади та запаси  “пального” (масло, олія, горіхи, сало, жир, маргарин).

Вітаміни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Що це?»2хв

Відгадайте загадки . знайдіть , яка це група продуктів:білки, Жири. Вуглеводи, мінерали, вітаміни.

З білком на грядці  квітну, вюся

І в борщ попасти не боюся

Змагатись з мясом – моя доля,

А люди звуть мене _(квасоля)

А я рідка, немов водиця
Салат без мене не годиться, Бо все змастити-моя мрія

Я-жир по імені-(олія)

Візьміть лопати-й на городи,

Смачні копати вуглеводи

В мішку, як пані, їду з поля,

Завжди в пошані (бараболя)

Мене , біленьке, наливали

Пили поживні мінерали

Маленькі дітки, кіт Мурко

Всім на здоровя –(молоко)

Без цукру я завжди скучаю

Тож швидше дайте мені чаю!

Я ж –вітамінів вам сто тонн!

Усі впізнали? Я-(лимон)

А що ж таке вітаміни?

Слово «Вітаміни» походить від латинського слова 2Віта», що означає життя. Назва ця невипадкова. Якщо вітамінів не вистачає в організмі людини. То вона важко хворіє. Для нормального росту і розвитку дитячого організму дуже потрібні вітаміни..

Варто включити до складу харчування різноманітні продукти багаті на ці поживні речовини.

 

-Яку користь приносить їжа?

(читають по 1 рядку)

Корисна їжа для дитини-

Що містить різні вітаміни,

Що робить нас усіх сильнішими

Що робить діток здоровішими

У їжі добрій для дитини

Є всі потрібні речовини

І кальцій є, і мінерали

Аби кістки міцні зростали.

  1.              Слухання казки «Хто важливіший?»1хв
  2.              В одному королівстві жили друзі-Білок, Жирок, Вуглеводик, Вітамінка і Мінеральчик. Вони були нерозлучними. Ніколи не сварилися. Якось друзі посперечалися, хто з них найважливіший?
  3.              «Я важливіший, бо є будівельним матеріалом.Завдяки мені людина росте»- сказав Білок.
  4.              «Я теж важливий,-образився Жирок.Я даю тепло і енергію організму, якщо мене бракуватиме , організм не отримає тепла, замерзне і загине»
  5.              « А я потрібен, щоб людина рухалася й жила»-сказав Вуглеводик.
  6.              « А я важливіша, бо сприяю росту, силі, здоровю»- сказала Вітамінка.
  7.              «Завдяки мені відбувається обмін речовин та інші важливі процеси в організмі «- зауважив Мінеральчик.
  8.              Почувши це. Організм сказав: « Щоб побудувати будинок, потрібно багато матеріалів. Якщо бракуватиме хоч однієї деталі , будинок зруйнується. Ось так і я. Ви всі мені важливі та потрібні:  і Білок, і Жирок, і Вуглеводик, і Вітамінка, і Мінеральчик. Завдяки вам я живу, зростаю розвиваюсь, працюю. Навчаюсь».

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА 1ХВ

Супчик з вами ми варили

Трохи спинки притомили

Вправо пальці позгинали

Кулачки порозминали

До плечей поставим руки

Й колові ми зробим рухи.

  1. Вітаміни — корисні для людини. 2хв

Слово “вітаміни” походить від латинського слова “віта” — життя.

Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.

В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.

 

ЛЕГО

  • Діти, давайте пограємо в гру «Корисні продукти та їх колір»
  • Будемо використовувати цеглинки лего.
  • Візьміть цеглинку червоного кольору. Які продукти цього кольору корисні для вживання
  • Тепер візьміть цеглинку зеленого кольору… (жовтого, помаранчевого)

 

Перегляд фільму про вітаміни 2хв

-Ой, діти. До нашого класу підкинули пакет. Давайте разом поглянемо, а що в ньому знаходиться?

А зараз кожен з вас витягує із пакету певний продукт і говорить . він корисний чи шкідливий?

  1.         6 найшкідливіших продуктів харчування (на екрані) 2хв в торбинці

 

 

З давніх-давен люди харчувалися натуральними продуктами: молоком, яйцями, свіжою городиною. Натуральні продукти смачні та корисні для здоров’я. На жаль, вони швидко псуються, їх не можна довго зберігати і перевозити на великі відстані.

Тому люди почали використовувати різні способи подовжити термін зберігання цих продуктів, зокрема, винайшли харчові добавки: консерванти, барвники, підсилювачі смаку та ароматизатори. Таку їжу недоцільно вживати, адже вона, хоча й смачна, шкодить здоров’ю. Часом у яскравих пакетах і пляшках містяться продукти, некорисні для здоров’я.

Дієтологи раз по раз удосконалюють списки найбільш шкідливих для здоров’я продуктів. І яскраво-червоним маркером ставлять чергові табу в нашому повсякденному меню. Останній список харчових заборон виглядає так.

  1. Жуйки. Мало того, що цукор псує зубну емаль, хімічні добавки і фарбники, які містяться в подібних продуктах у величезних кількостях, завдають удару по всьому організму.
  2. Чіпси,сухарики– дуже шкідливі для організму. Чіпси – це ніщо інше, як суміш вуглеводів і жиру, в оболонці фарбників і замінників смаку. Нічого хорошого не принесе поїдання картоплі-фрі.
  3. Солодкі газовані напої – коктейль з цукру, хімії і газів прискорює розподіл по організму токсинів. Кока-кола, наприклад, чудовий засіб від вапняного накипу і іржі. Газовані солодкі напої шкідливі і високою концентрацією цукру – в еквіваленті чотири-п’ять чайних ложок, розбавлених в стакані води. Тому, угамувавши спрагу такою газованою водою, ви вже через п’ять хвилин знову захочете пити.
  4. Жирне м’ясо сприяє утворенню бляшок холестеринів на судинах, що прискорює старіння організму, веде до виникнення серцево-судинних захворювань.
  5. Майонез містить величезну кількість жирів і вуглеводів, а також фарбників, підсолоджувачів, замінників. До шкідливих продуктів належить не тільки майонез, але і кетчуп, різні соуси і заправки, в широкому асортименті представлені на прилавках наших магазинів. Вся річ у тому, що саме в цих продуктах натуральних компонентів менше всього. А можливі наслідки споживання “смачної хімії” навіть не досліджені до кінця.
  6. Локшина швидкого приготування представляється нам сьогоденням дивом. Смачна, поживна, а головне – не вимагає часу. Але над “дивом” свого часу довго попрацювали хіміки, нічого не залишивши з натуральної муки.

Запам’ятайте! Надавайте перевагу свіжим натуральни                  Вчитель                                Діти

 

 

 

У швидкій їжі мало вітамінів.

Якщо ми вживатимемо мало вітамінів, то станемо кволими й захворіємо.

 

У швидкій  їжі забагато цукру, солі, жиру.

Від них псуються зуби. Може виникнути ожиріння.

 

 

У швидку їжу додають підсилювачі смаку, барвники, консерванти.

Це дуже шкідливо, особливо для дитячого організму.

 

В. Чабан

 

. Робота в зошиті. 2ХВ

VI. Поговоримо про страви.

Наші предки знали, що споживали (презентація)1хв

  1.     учень. Найпоширенішими стравами в Україні були ті, які виготовлялися з рослинних складників.
  2.     учень. Каші становили більшу частину народної їжі. Вони готувалися з гречки, ячменю, вівса, кукурудзи, проса.
  3.     учень. Найулюбленіші — овочеві страви: борщ, капусняк, печений гарбуз, огірки, часник, цибуля, перець, хрін.
  4.     учень. Наші предки готували різноманітні страви з картоплі: деруни, галушки, оладки.

5  учень. М’ясні страви були рідкістю, натомість споживали багато сала.

6  учень. Страви з птиці готували лише в неділю. Яйця споживали на свята. Молочні страви вживали частіше.

7 учень. В давнину українці очищали свій організм — постилися. Перед великими святами завжди є піст. Постили також у середу та п’ятницю що­тижня. У ці дні люди не вживали м’ясної і молочної їжі.

 

VII. Хвилинка-цікавинка. 2хв

 

Збираємо 3 кошики .Кожна дитина виходить до дошки . бере картку із зображенням продукту і кладе у відповідний кошик.. –Допоможемо Вінні –Пухові  зясувати , яка їжа є корисною . пояснюючи свій вибір.

1 група – вибрати  корисну їжу, яку слід вживати щодня.

2група вибрати корисну їжу, але яку слід уживати періодично.

3 група вибрати їжу, яка шкодить вашому здоровю.

 

  1. Робота в групах. Гра «Веселий кухар». (одягають фартушки) 2ХВ

 

Морква, біб і цибулина.

Бурячок і капустина.

Ще й картопля – шусть у горщик

Ну й смачний зварили борщик.

-Робота в групах.

У кожної групи є малюнки . вам треба вибрати лише ті. На яких зображені продукти. Які матусі і бабусі кладуть у борщ.(Лунає пісня про борщ).

 

Борщ-це символ надійного даху над головою. Родинного тепла. сімейної злагоди і спокою .Мабуть кожен із вас друзі, знає стародавню народну закличку-руханку.

 

Іди,іди,дощику !
Зварю тобі борщику.

У новенькому горщику.

Поставлю на дуба.

Лини ,як з луба

Цебром, відром, дійничкою

Над нашою Пшеничкою.

 

ПІДСУМОК  УРОКУ

 

Щоб мати здоровя  слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне

Не їсти надміру, не шкодити тілу

І памятайте про вітаміни.

Друзі, щодня хай вам легко працюється,

Добре живеться,

Все вміється, множиться і додається

Здоровя міцного, щастя без краю

Усього найкращого щиро бажаю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 травня 2019
Переглядів
4076
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку