Корисна їжа. Яка вона?

Про матеріал
Вивчення теми " Корисна Їжа. Яка вона?" Проведення дослідів, перегляд мультфільмів за темою.
Перегляд файлу

 

Тема уроку:      Корисна  їжа. Яка вона?

Мета:

Формування предметних компетентностей: поглиблювати знання про продукти харчування. Вчити розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої,  їхнім впливом на організм; пропагувати здорове харчування.. Розвивати мовленеві навички, збагачувати словниковий запас;продовжувати виховання та прагнення учнів до здорового способу життя, виховувати  любов до праці .

 

 Обладнання: вода міниральна, кока кала, молоко, чіпси, сухарики, овочі, цеглинки, картки з корисною та шкідливою їжею.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма проведення: урок-квест.

Хід уроку.

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

(слайд 1)

1.Організаційна частина.

Щоб рости і гартуватись

І міцніти, як броня,

Треба друзі піклуватись

Про здоровя нам щодня!

2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Гра « Я люблю …, тому що…»

 Зараз ми з вами трішки пограємося: кожен з вас має назвати улюблену їжу та пояснити за що ви її любите. Я розпочну перша:

- Я люблю яблука, бо вони соковиті та смачні.

Обєднання по групам

Виберіть продукт, який вам більше подобається.

Хто обрав фрукти, той сідає…

Хто обрав молочні продукти – сідає…

Хто обрав їнші продукти – сідає…

-На минулому  уроці ми говорили про здоров’я і харчування.

Давайте згадаємо, що потрібно робити, щоб бути здоровими? Вам  потрібно по черзі вибрати ту відповідь, яка нам підходить і скласти квітку нашого здоров’я.

( На дошці висить серединка квітки з написом «Здоровя» і поряд пелюстки. Діти повинні вибрати ті пелюстки, які підходять для здорового способу життя і сформувати таку квітку)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Молодці ! Справились з завданням.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

ЩОБ ЗДОРОВИМИ ЗРОСТАТИ

І ЩОРОКУ ПІДРОСТАТИ,

ТО СМАЧНУ, КОРИСНУ , СВІЖУ

СПОЖИВАТИ ТРЕБА …( ЇЖУ)

(слайд 2. Читаю інформація із слайду)

-Сьогодні на уроці ми будемо говорити про їжу.

Але про яку саме, ми зможемо відгадати після нашої подорожі до країни Доросляндії і Кіндерленду.

( дивимось мультик)( слайд 3)

- Так чому ж була війна в цих чарівних країнах?

-Про яку їжу ми будемо говорити сьогодні на уроці?

- Яку їжу любили жителі країни Дітерленду?

- Яка це їжа? (шкідлива)

- А якій їжі надавали перевагу жителі Доросляндії?

-Яка це їжа? (корисна)

-Сьогодні ми будемо говорити про корисну та шкідливу їжу. ( слайд 4)

Яка вона? Нам потрібно довести і собі і жителям цих країн ,  що потрібно споживати, щоб бути здоровими й добре рости; що таке вітаміни і де вони живуть.

2. Розповідь учителя

  • Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, вітаміни для необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів, та інших органів. ( слайд 5)
  • Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. Наше здоров’я залежить від того, що ми їмо.
  • Не можна переїдати, бо після надмірного вживання їжі людина почувається ослабленою.
  •  (слайд 6) Без їжі людина може прожити місяць, а без пиття — кілька днів. Упродовж дня потрібно випивати 6 склянок рідини, а у спеку — навіть більше.
  •  ( слайд 7). Крім води, можна пити чай, сік, морс, компот. Вода міститься в перших стравах. Назвіть їх. Що ви любите пити? Скільки склянок води ви щодня випиваєте?
  • Про корисні вітаміни нам розкажуть герої мультфільму « смішарики» (мультфільм 2) (слайд 8)

 

3. РОБОТА В ГРУПАХ.

- А зараз ми попрацюємо в групах. Кожній групі потрібно виконати своє завдання.

(роздаю конверти із зображенням )

1 гр. Вибрати овочі та фрукти. Пояснити, як ви думаєте ,вони корисні чи шкідливі? Чому?

2 гр. Вибрати молочні продукти харчування.

3гр. Вибрати не дуже корисні продукти харчування.

- Поміркуйте, яка група продуктів є корисною та містить вітаміни. Поясніть свій вибір (молочні продукти, фрукти, овочі – це необхідні для життя людини харчі, багаті на вітаміни, які легко перетравлюються та засвоюються організмом).

- Спробуйте пояснити, чому продукти іншої групи не дуже корисні (Чіпси, ковбаси, гамбургери, сумнівні напої. Солодощі не містять вітамінів. Їх виготовляють з додаванням шкідливих речовин. Надмірне споживання такої їжі може призвести до хвороби).

 

4.РОБОТА В ЗОШИТАХ

- Діти, а скажіть будь ласка,  чи тільки вітаміни однієї групи потрібно вживати, щоб бути здоровими?

- Ні. Потрібно їсти продукти з різними вітамінами. А чому, ви дізнаєтесь проглянувши поради нашої казкової сови

( мультфільм 3) (слайд 9)

- А ще що потрібно для нашого організму окрім вітамінів ? Ми говорили на минулому уроці.

- вуглеводи

-жири

-білки

(слайд 10)

Відкрийте зошити на ст.   завдання     виконуємо (Слайд 11)

Перевіряємо.(слайд 12)

  1.        Гра « Побудуй вежу»

( будують з цеглинок) слайд 13

Назовіть, ще раз, що потрібно вживати, щоб рости здоровими .

Вітаміни, вуглеводи, жири та білки.

Вітаміни – зелена,

Вуглеводи – блакитна

Жири – червона

Білки – жовта

 

Н -д. риба - ж, цукерки -ч , лимон -з , каша -б .

 

6.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

(слайд 14)

7.ДОСЛІДИ.

- А зараз поговоримо про продукти 3 групи. Не дуже корисні. А для того, щоб переконатися чи насправді вони шкідливі , ми з вами проведемо декілька дослідів.

Але де ми їх будемо проводити? Зараз дізнаємося.( слайд 15)

( Переходимо до умовної лабараторії і проводимо досліди)

«Дослід з солодкими газованими напоями.»

 В один пластико вий стаканчик налийте солодкий газований напій, а в інший покладіть картонну "лійку" з ватним тампоном. Якщо пролити напій крізь ватний тампон, то побачимо: тампон став жовтим, червоним, зеленим (залежно від кольору напою). Його пофарбував хімічний барвник, що є причиною різних хвороб людини (нудота, біль у животі, алергія тощо). До того ж у такі напої додають кислоту, ароматизатор, вуглекислий газ, що теж шкодять нашому організму. їх ми не можемо побачити, але відчуваємо на смак.

(Дослід  кока колою і молоком )

В.: - Наступний дослід покаже вам що можуть зробити ці "небезпечні бульбашки". Дослід "Полонені бульбашки". (Дослід виконує вчитель)

 Хід досліду: 1. Відкрити пляшку газованої води. 2. Надіти на горлечко повітряну кульку. 3. Клейкою стрічкою заклеїти на горлечко. 4. Затиснути через кульку горлечко пляшки пальцем і збовтати її. 5. Поставити пляшечку. Спостерігати за кулькою і за вмістом пляшки. Результат: кулька роздувається. Висновок: з газованої води виділяються бульбашки вуглекислого газу.

В.: - Уявіть собі, що теж саме відбувається з нашим шлунком коли ми п’ємо газовану воду. До яких продуктів віднесемо газовану воду?- Які напої і смачні і корисні? (компот, сік, чай).  - З чого роблять компоти, сік?  -  З чого можна зварити чай? Ми заваримо чай з мелісою і м’ятою. 

 

«Дослід з газованою водою» Візьміть прозору склянку, налийте газовану воду, помішайте ложечкою. Можемо спостерігати багато бульбашок: це вуглекислий газ, що погано впливає на роботу внутрішніх органів людини.

 

Газовані напої – суміш цукру, хімії і газів. Містять цукрозамінник, який при вживанні у великих дозах сприяє розвитку психічних захворювань.Такі напої не втамовують спрагу, а тільки посилюють її.

А ви любите їсти страви з картоплі? Які страви готують з картоплі? (Відповіді дітей). Давайте уважно подивимось на чіпси: вони жирні, смажені, оброблені різними приправами, барвниками, що шкодять нашому організму. Давайте перевіримо це в нашій лабораторії.

«Дослід з чіпсами».

1.Візьміть серветку, притисніть її до чіпсів. На серветці залишилися масні плями.

Візьміть склянку з водою та блюдечко з чіпсами. Покладіть чіпси в склянку, розмішайте ложечкою. Вода стала брудною від барвників.

При смаженні часточки їжі горять і утворюють дуже шкідливі речовини.

 

«Дослід із сухариками»

В.- Діти, то чи можна вживати чіпси?

Давайте розглянемо сухарики. Якого вони кольору? (Відповіді дітей). А хліб може бути червоного кольору? Отож, ми можемо зробити висновок, що сухарики також оброблені барвниками та ще й підсмажені. Це відчуваємо, понюхавши їх.  (Відповіді дітей).

Але, як ви знаєте, є ще й інші сухарики, що подають до супу в дитячому садку. Ці сухарики не смажать, а сушать з доброго хліба, вони багаті на вуглеводи, необхідні для організму людини.

 

Чіпси та сухарики. Через особливості приготування в них утворюється безліч шкідливих речовин, що можуть призвести до раку, підвищують ризик серцево-судинних захворювань. Деякі чіпси виробляються не з картоплі, а з кукурудзяного або пшеничного борошна. Дуже шкідливими є приправи та ароматизатори, які до них додаються.

Фаст-фуд (швидка їжа) – з роками харчування такими продуктами призводить до порушення травлення, ожиріння.

 

 

Ковбаса, копченості містять більше ароматизаторів і барвників більше, ніж м’яса. А один шматочок копченої ковбаси містить стільки фенольних сполук, скільки людина вдихає в місті за рік! Фенол украй токсичний.

 

Шоколадні батончики – гігантська кількість калорій у поєднанні з хімічними добавками, генетично модифікованими продуктами, фарбниками і ароматизаторами.

(Дослід –шоколад та вогонь,

Дослід –– ведмедики, чевв'ячки, якф зліплюють конструктор. )

 

Майонез, кетчуп, соуси – не містять натуральних інгредієнтів. Натомість мають великий вміст жирів, хімічних добавок, що при частому вживанні призводить до ожиріння та порушення травлення.

 

-Діти ви переконались, що їжа буває шкідлива, хоча вона і дуже смачна.

А як ви гадаєте переконали ми жителів Дітерленду в цьому.

Давайте побачимо. ( слайд 16)

 

ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Гра « Приготуй корисну страву» ( слайд 17)

1 гр. Вибрати продукти на вінигрет

Зварим бурячок  й картошку,
А іще – моркову з огірком
цибулинку ми добавим –
все олійкою заправим.
Будем  їсти на обід
Дуже смачний… (винегрет) (Слайд 18)

 

2 гр. Вибрати продукти для  борщу

Морква, біб і цибулина,

 бурячок і капустина,

ще й картопля —

 шусть у горщик.

 Ну й смачний ми зварим …  (борщик)      (слайд 19)

 

3 гр. Вибрати продукти для кампоту

У воду цукор, з продуктів 
Сиплем тільки сухофрукти, 
Варимо в каструлі й от 
Вийшов в нас смачний  ...      (компот).( слайд 20)

 

2. Рефлексія

Розфарбуйте  яблуко тим кольором, який у вас настрій у кінці уроку

 

docx
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку