Тема уроку: Корисна їжа. Яка вона?
Мета:
Формування предметних компетентностей: поглиблювати знання про продукти харчування. Вчити розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої, їхнім впливом на організм; пропагувати здорове харчування.. Розвивати мовленеві навички, збагачувати словниковий запас;продовжувати виховання та прагнення учнів до здорового способу життя, виховувати любов до праці .
Обладнання: вода міниральна, кока кала, молоко, чіпси, сухарики, овочі, цеглинки, картки з корисною та шкідливою їжею.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Форма проведення: урок-квест.
Хід уроку.
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
(слайд 1)
1.Організаційна частина.
Щоб рости і гартуватись
І міцніти, як броня,
Треба друзі піклуватись
Про здоровя нам щодня!
2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра « Я люблю …, тому що…»
Зараз ми з вами трішки пограємося: кожен з вас має назвати улюблену їжу та пояснити за що ви її любите. Я розпочну перша:
- Я люблю яблука, бо вони соковиті та смачні.
Обєднання по групам
Виберіть продукт, який вам більше подобається.
Хто обрав фрукти, той сідає…
Хто обрав молочні продукти – сідає…
Хто обрав їнші продукти – сідає…
-На минулому уроці ми говорили про здоров’я і харчування.
Давайте згадаємо, що потрібно робити, щоб бути здоровими? Вам потрібно по черзі вибрати ту відповідь, яка нам підходить і скласти квітку нашого здоров’я.
( На дошці висить серединка квітки з написом «Здоровя» і поряд пелюстки. Діти повинні вибрати ті пелюстки, які підходять для здорового способу життя і сформувати таку квітку)
- Молодці ! Справились з завданням.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.
ЩОБ ЗДОРОВИМИ ЗРОСТАТИ
І ЩОРОКУ ПІДРОСТАТИ,
ТО СМАЧНУ, КОРИСНУ , СВІЖУ
СПОЖИВАТИ ТРЕБА …( ЇЖУ)
(слайд 2. Читаю інформація із слайду)
-Сьогодні на уроці ми будемо говорити про їжу.
Але про яку саме, ми зможемо відгадати після нашої подорожі до країни Доросляндії і Кіндерленду.
( дивимось мультик)( слайд 3)
- Так чому ж була війна в цих чарівних країнах?
-Про яку їжу ми будемо говорити сьогодні на уроці?
- Яку їжу любили жителі країни Дітерленду?
- Яка це їжа? (шкідлива)
- А якій їжі надавали перевагу жителі Доросляндії?
-Яка це їжа? (корисна)
-Сьогодні ми будемо говорити про корисну та шкідливу їжу. ( слайд 4)
Яка вона? Нам потрібно довести і собі і жителям цих країн , що потрібно споживати, щоб бути здоровими й добре рости; що таке вітаміни і де вони живуть.
2. Розповідь учителя
3. РОБОТА В ГРУПАХ.
- А зараз ми попрацюємо в групах. Кожній групі потрібно виконати своє завдання.
(роздаю конверти із зображенням )
1 гр. Вибрати овочі та фрукти. Пояснити, як ви думаєте ,вони корисні чи шкідливі? Чому?
2 гр. Вибрати молочні продукти харчування.
3гр. Вибрати не дуже корисні продукти харчування.
- Поміркуйте, яка група продуктів є корисною та містить вітаміни. Поясніть свій вибір (молочні продукти, фрукти, овочі – це необхідні для життя людини харчі, багаті на вітаміни, які легко перетравлюються та засвоюються організмом).
- Спробуйте пояснити, чому продукти іншої групи не дуже корисні (Чіпси, ковбаси, гамбургери, сумнівні напої. Солодощі не містять вітамінів. Їх виготовляють з додаванням шкідливих речовин. Надмірне споживання такої їжі може призвести до хвороби).
4.РОБОТА В ЗОШИТАХ
- Діти, а скажіть будь ласка, чи тільки вітаміни однієї групи потрібно вживати, щоб бути здоровими?
- Ні. Потрібно їсти продукти з різними вітамінами. А чому, ви дізнаєтесь проглянувши поради нашої казкової сови
( мультфільм 3) (слайд 9)
- А ще що потрібно для нашого організму окрім вітамінів ? Ми говорили на минулому уроці.
- вуглеводи
-жири
-білки
(слайд 10)
Відкрийте зошити на ст. завдання виконуємо (Слайд 11)
Перевіряємо.(слайд 12)
( будують з цеглинок) слайд 13
Назовіть, ще раз, що потрібно вживати, щоб рости здоровими .
Вітаміни, вуглеводи, жири та білки.
Вітаміни – зелена,
Вуглеводи – блакитна
Жири – червона
Білки – жовта
Н -д. риба - ж, цукерки -ч , лимон -з , каша -б .
6.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
(слайд 14)
7.ДОСЛІДИ.
- А зараз поговоримо про продукти 3 групи. Не дуже корисні. А для того, щоб переконатися чи насправді вони шкідливі , ми з вами проведемо декілька дослідів.
Але де ми їх будемо проводити? Зараз дізнаємося.( слайд 15)
( Переходимо до умовної лабараторії і проводимо досліди)
«Дослід з солодкими газованими напоями.»
В один пластико вий стаканчик налийте солодкий газований напій, а в інший покладіть картонну "лійку" з ватним тампоном. Якщо пролити напій крізь ватний тампон, то побачимо: тампон став жовтим, червоним, зеленим (залежно від кольору напою). Його пофарбував хімічний барвник, що є причиною різних хвороб людини (нудота, біль у животі, алергія тощо). До того ж у такі напої додають кислоту, ароматизатор, вуглекислий газ, що теж шкодять нашому організму. їх ми не можемо побачити, але відчуваємо на смак.
(Дослід кока колою і молоком )
В.: - Наступний дослід покаже вам що можуть зробити ці "небезпечні бульбашки". Дослід "Полонені бульбашки". (Дослід виконує вчитель)
Хід досліду: 1. Відкрити пляшку газованої води. 2. Надіти на горлечко повітряну кульку. 3. Клейкою стрічкою заклеїти на горлечко. 4. Затиснути через кульку горлечко пляшки пальцем і збовтати її. 5. Поставити пляшечку. Спостерігати за кулькою і за вмістом пляшки. Результат: кулька роздувається. Висновок: з газованої води виділяються бульбашки вуглекислого газу.
В.: - Уявіть собі, що теж саме відбувається з нашим шлунком коли ми п’ємо газовану воду. До яких продуктів віднесемо газовану воду?- Які напої і смачні і корисні? (компот, сік, чай). - З чого роблять компоти, сік? - З чого можна зварити чай? Ми заваримо чай з мелісою і м’ятою.
«Дослід з газованою водою» Візьміть прозору склянку, налийте газовану воду, помішайте ложечкою. Можемо спостерігати багато бульбашок: це вуглекислий газ, що погано впливає на роботу внутрішніх органів людини.
Газовані напої – суміш цукру, хімії і газів. Містять цукрозамінник, який при вживанні у великих дозах сприяє розвитку психічних захворювань.Такі напої не втамовують спрагу, а тільки посилюють її.
А ви любите їсти страви з картоплі? Які страви готують з картоплі? (Відповіді дітей). Давайте уважно подивимось на чіпси: вони жирні, смажені, оброблені різними приправами, барвниками, що шкодять нашому організму. Давайте перевіримо це в нашій лабораторії.
«Дослід з чіпсами».
1.Візьміть серветку, притисніть її до чіпсів. На серветці залишилися масні плями.
Візьміть склянку з водою та блюдечко з чіпсами. Покладіть чіпси в склянку, розмішайте ложечкою. Вода стала брудною від барвників.
При смаженні часточки їжі горять і утворюють дуже шкідливі речовини.
«Дослід із сухариками»
В.- Діти, то чи можна вживати чіпси?
Давайте розглянемо сухарики. Якого вони кольору? (Відповіді дітей). А хліб може бути червоного кольору? Отож, ми можемо зробити висновок, що сухарики також оброблені барвниками та ще й підсмажені. Це відчуваємо, понюхавши їх. (Відповіді дітей).
Але, як ви знаєте, є ще й інші сухарики, що подають до супу в дитячому садку. Ці сухарики не смажать, а сушать з доброго хліба, вони багаті на вуглеводи, необхідні для організму людини.
Чіпси та сухарики. Через особливості приготування в них утворюється безліч шкідливих речовин, що можуть призвести до раку, підвищують ризик серцево-судинних захворювань. Деякі чіпси виробляються не з картоплі, а з кукурудзяного або пшеничного борошна. Дуже шкідливими є приправи та ароматизатори, які до них додаються.
Фаст-фуд (швидка їжа) – з роками харчування такими продуктами призводить до порушення травлення, ожиріння.
Ковбаса, копченості містять більше ароматизаторів і барвників більше, ніж м’яса. А один шматочок копченої ковбаси містить стільки фенольних сполук, скільки людина вдихає в місті за рік! Фенол украй токсичний.
Шоколадні батончики – гігантська кількість калорій у поєднанні з хімічними добавками, генетично модифікованими продуктами, фарбниками і ароматизаторами.
(Дослід –шоколад та вогонь,
Дослід –– ведмедики, чевв'ячки, якф зліплюють конструктор. )
Майонез, кетчуп, соуси – не містять натуральних інгредієнтів. Натомість мають великий вміст жирів, хімічних добавок, що при частому вживанні призводить до ожиріння та порушення травлення.
-Діти ви переконались, що їжа буває шкідлива, хоча вона і дуже смачна.
А як ви гадаєте переконали ми жителів Дітерленду в цьому.
Давайте побачимо. ( слайд 16)
ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Гра « Приготуй корисну страву» ( слайд 17)
1 гр. Вибрати продукти на вінигрет
Зварим бурячок й картошку,
А іще – моркову з огірком
цибулинку ми добавим –
все олійкою заправим.
Будем їсти на обід
Дуже смачний… (винегрет) (Слайд 18)
2 гр. Вибрати продукти для борщу
Морква, біб і цибулина,
бурячок і капустина,
ще й картопля —
шусть у горщик.
Ну й смачний ми зварим … (борщик) (слайд 19)
3 гр. Вибрати продукти для кампоту
У воду цукор, з продуктів
Сиплем тільки сухофрукти,
Варимо в каструлі й от
Вийшов в нас смачний ... (компот).( слайд 20)
2. Рефлексія
Розфарбуйте яблуко тим кольором, який у вас настрій у кінці уроку