,,Королівство граматики''

Про матеріал
Поглибити знання учнів з англійської граматики у веселій та інтерактивній формі. Розвивати мовні навички, зокрема граматику, вимову та навички публічних виступів. Сформувати позитивне ставлення до вивчення англійської мови через театралізоване дійство. Розвивати творчі здібності та навички командної роботи серед учнів.
Перегляд файлу

Міні-вистава «Королівство граматики»

(сценарій свята)

5 – 7 класи

 

 

 

 

 

 

 

Хід заходу

Зустрічаються двоє дівчат.

1-ша дівчина. Привіт! Як справи?

2-га дівчина. Неllо! І не питай!

1-ша дівчина. О! Чому зразу Неllо! І що за де­пресія?

2-га дівчина. Та, розумієш, через два дні тести з англійської писати, а я з їхньою англійською грамати­кою зовсім не дружу.

1-ша дівчина. Чого так?

2-га  дівчина. Ну не розумію я її ніяк! Для чого там якийсь Perfect і Continuous? Ось у нас усе зрозу­міло. Є просто теперішній, минулий та майбутній. А то Present Simple, Present Continuous, Present Perfect...

1-ша дівчина. Не драматизуй, будь ласка. І зовсім не такий страшний вовк, як його малюють. Пам’ятаєш, як ти колись не розуміла різниці між артиклями “А” та “ТНЕ” а коли почула прикольне пояснення про «типу» та «конкретно», одразу все стало на свої місця?

2-га дівчина. Зрівняла! Це просто якісь артиклі, а то часи! їх же ж там ціла купа, а ще, каже вчитель­ка, активний та пасивний стани. Я цього ніколи не зрозумію!

1-ша дівчина. Давай я спробую тобі допомогти. Хоч уживання деяких часів поясню. Але працювати будемо за новою методикою. Я чула, американські вчені дослідили, що під час сну людина сприймає набагато більше інформації. І те, що вона чує уві сні, закладається в підсвідомості.

2-га дівчина. А як це?

1-ша дівчина. Дуже просто. Сідай зручніше, закривай очі й постарайся заснути. А . я в той час буду тобі пояснювати. Ти ні про що не думай.

2-га  дівчина. Ну, давай спробуємо.

Учениця вмощується у крісло, закриває очі, інша починає пояснювати й поступово зникає за сценою.

 

1-ша дівчина. Теперішній тривалий час — це Present Continuous. Він позначає дію, яка виконується в момент мовлення...

 

 

 

На сцені з'являється напис «Королівство Граматики».

З обох сторін сцени одночасно входять Present Continuous та Present Perfect, бідкаючись.

 

Present Perfect. Ой, бідний я бідний...

Present Continuous. Ой, який я нещасний...

Зупиняються, дивлячись одне на одного зі здивуванням.

Present Perfect. Ти чого? Що сталось?

Present Continuous. А ти чого?

Present Perfect (зітхає). У мене проблеми. Мене ніхто не розуміє.

Present Continuous. І в мене теж саме. Коли вчителька пояснює, всі кивають головами, ніби все зрозуміло, а коли доходить до справи...

Present Perfect. От-от. Після пояснення кажуть, що я — найпростіший і найлегший час, а коли пишуть контрольну, то одразу все забувають. Зразу стає зрозуміло, що не вивчили, а просто вчили.

Present Continuous. Я он для більшої переконливості завжди ходжу із друзями. До речі, знайомся: допо­міжне слово to be і закінчення – іпg.

На сцені з'являються То be,  - іпg.

То be. Доброго дня. Радий познайомитись.

Present Perfect. І вам усього найкращого. Взаємно.

-Іng. Ні! Я — закінчення -ing. Без мене мого друга Present Continuousa ніхто всерйоз не сприймає.

Present Perfect. Цікаво. Розкажіть мені про себе, А я тоді вам свою історію повідаю та зі своїми друзями познайомлю.

Present Continuous. Ну що ж, слухай. Як на мене, все легко та зрозуміло. Я називаю дію, яка відбувається у момент мовлення, тобто зараз, у даний момент. І аm speaking. You are listening. Не is dancing.

Present Perfect. Ага! Зрозуміло. Тільки от не розумію, де твій друг to be? Ти сказав, що він завжди по­ряд?

То be. Нечувано! Хіба ти не знаєш, що в теперішньо­му часі я мало три форми: ат, іs та are?

Present Perfect. Sоrу. Але я дійсно не знав... Якщо ж я так завинив, то вже зразу поясни мені: коли ат, коли is а коли are?


То be. Розумієш, мої форми не дружать з усіма під­ряд. От ат ходить тільки із займенником І: І am reading. Is — з he, she та it з іменниками, які мож­на замінити цими займенниками: She is dancing. Не is playing. А от are дружить з усіма іменниками та займенниками у множині. А  ще із займенником уои, тому що він і в однині, і в множині однаковий: They are working. We are running. You are watching TV.

Present Perfect. Зрозуміло. Тепер давай спробую я. Як­що я хочу сказати, що учні сидять у залі зараз, то треба говорити так: The pupils are sitting in the hall. Вони слухають нас. — They are listening to us.

Present Continuous. Молодець. Усе правильно зрозу­мів.

Present Perfect. А якщо я хочу сказати, що хтось чо­гось не робить?

Present Continuous. Тоді просто вставляй частку not між допоміжним та основним дієсловом: We are not singing now. They are not dancing.

Present Perfect. А щоб поставити запитання?

Present Continuous. Просто допоміжне дієслово винеси наперед: Are they reading now? What are they doing?

-Іng.. Почекай, друже. Ти ж забув розказати, що як­що дієслово закінчується на один приголосний, то цей приголосний подвоюється в разі мого додаван­ня: sit - sitting, put - putting. А якщо дієслово закінчується на букву , то вона губиться: skate — skating, dance - dancing.

То be. А ще ми навіть пісню склали, щоб нас кра­ще пам’ятали. Ось послухай. Remember me, I am the verb to be.

Don’t forget me, I’m the –ing.

We go together like ABC

The verb to be and the –ing.

Present Perfect. Класно! А у моїх друзів нема такої пісні.

Present Continuous. А хто твої, друзі? Ти обіцяв нас познайомити.

Present Perfect. Так, звичайно, я все пам’ятаю. Я про­сто чекав, щоб ти про себе все розповів. А тепер знайомтеся: допоміжне дієслово hаvе та закінчен­ня -ed.

Наvе. Привіт!

-Ed. Доброго дня!

Present Continuous, tо be. та -ing (разом). Раді познайомитись!

Present Continuous. (звертаючись до своїх друзів). Присядьмо, друзі, та вислухаймо історію Present Perfecta.

Present Perfect. Ну що ж, слухайте. Я — Present Perfect, тобто теперішній доконаний час.

Present Continuous. А як це доконаний? Не розумію.

Present Perfect. Не перебивай. Давай усе по черзі. Я позначаю дію, яка вже відбулася, вона є завер­шеною, доконаною.

То be.  А чому тоді Present — теперішній? Дія ж уже відбулася? Значить, має бути минулий — Past.

Present Perfect. Ой, ну з вами просто неможливо. Зра­зу видно, що ви постійно ходите зі словами now (зараз) та at the moment (наразі)! Дайте договорити. На чому це я зупинився? Ага. Дія завершена, доко­нана, а результат її є зараз, у теперішньому: I have just learned the Present Continuous Tense. — Я щойно вивчив теперішній тривалий час. Це означає, що я його розумію, він є мною вивчений. The teacher has explained the rule. — Вчитель пояснив правило, отже, воно зрозуміле, бо вже пояснене.

Present Continuous. Добре. Зрозуміло. А як щодо друзів?

Present Perfect. Хай вони самі про себе розкажуть.

Наvе. Я — допоміжне дієслово Present Perfecta.  Я в цьому часі абсолютно зрозуміле й логічне, адже українською мовою я перекладаюсь як маю, маєте. Отже, якщо дія доконана, то я маю це зроблене. І have watered the flowers. Я полив квіти — кві­ти я маю политі вже. Єдине, що про мене треба пам’ятати, те, що я маю брата-близнюка has, який уживається із займенниками 3-ї особи однини або з іменниками, які можна ними замінити. Не has opened the window. The girl has already cleaned the room.

-Ed. 3і мною, я думаю, все зрозуміло. Я стою після дієслова. Та є одне але... Я стою після дієслів тіль­ки правильних, таких як open, сlean, wash, watch, water... А в англійській мові є багато дієслів не­правильних, які утворюють форми минулого часу по-особливому. .

Present Continuous та його друзі. Як це?

-Еd. Кожне дієслово по-іншому. їх треба просто зна­ти. Учні в школі їх учать починаючи з 4-го класу й добре їх запам’ятовують.

Present Perfect. Ось послухай кілька прикладів. Andriy has broken the window.— Андрій розбив вікно. Petro has written the letter.— Петро написав листа.

Present Continuous. А як щодо питань та заперечень?

Present Perfect. Точно так само, як і у твоєму часі: допоміжне дієслово виходить наперед у питаннях. А в заперечних реченнях частка поt ставиться між допоміжними та основним дієсловом. Has he taken the dog for a walk? — No, he hasn’t. Не hasn’t taken a dog for a walk. Чи вивів він собаку погуляти? — Ні, він не вивів собаку на прогулянку.

 

 

На сцену виходить хлопець у навушниках, похитуючи головою в такт.

 

Хлопець. О! Привіт! Що за збіговисько?

-Еd. Та це ми тут англійські часи вивчаємо: Present Continuous, Present Perfect.

Хлопець. Цікаво. З якої це радості?

Present Continuous. Та розумієш, у нас із другом Present Perfectom однакова проблема — нас не розуміють учні. От ми і спробували пояснити одне одному про своє вживання та утворення.

Хлопець. І як результати?

Present Perfect. Результати просто чудові. Я, напри­клад, усе про Present Continuousa зрозумів.

Present Continuous. А я про Perfecta.

То bе і -ing. А ми навіть пісеньку про себе склали.

Remember me, I am the verb to be.

Don’t forget me, I’m the –ing.

We go together like ABC

The verb to be and the –ing.

 

Хлопець. Пісня — це добре. Це по-нашому. Тільки неправильну пісню ви склали.

Present Continuous. Чому неправильну? А як треба?

Хлопець. Треба пісню не про себе, а з прикладами речень.

Present Continuous. А це важко придумати!

Хлопець. Зовсім нічого важкого. Ви що не знаєте,.. що є такий стиль як реп? Репувати можна що за­вгодно. Ось послухайте, що відбувається зараз. До речі, можете приєднатись і на паузі; повторювати рядок, що пролунав.

Тhе earth іs turning

Тhе toast іs burning

Тhе teapot іs whistling

                       Тhе faucet іs leaking

Тhе plants аrе dying

Тhе kids аrе crying.

Present Continuous. Прикольно!

 

Усі виходять зі сцени. На сцені з’являються дві героїні. Друга тільки-но прокинулась І потягуєтеся.

2-га дівчина. Ой, як добре я спала. І сон такий ці­кавий наснився про Present Continuous та Present Perfect.

1-ша дівчина. Ну-ну. І що ти можеш сказати про ці часи? € між ними якась різниця?

2-га дівчина. Звичайно ж! Це ж зовсім різні ре­чі. Continuous — це коли зараз відбувається дія, а Perfect — коли дія вже виконана.

1-ша дівчина. Молодець! А як вони утворюються, пам’ятаєш?

2-га дівчина. Так. Present Continuousіз допомогою ат, is і аrе і дієслова із закінченням -іng.

1-ша дівчина. Наприклад...

2-га  дівчина. We are speaking now. The wind is blowing. А Present Perfect утворюється з допомогою допоміж­них дієслів have / has і третьої форми дієслова.

1-ша дівчина. Наприклад...

2-га дівчина. They have already spoken about it.

1-ша дівчина. Ось бачиш. А ти казала, що ніколи цього не зрозумієш.  

2-га дівчина. Отже, ніколи не кажи ніколи. Never say never.

docx
Додано
11 листопада
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку