Бєлова Вікторія Вікторівна
вчитель початкових класів, дефектолог
спеціаліст вищої категорії
КЗ “Знам’янська спеціальна школа Кіровоградської обласної ради”
1 спеціальний клас
Корекція вад розвитку
Тема: «Космічні пригоди» (розвиток дрібної моторики).
Мета: розвивати та удосконалювати навички учнів першого спеціального класу виконувати дрібні та загальні рухи для рук, тулуба, голови, ніг;
розвивати артикуляційну моторику, мовленнєве дихання, зв’язне мовлення; вміння розрізняти та називати розмір, колір, форму предметів; розфарбовувати предмет, не виходячи за межі;
збагачувати словниковий запас; розвивати логічне мислення;
сприяти вихованню уважності, охайності, зосередженості.
Обладнання: картки із завданнями до ігор «Ракета», «Місяць», «Пролісок», «Чарівні палички»; мозаїка, тарілки з крупою, різнокольорові кружечки великого та малого розміру, палички, іграшкова черепаха для розвитку сенсомоторики учнів, ручка, кольорові олівці.
Хід заняття.
І. Підготовча частина.
1.Організаційний момент.
а) Привітання
Вправа “Доброго ранку”.
Мета: сприяє розвитку мовного апарату, пам’яті, дрібної та загальної моторики.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку, маленькі дубки!
Я вас вітаю, люблю, пізнаю,
Бо живемо у одному краю.
(Пальцями правої руки по черзі «вітатися» з пальцями лівої руки,
поплескуючи одне одного кінчиками..)
б) Дихальні вправи: Слайд № 2.
-Кожний день ми з вами спостерігаємо за тим, як змінюється погода за нашим вікном. Ще недавно лежав сніг, мороз вимагав нас одягати шуби, чоботи, шапки, рукавички. А зараз ЩО ми бачимо за вікном?
-А чому така зміна сталася в природі?
Загадка
Тане сніжок, оживає лужок, день прибуває. Коли це буває?
-Яка пора року? (Весна) Слайд № 3.
-Природа просинається після зимового сну: з’являються зелені листочки, травичка, а саме головне – весна дарує квіти. Слайд № 4.
Перші весняні квіти: підсніжники, проліски, фіалки, ряст, медунка, конвалії.
ВІРШ про квіти:
Ось іде до нас весна,
Все навколо ожива.
Підсніжники прокидаються,
Проліски посміхаються,
Діти вибігають,
Весело стрибають.
-Кожна квітка дарує нам красу, приємні пахощі. Кожна квітка має свій колір, тому що кольори дарує веселка. Слайд № 5. –Веселка використовує кожний колір, щоб прикрасити нашу землю.
ІІ. Основна частина.
-ВЕСНА має три місяці: березень, квітень, травень. Зараз другий місяць – квітень.
-А ви любите дивитися на зіркове небо? Слайд № 6.
12 квітня – день космонавтики – людина полетіла на ракеті у космос.
Слайд № 7.
УВАГА! РАДІОГРАМА! Слайд № 8.
НА НАШІЙ ПЛАНЕТІ ГИНУТЬ РОСЛИНИ! ЗАЛИШИЛОСЬ МАЛО КВІТІВ! ДОПОМОЖІТЬ!!!
-Діти, необхідно допомогти. Спробуємо? Дорога нас чекає нелегка. Допомагати нам будуть наші пальчики. Вони вже багато чого вміють, тому я гадаю, ми з вами виконаємо всі завдання. Так? Ви мене підтримуєте? Тоді збираємось – час вирушати. Для цього необхідно летіти в космос. Одягти спеціальні костюми – скафандри та зашнуруватися.
Мета: вчити дітей шнурувати взуття, удосконалювати набуті навички.
Мета: вчити дітей правильно штрихувати олівцем предмет, розрізняти і називати кольори.
-На чому будемо летіти? Виконаємо завдання: розфарбуємо ракету.
(Під час штрихування виконати вправу для відпочинку пишучої руки:
«Олівець».
Олівець в руці катаю,
Поміж пальчиків кручу.
Неодмінно кожний палець
Буть слухняним я навчу.)
Мета: розвивати зорову увагу, мислення, дрібну моторику рук.
Фізкультхвилинка Слайд № 12.
Мета: зняти напруження м’язів тулуба, рук, ніг; удосконалити рухи загальної моторики; розвивати мовлення.
Ми готові до польоту в космос.
а) В полі дерево стояло
і тихенько ранком спало.
прилетів до нього вітер –
розгойдав зелені віти.
б) «Вітер…»
в) «Чотири стихії»
г) «Жук»
д) Вправи для пальчиків з віршами:
«Білочка»
«Оркестр»
«Сороконіжка»
Мета: розвивати дрібну моторику, мовний апарат, вміння рахувати предмети, розрізняти кольори.
-Загубились кольори, тому квіти не можуть цвісти. Найдіть предмети, порахуйте і назвіть їх.
(У тарілці насипана крупа з дрібними предметами.)
Мета: розвивати уміння дітей складати візерунки з мозаїки за зразком, розрізняти кольори, удосконалювати дрібну моторику.
-Дуже добре. За допомогою наступного завдання складемо чарівну квітку.
Я - перша квіточка весни,
Я - пролісковий цвіт,
Я пережив зимові сни
І знов родивсь на світ
У мене очі голубі,
Такі, як неба синь.
Росту між кленів і дубів,
Люблю і сонце, й тінь.
Зелені рученьки мої
Листочками зовуть.
Я полюбив ліси й гаї,
Живу я здавна тут.
І вірю: люблять всі мене,
Як весну золоту,
Бо знають, що зима мине,
Коли я розцвіту.
Мета: розвивати дрібну моторику, увагу, уміння виконувати завдання за зразком.
-Прийшов час летіти додому. А для цього необхідно з паличок скласти ракету за малюнком.
Мета: розвивати уміння обводити предмети, утримувати довго на одному місці, охайно працювати, зосереджуватися та концентрувати увагу.
ІІІ. Підсумок заняття.
-Яка пора року гралася з нами?
-Що робили на занятті?
Слайд № 16.
-Тепер ваші пальчики будуть швидко і правильно виконувати завдання.
М О Л О Д Ц І!!!