Управління та зміна культури є основною відповідальністю керівників. Це найважливіша область, на якій можна зосередитися в школі і одна з найбільш потужних рушійних сил, що впливають на норми поведінки, які зумовлюють те, як вчитель допомагає дітям вчитися, і як співробітники працюють разом.
Сербін І.В.
Коучинг –технологія та її роль у підвищенні компетентності педагогічних працівників
Управління та зміна культури є основною відповідальністю керівників. Це найважливіша область, на якій можна зосередитися в школі і одна з найбільш потужних рушійних сил, що впливають на норми поведінки, які зумовлюють те, як вчитель допомагає дітям вчитися, і як співробітники працюють разом.
Створення культури стосується регульованого навчання, і якщо в наших школах немає для цього необхідних ресурсів, то їх не існує в нашому суспільстві. Перш за все, як і навчання, зміна культури вимагає мужності; мужності як висловити, так і допустити існування іншої точки зору і відмовитися від старих поглядів заради невідомого.
Які цінності та переконання ми знаходимо в школах? Оскільки школи стикаються з унікальними і різноманітними проблемами, їх культури повинні бути різними. Оскільки вони мають справу з рішенням загальних питань, деякі культурні норми повинні розділятися. Очевидно, що школи дійсно працюють в загальному середовищі з точки зору потреб молодих людей, нашого суспільства в цілому, а також економіки і національної політики в галузі освіти.
Школа - це не колективний розум, нові переконання формуються в головах окремих людей і повинні передаватися, оскаржуватися, захищатися і розроблятися, часто зустрічаючи опір.
Співпраця; цінності і переконання лише в малому ступені передаються через формальні, свідомі управлінські механізми в школі, тому вплив заяв про пріоритети, семінарів про цінності і прямих інструкціях обмежена. Неформальні і несвідомі засоби комунікації діють повільно, часто використовуються за своїм вибором, і в більш ранні часи швидше зміцнювали стару, а не розвивали нову культуру. Крім того, ці переконання агресивно захищаються. Вони є частиною цілого гобелена, який потрібно спочатку повністю розпустити, а потім виткати заново. Кожен бере участь в цій історії і повинен зіграти свою роль в її зміні - пережити той же криза віри, відкрито поставити під сумнів вихідні положення і все разом увійти в новий процес
Яких помилок впровадження коучингу слід уникати?
Помилка 1. Починати «знизу»
Помилка 2. Не враховувати бізнес-цілі і стратегію
Помилка 3. Діяти поодинці
Помилка 4. Покладати всю відповідальність на коуча
Помилка 5. Не навчати коучингу топів
Сім основних правил застосування коучингу
1.Перш ніж ставити так звані провідні питання, важливо отримати на них згоду.
2.Коучингова бесіда не повинна перетворюватися в «допит». Діліться інформацією про себе, своїми думками, почуттями.
3.Коучинг - це «гра у відкриту». Ніяких маніпуляцій, використання слів співрозмовника проти нього.
4.Будь-яка похвала починається з похвали, будь-яка критика починається з похвали, кожен день починається і завершується похвалою.
5.Нерідко будь-яку важливу інформацію про компанію - про її цілі, принципи, правила, співробітник отримує методом проб і помилок. Потрібно випереджати цю ситуацію і вчасно інформувати співробітників.
6.Коучинговий підхід до відповідності співробітника займаної посади тримається на «трьох китах»:
7.Коучингова корпоративна культура повинна триматися на «трьох китах»:
Висновки.
Головне стратегічне завдання при використанні коучингу в школі і показник успішності його застосування - це залучення всіх співробітників в робочий процес. Звичайно, щоб повноцінно використовувати коучинг в роботі з співробітниками, бажано пройти спеціальне навчання - не тільки вивчити методики, але і зрозуміти рівень відповідальності того, хто виступає в ролі коуча. Коучинг не тільки в корені міняє підхід до роботи з людьми. Він також озброює безліччю прикладних інструментів, які допомагають вирішувати конкретні завдання.
Література
1.Коучинг "Школьная культура" - всем учителям. [Електронний ресурс ] – Режим доступу: https://kopilkaurokov.ru/vsemUchitelam/prochee/kouchingh-shkol-naia-kul-tura.
2.Простые и эффективные коучинг-техники[Електронний ресурс ]- Режим доступу:https://prohr.rabota.ua/prostyie-i-effektivnyie-kouching-tehniki-instruktsiya-po-primeneniyu/
3. Сидоренко В. Науково-методичний сервіс для розвитку педагогічної майстерності вчителя-мовника [Текст] / В.В. Сидоренко // Методист. – 2012. – № 11. – листопад.