Ковалентний полярний зв'язок

Про матеріал
За допомогою рольової ігри познайомити учнів з основними принципами утворення ковалентного хімічного зв’язку між елементами з різною електронегативністю; сформулювати вміння складати схеми утворення ковалентного зв’язку на прикладі фторороводню; показати різницю між утворенням коваленно полярного зв’язку від ковалентно неполярного; виявити залежність властивостей речовин від різного типу зв’язку
Перегляд файлу

                  ТЕМА: Ковалентний полярний звязок

Мета уроку: познайомити учнів з основними принципами утворення ковалентного хімічного звязку між елементами з різною електронегативністю; сформулювати вміння складати схеми утворення ковалентного звязку на прикладі фторороводню; показати різницю між утворенням коваленно полярного звязку від ковалентно неполярного; виявити залежність властивостей речовин від різного типу звязку

Обладнання: Періодична таблиця Д.І. Мендєлєєва

Тип уроку: комбінованний

Методи: рольова гра, колективна робота

                                        Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Основна частина уроку
    1. Перевірка домашнього завдання
    2. Актуалізація й коригування знань учнів

Бесіда

  1. Що являє собою хімічний зв'язок?
  2. Що характерно для зовнішнього електронного шару атомів, які утворюють хімічний  зв'язок?
  3. Який зв'язок називають ковалентним? Навести приклади
  4. Чому молекули благородних газів у вільному стані одноатомні?
  5. Що таке електронегативність?
  6. Як змінюється електронегативність хімічних елементів в періодах, групах?
  7. Складіть електронну та структурну формулимолекул фтору та хлору. Які електрони беруть участь в утворенні хімічного зв'язку?
    1. Новий матеріал

1. Мотивація пізнавальної діяльності

2. Проблемне питання:

    «Як утворюється хімічний  зв'язок між різними хімічними елементами, що незначною мірою відрізняються за електронегативністю?»

3. Рольова гра

Ведучий. Існує така наука, яка близька до дипломатії. І назва ії- хімія. Хіміки знають все про атоми, хто з ким у добрих взаєминах, кто кому віддає електрони, кому – байдуже показує спину. Хімія знає як «посварити» атоми, або «помирити». Заглянемо знову в країну «Хімія». Сьогодні вихідний день, і жителі – атоми- відпочивають. Дивиться: йде атом Гідрогена зі своїм електроном, а на зустріч йому атом Флуору із сьома електронами.

Гідроген. Добрий день, сусіде. Я бачу, ти вийшов на прогулянкуз електрончиками. Які вони у тебе спокійні, не те що мій.

Флуор. А що сталося з твоїм електроном?

Гідроген. Він занудився. У нього не має пари для ігор. Чи не відпустиш ти свої електрони до мене погостювати?

Флуор. Я гадаю, мої електрончики завдадуть тобі багато клопоту, до того ж вони такі домосіди. Но, останнім часом вони теж турбують мене. Для ігор їм не вистачає одного електрона. Може ти віддаси мені твій електрон на виховання? Він же замучив тебе.

Гідроген. Шановний Флуор. Ти ненаситний! Маєшь сім електронів то хочеш уззяти ще і мій! Ні, цього не буде! Правда мій електрон не дає мені спокою, але я не віддам його тебе назавжди. Давай зробимо так: я віддам тобі свій електрон, а ти віддаси один із своїх семи електронів. І вихованням ціх електронів ми будемо займатися разом. Вони будуть госювати то у мене, то у тебе.. Тоді у тебе буде вісім електроні на зовнішньому шарі, і ти одержиш завешену конфігурацію благородного газу Неону, а в мене буде два електрони, і я буду схожим на Гелій.

Флуор. Я згоден. Один мій, другий твій. Так ми збережемо своє обличчя й не перетворимося на йони.

Ведучий. Пане Гідроген! Ви добре подумали? Флуор дуже агресивний. Недаром він одразу погодився. У вас вийшла спільна електронна пара. Утворення спільної електронної париявляє собою перекриття двох електронних хмарин. Електронна пара буде рухатися навколо вас обоїх. Але незабаром ви побачити, що ваш електрон подовгу буде гостювати у Флуора. І електронна пара буде зміщатися в бік Флуора.

Гідроген. Це неважливе. Головне – спокій у домі, щобчас від часу електрончики гостювали в мене. Мій електрон отримує друга та заспокоїться.

Учитель. Повернемося до кабінету хімії та спробуємо оцінити сітуацію. Одже, між Гідрогеном та Флуорм утворився зв'язок за рахунок спільної електронної пари. Як він буде називатися? ( відповідь учнів).

а) Пояснення утворення коваленного полярного звязку.

б) Складання схеми утворення молекули HF

2.4 Закріплення нових знань.

1) скласти схеми утворення молекул води, вуглекислого газу.

2) Дано формули речовин:HCl, F2, PH3, Br2, CH4, H2S, N2

Підкресліть речовини з ковалентним полярним звязком.

III Заключна частина уроку

3.1 Підбиття підсумків роботи на уроці.

3.2 Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
12 серпня
Переглядів
58
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку