20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

«Залежність властивостей елементів від періодичної зміни електронних структур атомів».

Про матеріал
На уроці виявляємо причину зміни властивостей елементів та їх сполук, а саме періодичну зміну будови зовнішніх оболонок атомів.
Перегляд файлу

     ТЕМА: «Залежність властивостей елементів від періодичної зміни електронних структур атомів».

Мета уроку: виявити причину зміни властивостей елементів та їх сполук, а саме періодичну зміну будови зовнішніх оболонок атомів; розвивати вміння виявляти причинно- наслідкові звязки між явищами

Обладнання: Періодична таблиця Д.І. Мендєлєєва

Тип уроку:  засвоєння нових знань

Методи: інтерактивні технології кооперативного навчання, роботи в малих групах.

                                        Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Основна частина уроку
    1. Перевірка домашнього завдання
    2. Актуалізація й коригування знань учнів
  1. Інтерактивна технологія «Мікрофон»
  1. Що таке електронегативність?
  2. Яким чином змінюється радіус аомів у періодах?
  3. Яким чином змінюється радіус аомів у групах?
  4. Яка існує залежність між радіусом атома та його електронегативністю?
  5. Як змінюється електронегативність хімічних елементів в періодах, групах?
  6. Який елемент має більшу електронегативність?
  7. На якому місці у формулах складних речовин стоїть більш електронегативний елемент?
  1. Ігрові моменти

Завдання №1 (хрестики-нулики)

Зєднайте прямою лінією формули електронних схем атомів хімічних елементів одного періоду

 

1s22s2

1s22s22p63s2

1s2

1s22s22p63s1

1s22s22p1

1s22s22p63s23p3

1s22s22p63s23s23p1

1s22s22p63s23p6

1s22s22p4

 

Завдання №2

Виправте помилку:

1s22s22p1 II   період   IIIгрупа    головна підгрупа

1s22s22p4 II   період   IVгрупа    головна підгрупа

1s22s22p3                             II   період   Vгрупа    головна підгрупа

 

  1. Самостійна робота

Хімічний диктант. Закінчити речення

Варіант I

  1. Хімічний елемент- це …
  2. Кількість електронних рівней можно визначити …
  3. За збільшенням порядкового номера елемента вперіоді радіус атома…
  4. Електронегативність елементів у малих періодах…
  5. Найбільш електронегативним елементом є…

 

    Варіант I

  1. Електронегативність в головних підгрупах зверху вниз…
  2. Місце хімічного елемента в Періодичній таблиці Д.І. Менделєєва визначається…
  3. За номером групи можно визначити…
  4. Максимальну кількість електронів  можно визначити за формулою…
  5. За збільшенням заряду атома в періоді властивості хімічних елементів змінюються від…

 

  1. Новий матеріал
  1. Мотивація пізнавальної діяльності

Поблема:

1.Як з огляду на теорію будови атома можно пояснити зміну властивостей елементів в періодах від металічних до нематилічних?

2.У чому причина перодичності в зміні властивостей хімічних елементів?

2  Робота в групах

 

Завдання для 1-ї та 4-ї групах

  1. Дано ряд хімічних елементів: Li, Be, B, C, N, O, F
  2. Складіть електронні схеми цих хімічних елементів
  3. Визначте за якою ознакою їх об’єднано в один ряд
  4. Що в них спільного?
  5. Чим вони відрізняються?
  6. Як відбувається зміна властивостей елементів в цьому ряду?
  7. Зробіть загальний висновок (з чим повязана головна зміна властивостей хімічних елементів в періодах)

 

Завдання для 2-ї та 5-ї групах

  1. Дано ряд хімічних елементів: Li, Na, K, Rb, Cs
  2. Складіть електронні схеми цих хімічних елементів
  3. Визначте за якою ознакою їх об’єднано в один ряд
  4. Що в них спільного?
  5. Чим вони відрізняються?
  6. Як відбувається зміна властивостей елементів в цьому ряду?
  7. Зробіть загальний висновок (з чим повязана головна зміна властивостей хімічних елементів в головних підгрупах)

 

Завдання для 3-ї та 6-ї групах

1. Складіть електронні схеми буови атомів:

а) Неону та Натрію       б) Аргону та Калію

2. Чим вони відрізняються за будовою атома

3. Як пояснити хімічну інертність благородних газів з огляду будови атома?

4. Як пояснити хімічну активність лужних металів з огляду будови атома?

5. Зробіть загальний висновок ( З чим повязана стрибкоподібна зміна вдастивостей при переході від благородного газу долужного металу, тобто поява нового періоду)

 

Після виконання роботи групи почерзі озвучують проблему, висунуту перед ними. Вносяться доповнення та зміни.

 

  1. Закріплення нових знань.
  1. Розташуйте елементи : О, Н. F, S, P у порядку збільшення їх електронегативністі
  2. Загубився породистий оксид, що належить до мешканцю пятого під’їзду. Особливі прикмети: має молекулярну масу 108.

Укажіть номер квартири, з якої загубився оксид; вкажіть хімічний елемент цього оксиду

Прошу повернути за виногороду.

 

III Заключна частина уроку

3.1 Підбиття підсумків роботи та оцінювання роботи учнів за урок

3.2 Рефлексія

3.3 Домашнє завдання.

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
12 серпня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку