15 квітня о 15:00Вебінар: Особливості дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами

Козацько-селянські повстання 20–30-х рр. ХVІІ ст.

Про матеріал
конспект за підручником О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. матеріал містить короткий клан-конспект уроку з роздатковим матеріалом та відео "Ординація Війська Запорозького"
Перегляд файлу

Урок № 17         Дата _______________

 

Тема: Козацько-селянські повстання 20–30-х рр. ХVІІ ст.

Мета: розглянути козацько-селянські повстання 20–30-х рр. ХVІІ ст .; засувати причини та наслідки повстань; вияснити яку роль відіграли повстання для українського населення та їх історичне значення.

Тип уроку: вивчення нових знань.

Обладнання: підручник, атлас «історія України 8 клас», контурні карти, ТЗН - ноутбук.

 

Структура уроку

І. Організаційний момент (1 хв.)

ІІ. Актуалізація опорних знань (9 хв.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (25 хв.)

  1. Становище в Україні у 20-х рр. ХVІІ ст.
  2. Польсько-козацький збройний конфлікт 1625 р.
  3. Повстання Тараса Федоровича (Трясила) 1630 р.
  4. Повстання І. Сулими.1635 р.
  5. Козацьке повстання 1637-1638 рр.
  6. Прийняття "Ординації Війська Запорозького"

ІV. Закріплення набутих знань (5 хв.)

V. Підсумок уроку (3 хв.)

VІ.  Д/з (1 хв.)

 

Хід уроку

І. Організаційний момент (1 хв.)

Привітання

 

ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

Бесіда.

  1. Якими були причини та наслідки козацьких війн кінця 90-х рр. ХVІ ст.?
  2. Назвіть особливості соціально-економічного розвитку українських земель у складі Речі Посполитої в І пол. ХVІІ ст.
  3. Які факти свідчать про те, що козацтво було важливим чинником суспільного життя на українських землях?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (29 хв.)

  1. Становище в Україні у 20-х рр. ХVІІ ст.

Самостійна робота з підручником - ст. 82-82 (записати вимоги козаків до Сигізмунда ІІІ)

 

  1. Польсько-козацький збройний конфлікт 1625 р.

 Робота в зошиті та контурній карті.   

Як ви оцінюєте умови 
Куруківської угоди? 
До чого, на вашу думку, повинна 
була призвести ця угода?

 

Куруківська угода (1625):

  • реєстр – 6 тис., збільшено плату за службу;
  • створено 6 полків реєстровців;
  • реєстровців очолював гетьман, якого обирала загальновійськова рада і затверджував король;
  • керівництво реєстром здійснював регіментар – головний начальник коронного війська в Україні;
  • 1 тис. козаків мала постійно перебувати на Запоріжжі, щоб перешкоджати втечам селян;
  • козаки відмовлялись від морських походів та взаємин з іншими державами;
  • нереєстровці повертаються додому.
  1. Повстання Тараса Федоровича (Трясила) 1630 р.

Результат пошуку зображень за запитом "польсько-козацький збройний конфлікт 1625 р.атлас"

В Черкасах стратили гетьмана реєстровців Григорія Чорного і обрали Тараса Федоровича - козаки захопили Корсунь, Канів, Переяслав.

Вирішальна битва - Переяслав 1630 р.  - "Тарасова ніч".

Уривок з джерела Т.Г. Шевченка "Тарасова ніч" (учень зачитує вслух)

Перяславська угода 1630 р.:

  • проте реєстр було збільшено з 6 до 8 тисяч вояків;
  • Нереєстрові козаки зобов'язані були розійтися по домівках і повернутися під владу шляхти;
  • їм гарантували амністію.

Тарас Федорович відмовився укладати угоду з поляками її підписав новообраний гетьман Антон Конашевич-Бут.

 

  1. Повстання І. Сулими.1635 р.

Лютий 1635 р. - Сейм Р.П. ухвалив постанову "Про припинення козацького свавілля". Липень 1635 р. - побудова фортеці Кодак франц. інженером Гійомом Лавассером де Бопланом.

серпень 1635 р. - Іван Сулима знищив Кодак.

Робота з історичним джерелом ст. 86.

 

  1. Козацьке повстання 1637-1638 рр.

Зробити вдома.

  1. Прийняття "Ординації Війська Запорозького"

Перегляд відео "Ординація Війська Запорозького"

 

ІІІ. Закріплення набутих знань (5 хв.)

Ст. 88,  завдання 1-6 усно.

 

ІV. Підсумок уроку (3 хв.)

Заключне слово вчителя.

 

V. Д/з (1 хв.)

1. § 13, п 5 - зробити у вигляді таблиці ст. 88 завдання 16.

 

Як ви оцінюєте умови 
Куруківської угоди? 
До чого, на вашу думку, повинна 
була призвести ця угода? 
 Як ви оцінюєте умови 
Куруківської угоди? 
До чого, на вашу думку, повинна 
була призвести ця угода?

 

 

Як ви оцінюєте умови 
Куруківської угоди? 
До чого, на вашу думку, повинна 
була призвести ця угода? 
 Як ви оцінюєте умови 
Куруківської угоди? 
До чого, на вашу думку, повинна 
була призвести ця угода?

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "польсько-козацький збройний конфлікт 1625 р.атлас"Результат пошуку зображень за запитом "польсько-козацький збройний конфлікт 1625 р.атлас"

Результат пошуку зображень за запитом "польсько-козацький збройний конфлікт 1625 р.атлас"Результат пошуку зображень за запитом "польсько-козацький збройний конфлікт 1625 р.атлас"

 

 

 

Уривок з джерела Т.Г. Шевченка "Тарас


ова ніч"

 

Вже не три дні, не три ночі

Б’ється пан Трясило.

Од Лимана до Трубайла

Трупом поле крилось. 

Ізнемігся козаченько,

Тяжко зажурився,

А поганий Конецпольський

Дуже звеселився.

Зібрав шляхту всю докупи

Та й ну частовати.

Зібрав Тарас козаченьків

Поради прохати.

 

«Отамани товариші,

Брати мої, діти!

Дайте мені порадоньку,

Що будем робити?

Бенкетують вражі ляхи

Наше безголов’я».

«Нехай собі бенкетують,

Нехай на здоров’я!

Нехай, кляті, бенкетують,

Поки сонце зайде,

А ніч-мати дасть пораду —

Козак ляха знайде».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лягло сонце за горою,

Зірки засіяли,

А козаки, як та хмара,

Ляхів обступали.

Як став місяць серед неба,

Ревнула гармата,

Прокинулись ляшки-панки —

Нікуди втікати!

Прокинулись ляшки-панки

Та й не повставали.

Зійшло сонце — ляшки-панки

Покотом лежали.

docx
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
30 жовтня 2019
Переглядів
463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку