КР № 5. Вимова приголосних звуків

Про матеріал
Контрольна робота з української мови для 5 класу. Тема контрольної: Вимова приголосних звуків
Перегляд файлу

________________________

Прізвище, ініціали

 

Контрольна робота з української мови (5 клас)

Вимова приголосних звуків

 

І. Фонетична зарядка

Прочитайте слова, чітко вимовляючи приголосні звуки:

       [д]: день, доля, дерево, диво, дзвін

       [т]: тиша, тато, трава, театр, тиждень

       [з]: земля, зима, зерно, зозуля, знання

       [с]: сонце, сестра, слово, сад, сміх

       [ц]: цвіт, цукор, цегла, цибуля, цінний

       [ч]: час, чайка, чарівний, честь, чорний

       [ш]: школа, шабля, шишка, шовк, шепіт

       [ж]: життя, журавель, жити, жайворонок, журнал

       [г]: гора, горох, гніздо, гул, герой

       [к]: книга, кіт, козак, квітка, крило

       [п]: поле, птах, пісня, перо, писати

       [б]: брат, берег, білка, бити, небо

       [ф]: фарба, фабрика, фіалка, фрукт, фото

       [в]: вода, вовк, вітер, вишня, віра

       [м]: море, місто, мати, мед, мудрий

       [н]: небо, ніч, ніс, нота, народ

       [л]: ліс, лисиця, літо, лелека, людина

       [р]: річка, радість, робота, риба, рушник

ІІ. Теоретична частина

  1. Дайте визначення приголосного звуку.
  2. На які групи поділяються приголосні звуки за способом творення?
  3. На які групи поділяються приголосні звуки за місцем творення?
  4. Які приголосні звуки називаються дзвінкими, а які – глухими?
  5. Які приголосні звуки завжди м'які, а які – завжди тверді?
  6. Як позначається м'якість приголосних звуків на письмі?

ІІІ. Практична частина

  1. Запишіть транскрипцію слів:

       [дж]: джерело, джміль, джем

       [дз]: дзига, дзвін, дзьоб

  1. Доберіть пари слів, що відрізняються лише дзвінкістю/глухістю приголосних звуків:

       [д] – [т]

       [з] – [с]

       [ж] – [ш]

       [г] – [х]

       [б] – [п]

       [в] – [ф]

  1. Запишіть слова у дві колонки: з м'якими та твердими приголосними звуками:

       [л']: льон, лялька, літо, лисиця, людина

       [л]: ластівка, лава, літак, лото, липа

  1. Випишіть слова, у яких є буквосполучення [дж], [дз]:

       джерело, джміль, джем, дзвін, дзига, дзьоб, дзеркало, джунглі, дрізд

  1. Перепишіть речення, замінивши виділені приголосні звуки на їх дзвінкі або глухі відповідники:

       [с]ила – [з]ила

       [п]тах – [б]тах

       [х]ліб – [г]ліб

       [ф]утляр – [в]утляр

       [т]овар – [д]овар

IV. Додаткове завдання

Напишіть невеликий текст (5-6 речень) про своє улюблене місце відпочинку, використовуючи слова з вивченими орфограмами.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Капко Дмитро
Додано
3 лютого
Переглядів
329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку