Країни басейну Середземного моря. Італія.

Про матеріал
Мета уроку полягає в тому, щоб сформувати уявлення учнів про розвиток країн Середземномор’я та особливості політичного та економічного життя італійських міст-комун, особливо республік Флоренції, Генуї , Венеції і Папської області; 2)розвивати навички порівняння історичних процесів, виявляти спільне та відмінне у розвитку державних утворень регіону, виділяти основні ознаки певного історичного періоду; 3) виховувати в учнів інтерес та повагу до історичного минулого людства; ТИП УРОКУ: урок вивчення нового матеріалу ОЧІКУВАЛЬНІ РЕЗУЛЬТАТИ: - порівнювати політичне та економічне становище італійських міст-комун; - характеризувати позицію папства та роль Папської області в історії Європи та Італії; - визначити роль в історії Європи Сицилійського королівства; - показувати на карті кордони країн Середземномор’я; - застосовувати та пояснювати на прикладах основні поняття та терміни; ОБЛАДНАННЯ: підручник ,,Всесвітня історія. 7 клас ’’, атлас
Перегляд файлу

                                                      7 КЛАС

                                            ВСЕСВІТНЯ  ІСТОРІЯ

 ТЕМА: Країни басейну Середземного моря. Італія.

 МЕТА: 1) сформувати уявлення учнів про розвиток країн Середземномор’я

                та  особливості політичного та економічного життя італійських міст

              -  комун, особливо республік Флоренції, Генуї , Венеції і Папської  

                 області;

            2)розвивати навички порівняння історичних процесів, виявляти

                спільне та відмінне у розвитку державних утворень регіону,

                виділяти основні ознаки певного історичного   періоду;

           3) виховувати в учнів інтерес та повагу до історичного минулого

               людства;

   ТИП УРОКУ: урок вивчення нового матеріалу

                                      ОЧІКУВАЛЬНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

-         порівнювати політичне та економічне становище італійських міст-комун;

-         характеризувати позицію папства та роль Папської області в історії Європи та Італії;

-         визначити роль в історії Європи Сицилійського королівства;

-         показувати на карті кордони країн Середземномор’я;

-         застосовувати та пояснювати на прикладах основні поняття та терміни;

  ОБЛАДНАННЯ: підручник ,,Всесвітня історія. 7 клас ’’, атлас

 

                                                  ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОТИВАЦІЯ

  1. Пригадайте, які міста в Стародавньому Римі називалися полісами.
  2. Поясніть термін ,,комуна’’
  3. Пригадайте, де і коли виникли перші комуни
  4. Пригадайте, як називалося міське самоврядування в Німеччині

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Італійські міські республіки
  2. Папська область
  3. Південна Італія та Сицилія

1.За часів Римської імперії Італія була одним з найрозвинутішим регіоном. Сюди надходили всі награбовані речі з залежних територій.  В Середні віки Рим стає містом, яке потерпає від завойовників. Власне, вся Італія перебуває під владою германських племен. Італійські міста вирішили, що краще жити самостійно. В Італії відбувається відродження міського життя. В ХІ – ХІІ ст італійська міста перетворються на комуни. Середньовічні міста – центри ремесла та торгівлі. Кожне  місто мало власні інтереси та відстоювало їх. Наймогутнішими  тогочасними містами – державами були Флоренція, Венеція та Генуя.

ЗАВДАННЯ:

Пригадайте з уроків історії України, які італійські міста – держави мали відношення до українських земель , в чому проявлялися ці стосунки?

РОБОТА З КАРТОЮ

,, Німеччина та Італія в ХІ – ХV ст.’’

Завдання:

  1. Знайдіть і назвіть за картою найбільш відомі італійські міста – держави.
  2. Назвіть регіони з якими здійснювали торгівлю Венеція, Флоренція та Генуя

Система управління в містах-державах була складною. У ХІІ – ХІІІ ст. найвпливовішими в містах були два угрупування – гвельфи і гібеліни.

РОБОТА З ІСТОРИЧНИМИ ТЕРМІНАМИ

Опрацюйте і запишіть в зошит терміни ,, гвельфи ‘’ та ,, гібеліни ‘’.

  На прикладі Венеції визначимо, як здійснювалося управління

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ

Завдання:

  1. Опрацюйте додаткову інформацію в підручнику стр.82
  2. Складіть схему ,, Система управління Венецією ‘’

 

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ

Завдання :

1.Опрацюйте матеріал підручника стр.81-82

2. Складіть таблицю ,, Розвиток італійськихміст – держав Флоренції, Генуї та Венеції ’’

Критерії для

порівняння

Флоренція

Венеція

Генуя

Географічне

положення

 

 

 

Причини

розквіту

 

 

 

Форма

правління

 

 

 

Основні

Історичні

події

 

 

 

 

2.Значні володіння в Італії мав Папа Римський – Папську область

РОБОТА З ІСТОРИЧНИМИ ТЕРМІНАМИ

Завдання:

Опрацюйте і запишіть в зошит термін ,, Папська область ’’

 

РОБОТА З КАРТОЮ

,, Німеччина та Італія в ХІ – ХV ст..’’

Завдання:

Знайдіть володіння римських пап. Як змінилася територія Папської області?

 

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ

Завдання:

  1. Опрацюйте інформацію в підручнику стр.82-83 ( п.2)
  2. Дайте відповідь на запитання

Визначте роль Папської області в історії Середньовічної Європи

 

  1. Інакше складається доля Південної Італії та Сицилії, хоча за своїм розвитком вони не поступалися Півночі. Південноіталійські міста також були центрами торгівлі,економічно розвинуті. Ця територія також була під завойовниками – араби, нормани та інші.

 

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ

  1. Опрацювати текст підручника стр.83 ( п.3) та додаткову інформацію
  2. Дайте відповідь на запитання ( записані на дошці)

А) У результаті якої події утворилося Сицилійське  королівство?

Б)Що таке ,, Сицилійська вечеря ‘’?

В) Як в подальшому склалася доля Південної Італії та Сицилії?

                       3. Скласти схему  ,, Система управління в Сицилійському

                            королівстві ‘’

IV.  ПІДСУМОК УРОКУ

     Середньовічна І талія була роздробленою. Значну частину території займала Папська область. На Півночі Італії утворилася чимало заможних міст – держав, наймогутніші з них – Флоренція, Венеція та Генуя . Південна Італія потерпала від нападів завойовників – візантійці, араби, нормандці, німецькі імператори і т.д. Найбільшого піднесення цей регіон зазнав за правління німецьких імператорів з династії Штауфенів. Сицилійське королівство перетворилося на першу централізовану державу в Європі.

V . ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Прочитати параграф 8 (п.1.2.3), виконати завдання 8 на стр.8

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку