Повторити, узагальнити та систематизувати матеріал, вивчений учнями з теми; розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, узагальнювати фактичний матеріал, робити висновки, давати характеристику історичним діячам, логічно мислити, швидко реагувати на запитання; формувати хронологічні та картографічні знання, інформаційні компетентності; прищеплювати цікавість до історії; виховувати патріотизм на прикладах героїчної боротьби наших предків за свою незалежність і свободу, повагу до історичного минулого народу.
Тема: «Київська Русь і Галицько-Волинське князівство»
Навчально-виховна мета: познайомити студентів з найбільш розвинутими державами на території сучасної України,змінами політичної карти Європи. Повторити, узагальнити та систематизувати матеріал, вивчений учнями з теми; розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, узагальнювати фактичний матеріал, робити висновки, давати характеристику історичним діячам, логічно мислити, швидко реагувати на запитання; формувати хронологічні та картографічні знання, інформаційні компетентності; прищеплювати цікавість до історії; виховувати патріотизм на прикладах героїчної боротьби наших предків за свою незалежність і свободу, повагу до історичного минулого народу.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань, вмінь та навичок.
Учні виконують завдання. Учитель підсумовує результати відповідей, заносить їх у таблицю на дошці.
1.Утворення Київської Русі,теорії походження.
В ІХ ст. утворилося Київська Русь:
- Нормандська теорія Г.Баєр і Г.Міллер
- Теорія природньо-історичного розвитку В.Антонович, М.Грушевський, М.Костомаров і Д.Багалін.
2.Устрій Київської Русі:
- раньофеодальна держава
Економіка |
землеробство |
скотарство |
|
ремесло |
Соціальна структура |
князі |
бояри |
|
основна група: селяни "смерди", "холопи" - раби |
|
міщани |
Форма правління: князь(удільні князі), єдина держава і 15 удільних князівств.
Етнічний устрій: східні слов'яни.
Територія: Київської,Чернігівської, Переяславська, Галицько-Волинська.
І період
Князі Олег(882-912 р.р.)
Ігор(914-945 р.р.)
Ольга(945-964 р.р.)
Святослав(964-972 р.р.)
Період консолідації держави, швидкого територіального зростання Русі.
ІІ період
Князі Володимир Великий (980-1015 р.р.)
Ярослав Мудрий (1019-1054р.р.)
Період економічного та культурного розквіту, досягнення вершин політичної могутності.
Будівництво Києво-Печерської Лаври, Софіївського собору.
ІІІ період
Князі Володимир Мономах (1113-1125 р.р.)
Мстислав (1125-1132 р.р.)
Період феодальної роздробленості.
ІV період (1132-1237-1241 р.р.)
Період поліцентралізації Київської Русі.
Галицько-Волинське князівство.
1.Розвиток Галичини і Волині в рамках Київської Русі.
2.Самостійний розвиток двох князівств до 1199 р.
3.Розвиток об’єднаного князівства за Романа Мстиславовича.
4.Галицько-Волинське князівство за Данила Галицького та після його смерті.
Демонстрація фільму
IV. РЕФЛЕКСІЯ. ПІДСУМКИ УРОКУ.
Повернення до проблем, що були записані на початку уроку на дошці. Обговорення, чи всі з них було згадано на уроці. З’ясування, що залишилося для учнів незрозумілим.
Підсумок заняття.
Опис-роздум: «Чому українські землі увійшли під владу Литви і Польщі,а не....»