Заняття з розвитку зв'язного мовлення. Складання оповідання за допомогою картинок: «Годівничка для птахів»

Про матеріал
Формувати вміння складати текст із серії картинок та давати заголовок йому; закріплювати вміння відновлювати деформований текст; розвивати вміння розуміти засоби зв'язку між реченнями
Перегляд файлу

Заняття з розвитку зв'язного мовлення. Складання оповідання за допомогою картинок: «Годівничка для птахів»

 ЦІЛІ:

НАВЧАЛЬНІ

  •         формувати вміння складати текст із серії картинок та давати заголовок йому; закріплювати вміння відновлювати деформований текст; розвивати вміння розуміти засоби зв'язку між реченнями;

РОЗВИВАЮЧІ

  •         розвивати мову учнів, увагу, спостережливість;

ВИХОВНІ 

  •         виховувати дбайливе ставлення до птахів, розвивати інтерес до вивчення української мови, уміння працювати у колективі.

Обладнання:  лялька Даринка-Мандрівниця, іграшковий собака, конверти на кожного учня, деформований текст на дошці та в конвертах, магнітофон, аудіозапис

Хід заняття:

Вчитель: - Починаємо заняття. Усміхніться. Подаруйте свої посмішки мені та один одному. Адже посмішки надихають нас до приємного спілкування.

Даринка: А тепер налаштуємося на заняття, відкриємо долоні та промовимо чарівну фразу: «Я хочу багато знати». Бажаю успіхів!

Актуалізація знань

Вчитель: Назвіть ознаки зими (Дні стають коротшими, а ночі довшими. Сонце світить рідше. Іде сніг. Дме холодний вітер. Люди одягли теплий одяг. Звірі готуються до зими. Птахам голодно.)

Мовленнєва зарядка. Пальчикова гімнастика

На дошці – чистомовка:

Буква «Щ» на щітку схожа.

Щітка всюди допоможе:

Щось почистить, щось помиє –

Це найкраще щітка вміє.

   (Наталія Косенко)

  Прочитайте:

- за складами;

- повільно;

- з прискоренням;

- з запитальною інтонацією;

- сердито; 

- весело;

- Молодці! Із завданням впоралися.

 

Вчитель: Відгадайте загадку

Для пташок у цій хатинці
Є завжди смачні гостинці.
Сойки, снігурі, синички –
Всі летять до …


- Розділіть на склади, поставте наголос

- Вимовте за складами

- Проговоріть швидко

- Що таке годівничка? Від якого слова походить?

Пальчикова гімнастика

Пташки літали

Крильцями махали

Сіли посиділи

Далі полетіли

- Хто майструє годівнички птахам?

 

Створення проблемної ситуації.

На дошці – серія картинок

- Діти, як ви думаєте, про що ми говоритимемо на уроці?

- Чим займатимемося на уроці?

Робота по серії картинок

-Розгляньте картинки.

- Розташуйте картинки у правильній послідовності.

- Розкажіть, що бачите на картинках.

- Почніть вашу розповідь зі слова «Спочатку», використовуйте слово «Потім».

 

   

 

Вчитель:

Візьміть конверти із завданнями.

Прочитайте.

Визначте послідовність речень.

Виберіть речення до 1 картинки. Прочитайте.

Аналогічно виконується робота з 2 і 3 картинками.

 

Даринка: Прочитайте усі речення.

Чи вийшов у нас текст? (У нас вийшов текст. Текст складається з кількох речень. Усі речення пов'язані за змістом.)

Запишіть

Фізкультхвилинка

 

На гіллі сидить ворона,

Крильцями махає.

З горобини стиглі грона

По черзі зриває.

То уліво повернеться,

То вправо зазирає.

Знову стиглі ягідки

Додому кидає.

 

 

 

 

Словникова робота

 

 Вчитель: Прочитаємо текст ще раз. Замініть близьким за значенням словом слово робив (Робота із словником)

 

Робота над заголовком тексту

 

Вчитель: Яка основна думка (тема) тексту?

-Як можна назвати текст? Головну тему ми маємо відобразити у заголовку.

На вибір – три заголовки:

«Годівничка»

«Вірний друг»

«Хлопчик та собака»

 

Творчі завдання

Даринка: Які слова подяки можуть сказати пташки хлопчику за зроблену годівничку?

Домашнє завдання

Вчитель:  Намалюйте годівничку, яку ви хотіли б змайструвати і розкажіть, як її виготовлятимете.

Підсумок уроку

Даринка: Чи сподобався вам урок? Розфарбуйте пташку на конверті таким кольором, який настрій у вас зараз.

 

docx
Додано
2 січня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку