8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Кріль свійський. Риси схожості та відмінності між зайцями та кролями. Утримання і розведення кролів на кролефермах.

Про матеріал
На цьому уроці ми конкретизуємо і розширимо знання дітей про особливості будови, способу життя та значення свійського кроля. Навчимо дітей порівнювати особливості будови тіла та способу життя свійського кроля і зайця, знаходити спільні риси їх схожості та відмінності. Розкриємо значення розведення кролів вдома і на кролефермах.
Перегляд файлу

Тема: Кріль свійський. Риси схожості та відмінності між зайцями та кролями. Утримання і розведення кролів на кролефермах.

Мета: уточнити і розширити знання дітей про особливості будови, способу життя та значення свійського кроля. Навчити дітей порівнювати особливості будови тіла та способу життя свійського кроля і зайця, знаходити спільні риси їх схожості та відмінності. Розкрити значення розведення кролів вдома і на кролефермах. Розвивати мислення, пам’ять. Корегувати  мовлення дітей. Виховувати повагу до сільських працівників, пробуджувати любов до природи.

Тип уроку: додаткової корекції.

Обладнання: мультимедійне обладнання для перегляду фотослайдів, картки для індивідуальних завдань, ватман з намальованою природою рідного краю, намальовані і вирізані фігурки тварин, живий кріль, відеоролік про кролеферми ,фото слайди зайців і кролів, музика «У світі тварин».

 

Хід уроку:

I. Загальнокорекційний етап.

1. Організаційна підготовка учнів  до праці.

Добрий день, діти! Я дуже рада вас усіх бачити здоровими та усміхненими. Сьогодні у нас буде урок трохи незвичайний, але дуже цікавий, змістовний, і навіть, з сюрпризом.

 

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

 

Вправа «Згадай усіх»

 

Діти згадують і називають вивчених раніше тварин і прикріплюють намальованих тваринок на ватман.

 

II. Основний етап.

 Перевірка д/з.

Діти, подивіться ,як багато ви вже вивчили тварин, дізналися про особливості будови їх тіла та спосіб життя, а ще ми навчилися об’єднувати тварин по їх загальним ознакам і поділяти на класи. Згадаємо? Частина дітей буде виконувати це завдання по індивідуальних картках.

 

Тести-презентації     «Визнач правильні твердження»

 

  1. Ссавці - це: тварини, тіло яких складається з голови, шиї, тулуба і кінцівок.
  2. Ссавці - це: тварини, які живуть у лісі.
  3. Ссавці - це тварини, тіло яких покрито шерстю.
  4. Ссавці-це тварини, які народжують малят живими  і вигодовують їх своїм молоком.

 

«Розподіли звірів на 3 групи за способом живлення»

Хижі       Травоїдні    Всеїдні

вовк      заєць     ведмідь

їжак      кріль     білка

тигр       миша     дикий кабан

лисиця     хом’як    

      лось

Визнач зайву тварину

Ховрах, миша, хом’як, вовк.

Корова, кінь, лисиця, вівця.

Козуля, олень, заєць, кріль.

 

Діти, обґрунтуйте свою відповідь, чому кріль – зайвий.

 

 

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Діти, сьогодні на уроці ми більш детально познайомимося з особливостями будови тіла свійського кроля, порівняємо його з «однорідним братом» зайцем, знайдемо риси їх схожості та відмінності, а також дізнаємось, чому люди розводять кролів не тільки вдома,а й на кролефермах.

 

  1. Підготовка (пропедевтична) частина (підготовча для сприймання нового матеріалу, актуалізація знань, встановлення зв’язків між старим і новим)

 

Діти, відгадайте, хто це:

 

Не ходжу я, а скакаю,

Бо не рівні ноги маю.

Через поле навмання,

Перегнав би я коня.

Я – страшенний боягуз,

Всіх на світі я боюсь.

Заєць

 

Діти, а що ви знаєте про зайців? Яка особливість будови ніг у зайця? Де вони живуть? Чим живляться?

 

Тест «Визнач правильну відповідь»

Чому заєць травоїдний звір?

  1. тому що він живе у траві.
  2. тому що він живе під кущем.
  3. тому що він не будує житла.
  4. тому що він живиться гілочками, корою та різними рослинами.

 

А тепер увага на екран.

«Перегляд фотослайдів зайців і кролів, порівняння».

 

  1. Формуюча частина.

а) ознайомлення з новими знаннями.

Спостереження за кролем, розгляд особливостей будови тіла, уточнення та доповнення знань дітей про кролів.

 

Кролі як і зайці відносяться до ряду зайцеподібних. Від гризунів вони відрізняються наявністю двох пар різців на верхній щелепі, а також більш складною будовою шлунку, в якому їжа перетравлюється під впливом шлункового соку.

Кролі, на відміну від зайців мають укорочені вуха і задні лапи. На півдні України часто трапляються дикі кролі.

Зайцеподібні є цінними промисловими тваринами: людина споживає їхнє м'ясо, а хутро використовую для пошиття одягу. Нині створено багато порід свійських кролів.

 

Фізкультхвилинка.

б) уточнення та доповнення матеріалу.

Діти, а хто з вас вдома також розводить кролів? Розкажіть, скільки у вас кролів? Де вони живуть? Чим ви їх годуєте? Як доглядаєте за ними? Чому ви розводите кролів, яку користь маєте?

 

Перегляд фотослайдів «Породи кролів»,

«Розведення кролів на кролефермах»,

«Одяг із хутра кролів».

 

 

 

Робота з підручниками та зошитами.

Заповнення таблиці «Риси схожості ті відмінності зайців і кролів».

 

 

Риси схожості

Відмінності

Зайці

 

Кролі

 

 

 

в) систематизація та узагальнення знань. Інтерактивна гра «Мікрофон».

 

Діти, а зараз ми пограємо в гру «Мікрофон», я буду репортером з газети «Сільські вісті» і буду у вас брати інтерв’ю.

  • Хто такі кролі?
  • Де вони живуть?
  • Чим живляться?
  • Чим кролі відрізняються від зайців?
  • Що між ними спільного?
  • Яке значення мають в природі і в житті людини?
  • Яку б тварину ви обрали для розведення у вас вдома?

 

III Заключний етап.

 

  1. Підведення підсумків і оцінювання.

 

Діти, що ви сьогодні дізналися про кролів? Які відмінності між кролями і зайцями? Чим зайцеподібні відрізняються від кролів? Яке значення мають в природі і в житті людини? Ну що ж, ви сьогодні добре попрацювали і заробили такі оцінки за урок…

 

 

  1. Пояснення д/з.

Ст.      прочитати, I-II гр. вміти розповідати особливості будови тіла, способу життя та живлення кролів, значення у природі та житті людини; III гр. переказувати прочитане по запитанням.

 

  1. Приведення організму у спокійний стан.

 

От і закінчився наш урок, але ж ваше життя тільки починається. На початку уроку ви «випустили у природу» намальованих ваших улюблених тварин.

Діти, а як ви гадаєте, чи потрібні взагалі ці тварини у природі і чому?

Звучить музика «У світі тварин».

 

Мені б дуже хотілося, щоб ви усвідомили цінність природи у житті людини і суспільства та необхідність берегти все живе навколо вас.

Все на світі, все треба берегти –

І птаха, й звіра, і оту травинку.

Не чванся тим, що цар природи ти,

Бо врешті, ти – лише її частинка!

 

  1. Приведення у порядок робочих місць і створення установки на відпочинок.

А зараз можете наводити порядок на своїх робочих місцях, і готуватися до наступного уроку. 

 

 

 

1

 

doc
Додано
18 травня
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку