Кристалізація ідеї державобудівництва

Про матеріал
Його творчість і політична діяльність завжди привертали найпильнішу увагу дослідників. На жаль, цей оригінальний мислитель часто беззастережно зараховувався або до націоналістів, або ж до буржуазних лібералів. Науково-об'єктивна оцінка всього зробленого М.Драгомановим для визвольного руху і передової культури, конкретно-історичний аналіз складних умов його життя і діяльності нерідко підмінювались абстрактними схемами, упередженими, суб'єктивістськими визначеннями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методична альтанка «Українська державність в історичній ретроспективі: постаті, ідеї, події»Михайло Драгоманов ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИКАФЕДРА СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОЇ ОСВІТИВІДДІЛ СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІНСелидівська загальноосвітня гімназія Вчитель історії та правознавства. Шашкіна Л. М.2021 рік

Номер слайду 2

«КОЛО» ВЧИТЕЛІВ, які можуть брати участь:вік – необмежений;досвід – необмежений;предмет, що викладають – історія. Посилання (реєстрація): https://bit.ly/394 DJMk VIRIBUS - UNITIS! – У ЄДНОСТІ – СИЛА!

Номер слайду 3

Мета: презентувати процес «кристалізації» (визрівання) ідей державотворення, боротьби за рідну землю через призму діяльності історичних постатей, ідей, що вони продукували, подій / явищ / процесів, сутнісну складову історичних документів) у межах історичної ретроспективи. Хронологічні межі – «БЕЗ ОБМЕЖЕНЬ!!!»

Номер слайду 4

Вихідний продукт – онлайн-кейс із окремими тематико зорієнтованими фрагментами, у яких відбиватимуться важливі аспекти боротьби українства на шляху до незалежності з обов'язковою наявністю в них 2-х детально висвітлених інноваційних методів / прийомів навчання (у межах роботи з історичними текстами, карикатурами, аудіовізуальними джерелами, спогадами, матеріалами інтерв’ю, тематичними плакатами, «витягами» з тогочасної періодичної літератури тощо (зважаючи на завдання, яке Ви пропонуватимете учням до виконання).

Номер слайду 5

Одні з ключових меседжів: - «Що підштовхнуло, спричинило, стало каталізатором… на шляху до формування української державності? - Яким був шлях боротьби за рідну землю, її майбутній розквіт???»

Номер слайду 6

Концепція державної влади. Найважливішим і водночас вразливим для критики місцем у системі політичних ідей М. Драгоманова є його погляди на державу, на її значення і функції. Випускник Імператорського університету Св. Володимира (1863 p.), відомий історик, філософ, публіцист, літературознавець, фольклорист, громадсько-політичний діяч

Номер слайду 7

Драгомановські погляди на державу відрізняються багатоплановістю, різноспрямованістю, очевидною зверненістю до проблем поточного моменту. А його манері викладу власних аргументів притаманна полемічна заангажованість і публіцистична гострота. Отже, його праці менш за все відповідають стилістичним нормам академічної відстороненості й емоційної нейтральності.

Номер слайду 8

Метод. Дізнайся більше. У світі вже давно переглянутий підхід до освіти, в багатьох країнах навчені відповідно до потреб суспільства - посилення глобалізації та мобільності робочої сили. Дивно і неправдоподібно чути, як розвинені країни світу випускають кращих фахівців, які йдуть в ногу з часом і на них завжди є попит. Секрет їхнього успіху полягає у так званих кваліфікаційних рамках. Кваліфікаційні рамки (КР) з'являються в багатьох країнах із загальною системою відліку, яка підтримує глобалізацію, мобільність безперервне навчання.

Номер слайду 9

Метод. Дізнайся більше. Розвиток і обслуговування широкого спектру основ передового знання: для суспільства в цілому важливо мати доступ до передового знанню в широкому діапазоні дисциплін. На найбільш передових рівнях знання необхідно співвідношення навчання і дослідження. Однак, це не означає обмеження тільки дослідженням, так як передове знання і передача такого знання відіграють важливу роль в широкому діапазоні областей та на рівнях нижче того, де ведеться безпосередньо дослідження. Таким чином, поки знання передових навичок і методів, наприклад зварювання, так само як здатність розвивати їх надалі, можливо, не характеризуються як «дослідження», тим не менше, ці навички і їх передача, ймовірно, матимуть значний місце стосовно сучасного , технологічно передового суспільству.

Номер слайду 10

Метод. Дізнайся більше. Зв допомогою карти Европи,подорожуй шляхами 19 століття. Визначи для себе Які міста подобались нашому співвітчизнику і чому?

Номер слайду 11

Подорож країнами Европи. Разом з Михайлом Драгомановим. Де знаходиться споруда?Держава та місто?Женева. Швейцарія. Київ. Російська імперія

Номер слайду 12

Полтава. Софія. Львів. Санкт-Петербург. Створи карту подорожі М. Драгоманова. С ким зустрічався,працювавІ вів діалоги?

Номер слайду 13

Однодумці та друзі їх погляди та ідеїЯк ми бачимо Державу?М. Драгоманов. В. Антонович. М. Костомаров. Т. Шевченко

Номер слайду 14

І. Франко та йогодружина. М. Драгоманов та родина

Номер слайду 15

Чи була подорож цікавой?Чи дала можливість дізнатись нових цікавих фактів?Змотивувала на пошук історичнихджерел та знайомство з автобіографіею української еліти девятьнадцятого століття?

Номер слайду 16

Добра держава — це найкращий людський твір на землі. Кожен державчанин, неначе колісце в годиннику, має складно виконувати роботу, яка йому припала. Пропоную переглянути відеофільм. Дай відповідь. Чому така повага і чому пишаються М. Драгомановим?https://www.youtube.com/watch?v=5 N3c. M7c4 XFE&feature=share&ab_channel=%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%9 F%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%BB%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%D0%B2%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8 F.

Номер слайду 17

Генерація ідей Методи генерації ідей, оцінювання і вибору варіанта рішення. На етапі генерації ідей відбувається накопичення інформації та змінюється підхід до її аналізу. При цьому використовуються результати власних або запозичених досліджень і розробок. Власні розробки використовують зазвичай лідери, а запозичені - послідовники

Номер слайду 18

ідея. На кожному з цих етапів можна застосовувати і формалізовані, і неформалізовані методи. Перші ґрунтуються на логічних судженнях, доказах, виборі кращого рішення за допомогою статистичного апарату. Другі базуються на аналітичних здібностях його досвіді та інтуїції.

Номер слайду 19

Вислови свою точку зоку. Чому сьогодні актуальніпогляди та ідеї Драгоманова ?ІІ Конгресі німецьких соціологів, спеціально присвяченому з’ясуванню сутності нації, наголошував: “Кожному, хто всебічно хоче зрозуміти велике значення правного утворення міжнаціональних взаємин, то для того найголовнішим джерелом могли б бути писання Драгоманова

Номер слайду 20

Ідея. Чому важливішими е загальнолюдські цінностівчора,сьогодні і в майбутньому ?М. Драгоманов обстоював пріоритет загальнолюдських цінностей над національними і в “його духовнім арсеналі, – як слушно зауважив ще у свій час І. Франко, – не було поняття нації як чогось органічного, історично конечного

Номер слайду 21

Ідеявід родини до державиголовним що буде?“Таж батьківщиною є для людини передусім нація, яка в ній живе (інакше батьківщиною будуть гори, ріки, озера, болота тощо), і якщо людина не любить цієї нації, то вона або любить іншу – або не любить нікого, а забуваючи живих і страждальних людей, перетворює людство справді в “порожній ідол”. Людство є лише сукупність націй”

Номер слайду 22

ідея. Отож і сьогодні, за тих історичних обставин, що склалися в Україні, нам варто пам’ятати, що між процесами внутрішньої консолідації нації, з одного боку, та процесами державотворення, з іншого, існує прямий зв’язок.

Номер слайду 23

Хто із однодумців драгоманова підтримувавідею федерації?Розмірковуючи про майбутнє української державності, Драгоманов наголошував на двох варіантах національного розвитку. У праці “Переднє слово до “Громади”, розглядаючи перспективи політичного процесу в Російській імперії, він писав, що українцям прийдеться стати або федералістами..., або стояти за те, щоб заведена була більше або менше централізована Україна (як царство Польське, Угорщина тощо) [

Номер слайду 24

кристалізація ідеї державобудівництва. Сам Драгоманов віддавав перевагу автономістсько-федеративній ідеї, вважаючи, що “українцям замість того, щоб рватися заложити свою державу, або які-небудь дуалізми, напр., як угорський в Цісарщині, ліпше старатися розбавляти усяку державну силу й прямувати до волі краєвої і громадської вкупі з іншими країнами й громадами. От через те українцям найліпше виступати з думками не стільки національними, скільки автономними й федеральними, до котрих пристане завше багато людей і з других країн і пород”

Номер слайду 25

На основі джерела створи інтерактивну вправуцвіт квітів. Драгоманов принципово не заперечував проти української самостійної державності, більше того, він визнавав доцільність самостійних держав “для правильного розвитку народного” і саме право на самовизначення було для нього беззаперечним, але, зважаючи на історичні шанси його реалізації, оцінюючи можливість сепаратизації України, він віддавав перевагу федералізації, щиро вірячи в її позитивні можливост

Номер слайду 26

Головні дефініціїФЕДЕРАЦІЯАВТОНОМІЯНАЦІЯНАРОДДИПЛОМАТІЯОДНОДУМЦІЦИТАТИДЕРЖАВА

Номер слайду 27

ВПРАВА«ДЕРЕВО РІШЕНЬ»ЩО БУДЕ ФУНДАМЕНТОМ ДЕРЖАВИ?Драгоманівський проект державного будівництва викладено у спеціальній програмній праці “Вольный союз – Вільна спілка”, яка, на думку А. М. Круглашова, є компромісною політичною програмою, що враховує “як соціально-економічні, так і політичні, національні, морально-духовні фактори суспільного розвитку.

Номер слайду 28

НАМАЛЮЙ « МРІЮ ПРО ТАКУ ДЕРЖАВУ»В частині захисту прав людини, ретельного опрацювання правових основ функціонування майбутньої федеративної держави, розв’язання проблем співвідношення компетенції центральних органів державної влади та інститутів місцевого та регіонального самоврядування ця робота містить усе ще не вичерпаний потенціал державно політичної думки”

Номер слайду 29

Від дрібного доголовного. На думку Драгоманова, федерація може утворитися внаслідок децентралізації в управлінні державою, з дрібних суспільних общин. Творити федерацію мали вільні самостійні утворення знизу вверх. Поступово федерація втрачатиме свої державні функції і перейде до адміністративної автономії і децентралізації. Тому велике значення матиме розвиток самоуправління, як форма влади, що сприяє економічному і культурному розвитку. Обґрунтовуючи необхідність децентралізації Росії, Драгоманов переконував, що всі справи у великих централізованих державах “не можуть бути виправлені чиновниками та указами з далеких столиць, не спитавши, що думають люди в тих самих краях, для котрих пишуться укази”

Номер слайду 30

Різні мовиодин народполікультурний світяк ти відчуваеш себе в цьому світі?Большинство людей проживают свою жизнь, идя указанной нами дорогой и боятся исследовать другие. Но время от времени встречаются такие как вы и сметают все преграды, что мы ставим на их пути. Люди, которые понимают, что свобода воли — это дар, которым не научишься пользоваться, если не будешь за него бороться. Мне кажется настоящий план Верховного в том и заключается, что, может быть, однажды план станем писать не мы, а вы сами.

Номер слайду 31

Напиши твір. Дорога в майбутьне. По-перше, він чітко висловлювався про єдність та цілісність українських земель, переконливо доводив національну осібність українців, їх прадавність, справедливо вважаючи, що поділ українських земель між окремими державами є історично зумовлений, а, отже, минучий. По-друге, на його думку, становище українців тільки виграло б якби вони мали власну національну державу. “Українська порода (національність) держиться як тіло осібне, дуже однакове в усіх частинах, з однакими звичаями, однакими споминами, любов’ю і ненавистю. Така порода могла б зібратися в одну державу й це певно було би добре, бо тоді легше було б українським людям не допустити, щоб на їх землі була така неправда, як тепер”

Номер слайду 32

Найкращі розробки (у яких найбільш «вправно» залучатимуться цікаві та пізнавальні методи навчання та висвітлюватиметься процес «кристалізації» (визрівання) ідей державотворення через призму діяльності історичних постатей, ідей, що вони продукували, подій, явищ, сутнісну складову історичних документів) презентуватимуться під час «методичного параду» вчителів історії

pptx
Додано
6 лютого 2021
Переглядів
659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку