Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Виявлення професійних схильностей. Міні-проєкт: «Дослідження ринку праці за матеріалами ЗМІ».

Про матеріал
Урок-тренінг розроблено з метою ознайомити учнів з основними критеріями вибору професії, дослідити мотиви такого вибору учнями, ринок праці за матеріалами знайдених в Інтернет джерелах, формувати способи дій, що можуть забезпечити вибір майбутньої професії; розвивати логічне мислення, вміння презентувати творчі проєкти та робити вибір.
Перегляд файлу

Урок  з основ  здоров’я   9 клас

Тема: Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Виявлення професійних схильностей. Міні-проєкт: «Дослідження ринку праці за матеріалами ЗМІ».

Мета:  ознайомити учнів з основними критеріями вибору професії, дослідити мотиви такого вибору учнями,  ринок праці за матеріалами знайдених в Інтернет джерелах, формувати  способи  дій, що можуть забезпечити вибір майбутньої професії; розвивати логічне мислення, вміння презентувати творчі  проєкти та робити вибір; виховувати цілеспрямованість, впевнену поведінку.

Обладнання: мультимедійна презентація, навчальне відео,  роздатковий матеріал, проєкти учнів, QR коди, мобільні телефони.

Тип уроку: урок-дослідження

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Діти, я запрошую вас на тренінг з професійної орієнтації. Сьогодні ми будемо робити  перші кроки до вибору  вами майбутньої професії.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Емоційне налаштування на роботу.

 Вправа «Мій вибір…» (слайд )

  • Назвіть своє ім’я і закінчіть речення.

Я хочу, я мрію стати…

Для цього я буду…

ІV. Актуалізація опорних знань.

1.  Розповідь з елементами бесіди.

Вибір професії — це важливий крок у доросле життя. Це велика відповідальність перед батьками, перед суспільством, а найголовніше перед собою! Робота і все, що з нею пов'язане, займає більшу половину життя людини. Знайти себе в світі професії – означає  відчувати себе потрібним людям, гідно заробляти; розкрити свої здібності, досягти вершини успіху.

 

  • Що таке професія?(Думки дітей)
  • Які асоціації з цим терміном виникають? (робота, зайнятість, зарплата, успіх, самореалізація, професіонал, ринок праці тощо).

 

2. Робота в парах« Глосарій понять».

 

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Flearningapps.org%2Fwatch%3Fv%3Dpn07bdmua21&4&0

 

 

- Попрацюємо в парах з глосарієм понять на встановлення відповідності.

-Встановіть відповідність між поняттям та його визначенням.

Глосарій:

 

 Професія – це рід трудової діяльності людини, яка володіє комплексом спеціальних знань, практичних навичок, одержаних шляхом спеціальної освіти, навчання чи досвіду, які дають можливість здійснювати роботу в певній сфері виробництва.

 

Спеціальність - вид занять у межах однієї професії.
 


Професіонал – людина яка зробила якесь заняття предметом своєї постійної діяльності. Добрий фахівець, знавець своєї справи, спеціаліст.

 

Ринок праці це система суспільних відносин, пов'язаних з купівлею і продажем трудових послуг працівників. Сфера формування попиту і пропозиції на робочу силу за допомогою ціни на працю.

 

Вакансія – наявність  вільного робочого місця або посади на яку може бути прийнята людина. 

Заробітна плата - винагорода, обчислена, зазвичай, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ними роботу.

2. Інтерактивна гра «Назви професії»

- Скільки професій на вашу думку існує в світі?

Цікава статистика:

В світі існує близько 50 тис. різних професій

В класифікаторі Держстандарту їх – 15 тис.

На сайтах з профорієнтації – 1тис.

  • Перевіримо які професії знаєте ви ?

(Учням пропонують на папірцях назви характеристик… найсолодша, найвеселіша, най…)

 

V.  Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя «З чого почати?»

Для прийняття правильного рішення при виборі професії необхідно враховувати ряд критеріїв – власні бажання, психологічні особливості, здібності та можливості, потреби ринку праці, характер праці.

Існує формула вибору професії, яка поєднує три компоненти: «хочу» - «можу» - «треба».

ХОЧУ – вибір професії має відповідати вашим бажанням.

МОЖУ-  обираючи професію треба враховувати власні здібності, можливості, характер, стан здоров’я.

ТРЕБА -  брати до уваги сучасну потребу в цій професії, оцінити її перспективи на ринку праці.

2. Вправа «Мотиви вибору професії»

- Про «сродну» (споріднену) працю як запоруку людського щастя писав український філософ Григорій Сковорода. Він вважав, що  коли займаєшся улюбленою справою, то результативність твоєї діяльності відчутно збільшується.

- А зараз ви визначите ваші особисті мотиви до вибору майбутньої професії. Оберіть 5 найважливіших для вас мотивів з числа запропонованих. Можливо додати свої. Спочатку закресліть ті, які точно для вас неважливі. Потім, зменшуючи вибір, залишіть лише 5 мотивів.

-Запишіть 2-3 професії, що можуть відповідати особистим мотивам. Професія може задовольнити усі 5 або декілька мотивів.

-Озвучте свої результати. Чи співпали вони з професією яку ви називали на початку уроку?

3. Перегляд відео «Основні тенденції та перспективи розвитку світового ринку праці».

- А які ж тенденції зараз відбуваються на світовому ринку праці?

- про які професії, спеціальності, сфери діяльності найближчого майбутнього ви почули?(відповіді учнів).

Висновки: світ дуже мінливий і та професія яка була затребувана вчора вже завтра може бути непотрібною.

VІ.  Захист міні-проєктів учнів «Затребувані професії України».

  • Важливим кроком буде оцінити ринок праці. І чи є попит на певний вид роботи. Ви отримали випереджальні завдання та за допомогою Інтернет джерел досліджували сучасний ринок праці України, обравши одну із професій, яка вас зацікавила. Проект створили у Падлет  дошці.

Учні обирають свої професії які вони досліджували в ЗМІ та створювали в Падл дошці (робота з інтерактивною дошкою).

Професія Програміст (padlet.com)   (програміст)

https://ru.padlet.com/sofiaua10/5ay8nld9ggikhcby (інженер)

https://ru.padlet.com/dianazila092/x3q4x8e53ni503vh (юрист)

Менеджер персоналу (padlet.com) (менеджер персоналу)

https://padlet.com/profatilovakarolina62/elr2u1l1r1ehpjqm (стиліст)

https://ru.padlet.com/aleksandrtkalenko02/Bookmarks (маркетолог)

https://padlet.com/annachxapelia/clt5a7snxembky5 (кредитний експерт)

 VІІ. Дослідження підприємств своєї ТГ.

  • Перед вами предмети діяльності потужних підприємств нашої Соледарської ТГ.

Перед учнями на столі предмети: сіль, лампа соляна, гіпс, гіпсокартон,  різні види зернових культур. Учні разом підходять та вивчають, обговорюють.

Ознайомтесь із цими предметами та назвіть самі потужні підприємства що працюють на території нашої  ТГ. Що вони виробляють? (Дослідження та відповіді учнів).

ТОВ «БАХМУТ АГРО»

ТОВ «КНАУФ ГІПС ДОНБАС»

 «АРТЕМСІЛЬ»

  • У кого з вас батьки працюють на цих підприємствах?

(Додаткова інформація від трьох учнів про кількість працюючих, назви професій, можливі вакансії та середні заробітки).

Ефект соляної лампи: цей прилад з використанням натуральних монолітів солі вважається настільки цілющим і корисним для здоров’я, що нібито здатний замінити відпочинок на морі. Сприяє зміцненню загального імунітету людини.

VІІІ. Визначення професійних схильностей.

 Для кращого розуміння своїх професійних інтересів і нахилів  пригадаємо класифікатор професій, розроблений Є.О. Клімовим.

Ознайомлення з типами професій.

  • Позначте кольоровими стікерами до якого типу професій за результатами тесту ви належите.

 

VІІ. Закріплення вивченого.

1. Вправа «Знайди своє місце»

- На підлогу кладеться надруковані три слова «ХОЧУ»  «МОЖУ»  « ТРЕБА»

Після озвучування певних тверджень учні займають  місця на відповідних папірцях, аналізуючи власні дії, потреби тощо.

  1. Я знаю точно, що хочу працювати в сфері безпосередньо з людьми, надавати підтримку, допомогу, певні послуги.
  2. Я зможу виконувати роботу пов’язану із програмами, цифрами, документами, кресленнями  і маю до цього певні здібності.
  3. Я хочу працювати за професією батьків.
  4. Я можу грати на сцені, брати участь у концертах і мрію, щоб це стало моєю  професією.
  5. Робота на землі точно принесе мені гарні заробітки, тому що вона є затребуваною.
  6. Хочу  свій бізнес та створювати нові робочі місця.
  7. Вмію організовувати людей і буду керівником.

ІX. Підсумок.

2. Вправа «Зняття внутрішніх обмежень».

- На шляху до досягнення наших цілей постійно зустрічаються перепони. І часто людина говорить таку фразу :«Я не можу…».

Спробуємо здолати такі внутрішні психологічні обмеження.

1. Запишіть на аркуші  фразу «Я не можу... », залишивши трохи місяця, щоб її завершити.

2. Допишіть фразу, що ви НЕ мо­жете зробити.

3. Тепер у всіх реченнях закресліть слово «можу», а замість нього зверху запишіть «хочу».

4.  Скрізь закресліть частку «не».

 Дуже важливе пи­тання, яке ви зараз маєте поставити собі: «Я дійсно цього не можу чи не хочу?»

5.Завершальний крок. Допишіть після слова «хочу» словоспо­лучення «І МОЖУ». Разом у вас вийде «Я хочу і можу...», а далі за вашим текстом. Тепер за­читайте свої нові фрази вголос.

 

3. Рефлексія

  • Давньоримський філософ Сенека казав: «Коли корабель не знає в який порт рухається, то ніякий вітер йому не буде попутним»
  • Я бажаю вам, щоб ви завжди твердо знали куди рухається ваш корабель. Попутного Вам вітру. Бажаю зробити в житті правильний вибір.

4. Домашнє завдання.

На шкільному блозі ви знайдете посилання на відповідний тести з професійної орієнтації.

https://pk.nau.edu.ua/proforiyentatsiynyy-test/

X. Оцінювання знань учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
4615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку