Критерії оцінювання для 6 класу історія

Про матеріал
Критерії оцінювання з історії для 6 класу розроблені до підручника Бандровського та модельної програми «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Піскарьова І.О., Бурлака О.В., Майорський В.В., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я). Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).
Перегляд файлу

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 6 класу з курсу «Історія України. Всесвітня історія»

Учитель / учителька може вносити зміни і доповнення до конкретних характеристик навчальних досягнень учня / учениці у лівих стовпцях таблиць

Назва модельної програми: «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Піскарьова І.О., Бурлака О.В., Майорський В.В., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).

 

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 6 класу з курсу «Історія України. Всесвітня історія»

 

До розділу 1:

«Вступ. Життя людей у первісні часи»

Додаток 2 до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до

нового Державного стандарту базової середньої освіти

Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового

Державного стандарту базової середньої освіти

Конкретна характеристика навчальних досягнень учня / учениці

Рівні результатів

навчання

 

Бал

 

Загальна характеристика

  •         Пояснює поняття «історія»
  •         Розповідає, хто такі історики
  •         Пояснює різницю між одиницями вимірювання історичного часу і співвідносить їх (рік – століття – тисячоліття);
  •         Переказує зміст прочитаного
  •         розуміє поняття «ера», «цивілізація»;
  •         Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком

 

 

 

І.

Початковий

1

Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення

 

2

 

Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

 

3

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання

  •           розуміє, який вид історичних джерел взято за основу для створення археологічної періодизації;
  •           розташовує події в хронологічні послідовності, укладає хронологічну таблицю
  •         розуміє особливості господарювання трипільців і носіїв середньостогівської культури;
  •         Називає органи державної влади в Україні
  •         Використовує карту для визначення території України, її сусідів.
  •         Виокремлює основне і другорядне в тексті
  •         Визнає відповідальність за свою поведінку, якщо вона призводить до порушення прав інших людей

 

 

 

 

ІІ. Середній

 

4

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний

навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію

 

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з

помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило

 

6

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком


 

  •         розрізняє історичні джерела за видами (матеріальні/ нематеріальні, текстово- візуальні тощо);
  •         розв’язує хронологічні задачі з історії Стародавнього світу;

розуміє поняття «ера», «цивілізація»;

  •         Використовує пошукові системи для отримання інформації
  •         визначає на карті положення осередків первісних людей на Землі, культурно-історичних пам’яток первісних людей;
  •         розпізнає пам’ятки Трипільської та Середньостогівської археологічних культур;
  •         Розробляє візитівку держави; поради для зменшення негативного впливу на довкілля (в групі та самостійно)
  •         Послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури
  •         Пояснює, чому і якими правами від народження наділена кожна людина

 

 

 

 

 

 

ІІІ.

Достатній

 

 

7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні

навчальні дії

 

 

8

Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами,

фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності

 

 

9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує

інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією

  •         Висловлює аргументовану думку / власне судження (усно або письмово) щодо необхідності вивчення історії свого народу і країни та збереженні історичної пам’яті;

про важливість захисту держави; потребу спільних правил і законів, а також необхідність дотримуватися їх

  •         Самостійно використовує підручник як джерело знань, коментує його текст під час читання, формулює запитання до нього,

узагальнює інформацію

  •         Створює прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж, відеоповідомлення тощо) самостійно та в групі в межах теми
  •         формулює та обстоює в дискусії власні погляди та переконання на різноманітні теми історії та суспільства;
  •         наводить приклади взаємодії первісної людини та природи
  •         формулює та висловлює власні судження стосовно впливу діяльності первісної людини на навколишнє середовище, її взаємодії з природою

виявляє (з допомогою вчителя) і пояснює виклики, які стояли перед первісною людиною, суспільством у різних природних середовищах;

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Високий

 

10

 

Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення

 

 

11

 

Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях,

знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми

 

 

 

 

12

 

Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у

стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно

користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення


 

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 6 класу з курсу «Історія України. Всесвітня історія»

 

До розділу 2:

«Цивілізації Стародавнього Сходу»

Додаток 2 до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до

нового Державного стандарту базової середньої освіти

Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового

Державного стандарту базової середньої освіти

Конкретна характеристика навчальних досягнень учня / учениці

Рівні

результатів навчання

 

Бал

 

Загальна характеристика

  •           знає хронологічні й територіальні межі стародавніх цивілізацій Сходу;
  •           виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів (на

прикладі держави в Давньому Єгипті, Дворіччі, Ізраїльсько-Юдейському царстві, Персії);

описує і характеризує за певним алгоритмом пам’ятку природи, історії та культури;

  •         розрізняє джерела інформації за видами (матеріальні/ нематеріальні, первинні/ вторинні, текстово-візуальні тощо);
  •         Розповідає про унікальність і неповторність кожної людини, зв’язок людини і суспільства
  •         Поводиться з повагою до гідності інших осіб
  •         Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком
  •         зважає на емоції та почуття інших осіб у своїй поведінці

 

 

 

 

І.

Початковий

1

Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення

 

 

2

 

Учень/учениця відтворює незначну частину

навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

 

3

Учень/учениця відтворює частину навчального

матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання

  •         Пояснює поняття «толерантність», «гідність», «особистість» (за допомогою вчителя)
  •         Наводить приклади для наслідування серед осіб своєї родини, сусідів; впливу діяльності людини на навколишнє середовище
  •         установлює послідовність історичних подій виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій Сходу, за допомогою лінії часу;
  •         розуміє значення Біблії як історичного джерела;
  •         Виокремлює факти та судження
  •         Розрізняє джерела інформації за видами
  •         визначає тему й походження запропонованого джерела історичної та суспільної інформації;
  •         Дотримується визначених правил і пропонує в разі потреби зміни до них під час організації подорожей для пізнання пам’яток історії та культури,

туристичних об’єктів, а також для прогулянок і відпочинку

Пояснює, як людина своєю діяльністю впливає на різні спільноти

 

 

 

 

 

ІІ. Середній

 

4

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює

основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію

 

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає

визначення понять, формулює правило

 

 

6

 

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає

правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком


 

 

  •           встановлює значення географічного фактору в розвитку цивілізацій Стародавнього Сходу;
  •           визначає ознаки, що пов’язують документи, артефакти (музейні об’єкти) та ілюстративний матеріал (на прикладі стародавніх цивілізацій Сходу);
  •         наводить приклади впливу діяльності людини стародавніх цивілізацій Сходу на навколишнє середовище в часі і просторі, взаємодії людини та природи;
  •         позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути

Самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя використовує пошукові системи для пошуку необхідної інформації

  •         Послідовно викладає інформацію, створює самостійне письмове повідомлення
  •         зіставляє картографічну інформацію різних історичних періодів;
  •         формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел
  •         Визначає межі особистого простору описує перебіг історичних подій в античних

містах–державах Північного Причорномор’я;

  •          

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.

Достатній

 

 

7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії

 

 

 

8

Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях,

намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами,

фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності

 

 

9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує

загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією

  •         Висловлює аргументовану думку / власне судження (усно або письмово) щодо співіснування в одному суспільстві багатокультурності; рис, які мають бути

притаманні шкільним лідерам / лідеркам; про реальні та майбутні громадські справи свого класу, шкільної громади; необхідності захищати права людини і громадянина та дотримуватись обов’язків громадянина; важливості поваги

прав людини всіма людьми; важливості права на гідність

  •         формулює та висловлює власні судження стосовно ціннісних основ цивілізацій Стародавнього Сходу на основі інформації з різних доступних джерел, гуманістичних цінностей.
  •         Створює прості візуальні медіапродукти
  •         наводить приклади впливу діяльності людини стародавніх цивілізацій Сходу на навколишнє середовище в часі і просторі, взаємодії людини та природи;
  •         формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій з історії стародавніх цивілізацій Сходу на життя суспільства, окремих груп людей
  •         розпізнає прояви маніпулювання інформацією на конкретних прикладах
  •         Надає рекомендації, як діяти, коли порушують права
  •         наводить історичні та сучасні приклади виявів дискримінації та її подолання;
  •         переконує інших у перевагах поведінки, заснованої на повазі до прав людини і повазі до гідності людини

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Високий

 

10

Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення

 

 

11

Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог

навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми

 

 

 

12

Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних

ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно

користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення


 

 

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 6 класу з курсу «Історія України. Всесвітня історія»

 

До розділу 3:

«Давня Греція та її сусіди»

Додаток 2 до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до

нового Державного стандарту базової середньої освіти

Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового

Державного стандарту базової середньої освіти

Конкретна характеристика навчальних досягнень учня / учениці

Рівні результатів

навчання

 

Бал

 

Загальна характеристика

  •           розташовує події (у межах тем розділу «Давня Греція та її сусіди») у хронологічній послідовності за допомогою стрічки часу, укладає хронологічну таблицю;
  •         порівнює однотипні пам’ятки історії, природи та культури Античної цивілізації і пояснює їх значення;
  •         виявляє різні види історичних джерел, якими послуговуються вчені для дослідження історії Давньої Греції, Скіфії зокрема артефакти, текстові, візуальні, усні;
  •         Переказує зміст прочитаного
  •         Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком

 

 

 

І.

Початковий

1

Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення

 

2

 

Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

 

3

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання

  •           установлює часову послідовність перебування на території України кіммерійців, скіфів, сарматів;
  •           наводить приклади й пояснює призначення

об’єктів громадського простору в минулому і сучасності (на прикладі теми «Афіни — батьківщина демократії»);

  •           формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел;
  •           наводить приклади етнічного, релігійного, культурного й іншого розмаїття в Україні та світі в минулому і сьогоденні;

 

 

 

 

 

ІІ. Середній

 

4

 

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний

навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію

 

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з

помилками й неточностями дає визначення понять, формулює   правило

 

 

6

 

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком


 

 

  •         Використовує пошук інформації в інтернеті за запропонованими параметрами
  •         розрізняє природні, економічні, політичні,

соціальні, технологічні та культурні зміни, що відбулися в Античній цивілізації;

  •         формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій з історії стародавніх цивілізацій Давньої Греції, Скіфії, на життя суспільства, окремих груп людей;
  •         Заповнює таблицю / схему за допомогою учителя
  •         наводить приклади впливу діяльності людини

Античної цивілізації та її сусідів на навколишнє середовище в часі і просторі, взаємодії людини та природи;

  •         Описує одну з пам’яток, які згадуються в параграфі за алгоритмом

 

 

 

 

 

 

ІІІ.

Достатній

 

 

7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні

навчальні дії

 

 

8

Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну

діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності

 

 

9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує

інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією

  •         Висловлює аргументовану думку/власне судження (усно або письмово) щодо значення освіти в житті людини; культурного

розмаїття та його цінності для суспільства; значення винаходів, творчих доробків, створених українцями для людства

  •         формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій з історії стародавніх цивілізацій Давньої Греції, Скіфії, на життя суспільства, окремих груп людей;
  •         Створює прості візуальні медіапродукти (віртуальна стіна, презентація, постер, колаж, листівка)
  •         обговорює важливість поваги прав людини всіма людьми;
  •         пояснює, чому Афіни вважаються батьківщиною демократії; усвідомлює цінність демократії для суспільного життя

виявляє чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення господарства, соціальний устрій (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів) на прикладі античних міст-держав, Скіфії;

  •         Пояснює причини еміграції українців сьогодні і колись

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Високий

 

10

Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення

 

 

11

Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує

проблеми

 

 

 

12

Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у

стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно

користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення


 

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 6 класу      з курсу «Історія України. Всесвітня історія»

 

 

До розділу 4:

«Давній Рим і його сусіди»

Додаток 2 до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до

нового Державного стандарту базової середньої освіти

Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового

Державного стандарту базової середньої освіти

Конкретна характеристика навчальних досягнень учня / учениці

Рівні результатів

навчання

 

Бал

 

Загальна характеристика

 

  •         Розповідає про історичну подію після перегляду відеоматеріалів
  •         розташовує події (у межах тем розділу «Давня Греція та її сусіди») у хронологічній послідовності за допомогою стрічки часу, укладає хронологічну таблицю;
  •         визначає на карті положення географічних

об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій з історії Давнього Риму;

  •           знає хронологічні межі існування Римської

республіки, Римської імперії;

  •         Переказує зміст прочитаного
  •         Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком

 

 

 

 

І. Початковий

1

Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення

 

2

Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

 

3

 

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання

  •         виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини і приводи, результати й наслідки історичних подій, явищ, процесів (на прикладі воєнної експансії Риму, диктатури Юлія Цезаря);
  •         наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності в сьогоденні — топоніміка, лексика (на прикладі давніх слов’ян)

виявляє різні види історичних джерел, якими послуговуються вчені для дослідження історії

Давнього Риму, давніх слов’ян;

  •         Формулює запитання до тексту (за зразком, за ключовими словами)
  •         Бере участь в інтерактивних та ігрових вправах

 

 

 

 

 

ІІ. Середній

 

4

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну

операцію, дію

 

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило

 

6

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних

положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком


 

 

  •         характеризує й порівнює становище патриціїв і плебеїв;
  •         Використовує фотоджерела для опису певного історичного періоду
  •         пояснює вплив вчинків окремої людини

на її найближче оточення та світ;

  •         Складає «хмаринку слів», якими можна описати діяльність

історичного діяча, сенкани до понять, що вивчаються в межах теми

  •           характеризує повсякденне й господарське життя, суспільну організацію, духовний світ давніх слов’ян;
  •         Заповнює таблицю/схему за допомогою учителя

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Достатній

 

 

7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить

окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії

 

 

8

Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності

 

 

9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й

систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією

  •         Висловлює аргументовану думку / власне судження про небезпеку русифікації; наслідки Чорнобильської катастрофи; роль кожного

громадянина в розбудові української держави; виклики, що сьогодні стоять перед Україною

  •         Самостійно використовує підручник як джерело знань, коментує його текст під час читання, формулює запитання до нього, узагальнює

інформацію

  •         Створює прості візуальні медіапродукти про визначного діяча (на вибір) княжого/іншого періоду
  •         усвідомлює важливість римського права, яке вплинуло на формування і розвиток правових систем країн Західної Європи і є складовою частиною світової правової культури.
  •         Аналізує історичну карикатуру за алгоритмом та з допомогою вчителя
  •         Систематизує спогади очевидців подій
  •         пояснює, що вдалося та не вдалося досягти під час виконання роботи

позначає на карті історико-географічні об’єкти спадщини Стародавнього світу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Високий

 

10

Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення

 

 

11

Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог

навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми

 

 

 

 

12

 

Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено

використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
18 листопада
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку