Критерії оцінювання практичних робіт з географії у 6 класі

Про матеріал
Критерії оцінювання прктичних робіт з географії у 6 класі розроблені з урахуванням правильності і науковості викладення матеріалу
Перегляд файлу

                                               Критерії оцінювання практичних робіт з  географії у 6 класі.

 

Практична робота

Рівні навчальних досягнень учнів

початковий

середній

достатній

високий

№1. Розв’язування задач із використанням різних видів масштабу, визначення відстаней, напрямків та абсолютних і відносних висот на топографічному плані.

Має поняття про масштаб, розрізняє види масштабів, дає нечіткі означення понять. За допомогою вчителя робить спроби перевести один вид масштабу в інший.

 Розрізняє поняття “карта”, “план”, знає деякі умовні знаки. З допомогою вчителя пояснює масштаби на зразках карт і планів.

Знає види масштабів, дає їх нечітке означення. З допомогою вчителя переводить один вид масштабу в інший.

З допомогою вчителя визначає за даними карти і плану відстані на місцевості, вміє знаходити об’єкти, між якими потрібно визначити відстані.

Учень засвоїв означення, значення понять. Застосовує теоретичні знання (самостійно переводить один вид масштабу в інший майже безпомилково) а також напрям від однієї точки до іншої.

Самостійно визначає масштаб, в якому потрібно виконати план ділянки. В деяких випадках при обчисленнях припускається помилок.

Дає чіткі і точні означення. Самостійно і безпомилково розв’язує задачі по переведенню одного виду масштабу в інший. Логічно, детально пояснює хід розв’язування завдань.

Самостійно визначає масштаби за даними про відстані на місцевості та відрізками на карті, що відповідають цим відстаням, визначає між ними відстані і напрями.  Вміє вибрати масштаб не лише в залежності від відстаней на місцевості, але й від розмірів аркушів, на яких повинен бути зроблений план. Логічно пояснює хід виконання роботи.

№2. Визначення географічних координат за географічною картою.

 

 

 

Учень розрізняє терміни: широта і довгота, координати; намагається визначати координати точок, припускається помилок при визначенні.

З допомогою вчителя робить спроби дати означення понять, визначити широту і довготу вказаних точок і навпаки.

Самостійно визначає координати точок, за даними координат знаходить точки. За даними координат наносить точки на карту. Іноді припускається помилок. Робота на контурних картах не завжди виконана акуратно.

Без помилок визначає координати точок, знаходить точки за даними координат, наносить дані об’єкти на контурну карту. Робить висновки, дає пояснення та виконує додаткові завдання.

 

№ 3. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу.

 

Під час роботи з контурною картою орієнтується за картами атласу ,за допомогою вчителя знаходить географічні об’єкти , але при оформленні контурної карти допускає неточності

Під час роботи з контурними картами орієнтується за картами атласу , визначає положення об’єкта на материку або в океані за допомогою градусної сітки , але не дотримуються картографічних умов.

Учень точно встановлює місце розташування географічного об’єкта на контурній карті , правильно його позначає  й підписує .

Учень самостійно орієнтується за картами атласу . визначає положення об’єкта на материку або в океані за допомогою градусної сітки й за розташуванням прилеглих об’єктів. позначення. Робить висновок. Виконує додаткове завдання .

 

 

 

 

 

 

№4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою.

Має поняття про температуру, тиск, їх зміну з висотою. Дає нечіткі означення понять. З допомогою вчителя пояснює про зміну температури та тиску

Визначає показники температури повітря й атмосферного тиску та їх зміни з висотою. З допомогою вчителя розв’язує найпростіші задачі

Учень засвоїв означення, значення понять. Застосовує теоретичні знання (самостійно визначає зміну температури і тиску на певній висоті майже безпомилково). В деяких випадках при обчисленнях припускається помилок.

Дає чіткі і точні означення. Самостійно і безпомилково розв’язує задачі на зміну температури повітря, атмосферного тиску з висотою, аналізує їх зміни.

Логічно, детально пояснює хід розв’язування завдань.

 

 

№ 5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз.

 

Учень веде спостереження за погодою, на елементарному рівні складає опис погоди за певний період часу.

Учень за допомогою вчителя будує графік ходу температур, діаграми хмарності та опадів, розу вітрів .

Самостійно виконує завдання практичної роботи за допомогою своїх даних спостережень за погодою.

В повному обсязі виконує завдання практичної роботи, вказує причинно-наслідкові зв’язки, робить висновок, виконує додаткові завдання.

№ 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер.

 

Учень розрізняє і намагається виконати завдання практичної роботи .

Учень за допомогою вчителя виконує основну частину практичної роботи, читає тематичні карти, але при оформленні контурної карти робить помилки.

Позначає точне місце розташування гідрологічних об’єктів на контурній карті з дотриманням картографічних умов.

Позначає гідрологічні об’єкти на контурній карті; робить

висновок, виконує додаткові завдання.

№7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом).

 

 

 

 

 

Учень ознайомився із змістом роботи, прочитав матеріал про

природні комплекси.

Під керівництвом вчителя намагається дати опис природного комплексу.

Учень здійснює елементарні спостереження, називає деякі компоненти природи.

Учень описує природні комплекси, називає природні компоненти.

За допомогою вчителя знаходить і частково пояснює взаємозв’язки між природними компонентами.

Бере участь в роботі групи, оформлює матеріал.

 

Учень виявляє допитливість під час роботи групи, помічає деталі, самостійно веде спостереження.

Встановлює причинно - наслідкові зв’язки, робить висновки.

Грамотно, охайно оформлює роботу.

Учень виступає в ролі консультанта для інших, організовує роботу групи.

Виконує весь обсяг роботи, робить чіткі висновки, виконує додаткові завдання.

Роботу оформлює  належним чином, з використанням додаткових джерел інформації.

Пропонує власні ідеї щодо охорони природних комплексів.

 

№ 8.

Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав із різних частин світу та їх столиць.

 

Робота в контурній карті виконана не в повному обсязі, присутні помилки, неохайне виконання.

 

Робота в контурній карті виконана не в повному обсязі, охайно.

Присутні окремі неточності .

 

Робота в контурній карті виконана в повному обсязі, згідно картографічних вимог.

Висновки зроблено правильно.

 

Робота в контурній карті виконана в повному обсязі, згідно картографічних вимог.

Учень виконує додаткові завдання.

Крім основного змісту, виконано додаткову роботу учнем на контурній карті або подано додаткову інформацію про різні країни світу.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Єсіна Алла Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Затенко Надія Пантелеймонівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
1924
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку