Критерії оцінювання практичних робіт з географії у 6 класі.
Практична робота |
Рівні навчальних досягнень учнів |
|||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
|
№1. Розв’язування задач із використанням різних видів масштабу, визначення відстаней, напрямків та абсолютних і відносних висот на топографічному плані. |
Має поняття про масштаб, розрізняє види масштабів, дає нечіткі означення понять. За допомогою вчителя робить спроби перевести один вид масштабу в інший. Розрізняє поняття “карта”, “план”, знає деякі умовні знаки. З допомогою вчителя пояснює масштаби на зразках карт і планів. |
Знає види масштабів, дає їх нечітке означення. З допомогою вчителя переводить один вид масштабу в інший. З допомогою вчителя визначає за даними карти і плану відстані на місцевості, вміє знаходити об’єкти, між якими потрібно визначити відстані. |
Учень засвоїв означення, значення понять. Застосовує теоретичні знання (самостійно переводить один вид масштабу в інший майже безпомилково) а також напрям від однієї точки до іншої. Самостійно визначає масштаб, в якому потрібно виконати план ділянки. В деяких випадках при обчисленнях припускається помилок. |
Дає чіткі і точні означення. Самостійно і безпомилково розв’язує задачі по переведенню одного виду масштабу в інший. Логічно, детально пояснює хід розв’язування завдань. Самостійно визначає масштаби за даними про відстані на місцевості та відрізками на карті, що відповідають цим відстаням, визначає між ними відстані і напрями. Вміє вибрати масштаб не лише в залежності від відстаней на місцевості, але й від розмірів аркушів, на яких повинен бути зроблений план. Логічно пояснює хід виконання роботи. |
№2. Визначення географічних координат за географічною картою.
|
Учень розрізняє терміни: широта і довгота, координати; намагається визначати координати точок, припускається помилок при визначенні. |
З допомогою вчителя робить спроби дати означення понять, визначити широту і довготу вказаних точок і навпаки. |
Самостійно визначає координати точок, за даними координат знаходить точки. За даними координат наносить точки на карту. Іноді припускається помилок. Робота на контурних картах не завжди виконана акуратно. |
Без помилок визначає координати точок, знаходить точки за даними координат, наносить дані об’єкти на контурну карту. Робить висновки, дає пояснення та виконує додаткові завдання.
|
№ 3. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу.
|
Під час роботи з контурною картою орієнтується за картами атласу ,за допомогою вчителя знаходить географічні об’єкти , але при оформленні контурної карти допускає неточності |
Під час роботи з контурними картами орієнтується за картами атласу , визначає положення об’єкта на материку або в океані за допомогою градусної сітки , але не дотримуються картографічних умов. |
Учень точно встановлює місце розташування географічного об’єкта на контурній карті , правильно його позначає й підписує . |
Учень самостійно орієнтується за картами атласу . визначає положення об’єкта на материку або в океані за допомогою градусної сітки й за розташуванням прилеглих об’єктів. позначення. Робить висновок. Виконує додаткове завдання .
|
№4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
Має поняття про температуру, тиск, їх зміну з висотою. Дає нечіткі означення понять. З допомогою вчителя пояснює про зміну температури та тиску |
Визначає показники температури повітря й атмосферного тиску та їх зміни з висотою. З допомогою вчителя розв’язує найпростіші задачі |
Учень засвоїв означення, значення понять. Застосовує теоретичні знання (самостійно визначає зміну температури і тиску на певній висоті майже безпомилково). В деяких випадках при обчисленнях припускається помилок. |
Дає чіткі і точні означення. Самостійно і безпомилково розв’язує задачі на зміну температури повітря, атмосферного тиску з висотою, аналізує їх зміни. Логічно, детально пояснює хід розв’язування завдань.
|
№ 5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз.
|
Учень веде спостереження за погодою, на елементарному рівні складає опис погоди за певний період часу. |
Учень за допомогою вчителя будує графік ходу температур, діаграми хмарності та опадів, розу вітрів . |
Самостійно виконує завдання практичної роботи за допомогою своїх даних спостережень за погодою. |
В повному обсязі виконує завдання практичної роботи, вказує причинно-наслідкові зв’язки, робить висновок, виконує додаткові завдання. |
№ 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер.
|
Учень розрізняє і намагається виконати завдання практичної роботи . |
Учень за допомогою вчителя виконує основну частину практичної роботи, читає тематичні карти, але при оформленні контурної карти робить помилки. |
Позначає точне місце розташування гідрологічних об’єктів на контурній карті з дотриманням картографічних умов. |
Позначає гідрологічні об’єкти на контурній карті; робить висновок, виконує додаткові завдання. |
№7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом).
|
Учень ознайомився із змістом роботи, прочитав матеріал про природні комплекси. Під керівництвом вчителя намагається дати опис природного комплексу. Учень здійснює елементарні спостереження, називає деякі компоненти природи. |
Учень описує природні комплекси, називає природні компоненти. За допомогою вчителя знаходить і частково пояснює взаємозв’язки між природними компонентами. Бере участь в роботі групи, оформлює матеріал.
|
Учень виявляє допитливість під час роботи групи, помічає деталі, самостійно веде спостереження. Встановлює причинно - наслідкові зв’язки, робить висновки. Грамотно, охайно оформлює роботу. |
Учень виступає в ролі консультанта для інших, організовує роботу групи. Виконує весь обсяг роботи, робить чіткі висновки, виконує додаткові завдання. Роботу оформлює належним чином, з використанням додаткових джерел інформації. Пропонує власні ідеї щодо охорони природних комплексів.
|
№ 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав із різних частин світу та їх столиць.
|
Робота в контурній карті виконана не в повному обсязі, присутні помилки, неохайне виконання.
|
Робота в контурній карті виконана не в повному обсязі, охайно. Присутні окремі неточності .
|
Робота в контурній карті виконана в повному обсязі, згідно картографічних вимог. Висновки зроблено правильно.
|
Робота в контурній карті виконана в повному обсязі, згідно картографічних вимог. Учень виконує додаткові завдання. Крім основного змісту, виконано додаткову роботу учнем на контурній карті або подано додаткову інформацію про різні країни світу.
|