Урок узагальнюючого повторення з теми "Атмосфера"

Про матеріал
Урок-повторення у формі гри «Хрестики-нулики» Мета: за допомогою різних форм і методів узагальнити знання з теми; в ігровій формі коригувати та поглиблювати знання, уміння й навички з теми «Атмосфера»; навчити застосовувати набуті знання в нових ситуаціях; виховувати інтерес до предмета, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 Урок-повторення  з теми « Атмосфера» ( 6 клас)

Мета: за допомогою різних форм і методів узагальнити знання з теми; в ігровій формі коригувати та поглиблювати знання, уміння й навички з теми «Атмосфера»; навчити застосовувати набуті знання в нових ситуаціях; виховувати інтерес до предмета, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: ігрове табло, емблеми для учасників груп «Хрестики» і «Нулики», «Дерево мудрості».

Тип уроку: урок-повторення у формі гри «Хрестики-нулики».

Зміст уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      Земля - унікальна планета Сонячної системи. Унікальність її полягає насамперед у тому, що на ній існує життя, бо її захищає від небезпечних космічних явищ оболонка-скафандр.

  • Як називається ця оболонка?

Сьогодні на уроці ми ще раз поговорими  про атмосферу. Урок проведемо у формі гри, яка вам добре відома «Хрестики-нулики». Кожна із команд повинна «скласти» по горизонталі, вертикалі або діагоналі однакові символи на ігровому табло. Учні обох груп виконують завдання вибраного сектора табло. Група, яка закрила свій сектор є переможницею. Наступний сектор вибирає команда-лідер.

        Демонструватимуть свої знання кожна команда і кожен учень зокрема.

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок учнів

 Отже на старті дві команди «Хрестики» і «Нулики», а визначити черговість вибору вами секторів нам допоможе завдання:

Обчисліть середню добову температуру повітря за даними показниками:

+5◦ С; +7◦ С; +9◦ С; +6◦ С.

  1. БЛЕФ

2.ДЕРЕВО МУДРОСТІ

3. ЧАЙНВОРД

 

4. ЗАСПІВАЙМО ПІСНЮ

5. КАЗКОВА КРАЇНА

6. У ПРИРОДИ НЕМАЄ ПОГАНОЇ ПОГОДИ

7. «БІЛА ВОРОНА»

8. ГЕОГРАФІЧНИЙ БІЙ

9. МАТЕМАТИЧНИЙ КОНКУРС

 

СЕКТОР «БЛЕФ»:

  1. Чи вірите ви, що вітер-вертикальне чи горизонтальне переміщення повітря з області високого тиску в область низького тиску?
  2. Чи вірите ви, що атмосферний тиск-сила, з якою повітря тисне на земну поверхню і всі предмети на ній?
  3. Чи вірите ви, що температура повітря з висотою підвищується на +6С ?
  4. Чи вірите ви, що в складі повітря найбільше кисню?
  5. Чи вірите ви, що атмосферні опади – це вода, що випадає з хмар на земну поверхню?
  6. Чи вірите ви, що кожен шар атмосфери  відрізняється від інших щільністю, температурою, вологістю?
  7. Чи вірите ви, що величина атмосферного тиску залежить від хмарності?
  8. Чи вірите ви, що основними характеристиками клімату є віддаленість від океану, висота над рівнем моря?
  9. Чи вірите ви, що нормальним атмосферним тиском є 760 мм.рт.ст.?
  10. Чи вірите ви, що 22 червня –день рівнодення?
  11. Чи вірите ви, що чим більша різниця атмосферного тиску між об’єктами, тим сильніший вітер?
  12.  Чи вірите ви, що чим більший кут падіння сонячних променів, тим вища температура?
  13. Чи вірите ви, що різниця між найвищою і найнижчою температурою повітря називається амплітудою коливань?

 

СЕКТОР «ДЕРЕВО МУДРОСТІ» 

На дереві з відривними листочками записані завдання. Учні відривають листочок і дають відповіді.

  1. Паралелі мають географічну широту 23,5◦ пн.ш. та 23,5◦ пд.ш. називаються

__________.

  1. Паралелі, що мають географічну широту 66,5◦ пн.ш. та ____пд.ш. називаються_________.
  2. Повітря нагрівається від поверхні тоді, коли поверхня_________.
  3. Повітря охолоджується тоді, коли___________.
  4. Повітряні маси відрізняються між собою за ____________.
  5. Літній вітер з моря___________.
  6. Одиниця вимірювання сили вітру___________.
  7. Нічний вітер на межі суходолу і моря_________.
  8. Одиниця вимірювання відносної вологості повітря________.
  9. Одиниця вимірювання абсолютної вологості повітря________.
  10.  Скупчення завислих в  атмосфері дрібних крапельок води або льоду____.
  11.  До складу повітря входять гази: кисень,___________ та ____________.
  12.  В північній півкулі найкоротший день_____________.

 

СЕКТОР «КАЗКОВА КРАЇНА»

Команда отримує картку з ілюстрацією до казки, уривком казки і завданням.

І. « Колись, ще до сивої давнини, небо висіло над землею низько-низько» (Філіпінська народна казка).

Завдання: 1. Дайте сучасну  назву того, що називається в казці небом.

  1.  Чи могло небо «висіти» низько?

ІІ. « Зійшло Сонце. Приласкало, зігріло дівчину і росу на ній висушило» (казка «Василина прекрасна»).

Завдання:  1. Як утворюється роса і коли вона зникає?

ІІІ. « Вночі з’явилася буря з градом і град побив дідові всю пшеницю» (українська  народна казка «Подарунки вітру»).

Завдання: 1. Що таке град? Як він утворюється?

             2.Якої шкоди град завдає господарству?

СЕКТОР «ЧАЙНВОРД»

111

Х

М

А

Р

А

2

Б

 

А

Р

О

М

Е

Т

Р

3

А

М

П

Л

І

Т

У

Д

А

4

М

Е

Т

Е

О

Р

О

Л

О

Г

5

М

У

С

О

Н

6

Т

Р

 

О

П

О

С

Ф

Е

Р

А

7

Ф

Л

Ю

Г

Е

Р

8

Б

Р

И

З

9

 

О

П

А

Д

И

1.Туман, який утворився на висоті над земною поверхнею.

2.Прилад для вимірювання тиску.

3. Різниця між найбільшою і найменшою температурою.

4.Професія людини, яка веде спостереження за станом атмосфери.

5. Вітер, який змінює напрям двічі на рік.

6. Нижній шар атмосфери.

7. Прилад для визначення напрямку і сили вітру.

8. Вітер, який змінює напрям двічі на добу.

9. Уся волога, яка випадає на земну поверхню.

 

1

Р

О

С

А

2

К

О

Н

Т

И

Н

Е

Н

Т

А

Л

Ь

Н

И

Й

3

О

П

А

Д

О

М

І

Р

4

П

О

Г

О

Д

А

 

5

М

О

Р

С

Ь

К

И

Й

 

6

Ф

Е

Н

О

Л

О

Г

І

Я

7

Т

Е

Р

М

О

М

Е

Т

Р

 

8

Т

Р

О

П

І

К

9

К

Л

І

М

А

Т

 

  1. Вид опадів, який утворився в результаті охолодження повітря біля поверхні Землі.
  2. Клімат, характерний для суші.
  3. Прилад для вимірювання кількості опадів.
  4. Стан нижнього стану атмосфери в даному місці і в даний час.
  5. Клімат, характерний для узбережжя.
  6. Наука про сезонні зміни живої природи.
  7. Прилад для вимірювання температури повітря.
  8. Паралель, на якій Сонце опівдні 22 червня знаходиться в зеніті.
  9. Багаторічний режим погоди для певної місцевості.

СЕКТОР «ЗАСПІВАЙМО ПІСНЮ»

Заспівати куплет пісні, в якій згадується погода, явища погоди, пори року.

СЕКТОР «У ПРИРОДИ НЕМАЄ ПОГАНОЇ ПОГОДИ»

Учні по черзі читають народні прикмети про поліпшення або погіршення погоди.

СЕКТОР «БІЛА ВОРОНА»   

  1. Перисті, дощ, шаруваті, купчасті.
  2. Бриз, пасат, флюгер, мусон.
  3. Дощ, іній, сніг, град.
  4. Іній, роса, сніг.
  5. Гігрометр, барометр, погода, опадомір, флюгер.
  6. Екватор, тропіки, полярні кола, меридіан.
  7. Азот, кисень, вуглекислий газ, сірчистий газ.
  8. 22 червня, 22 жовтня, 23 вересня.
  9. Тропосфера, стратосфера, атмосфера, верхні шари атмосфери.

СЕКТОР «ГЕОГРАФІЧНИЙ БІЙ»

Команди по черзі задають одна одній питання, які підготували заздалегідь.

Наприклад:

  1. Син богині ранкової зорі Мемнон загинув під Троєю від руки Ахілла. Еос перенесла тіло свого сина в чертог Геліоса і дотепер оплакує його. Як ми називаємо її сльози, якщо вірити цьому давньогрецькому міфу? (Роса)
  2. Він може бути дзвінкоголосим, дрібним, сліпим, колючим, теплим, різким, парним…Назвіть його. (Дощ).
  3. Для біолога це середовище існування живих організмів, для фізика-діелектрик, для зв’язківців- ефір. Що це для звичайної людини? (Повітря).

 

СЕКТОР «МАТЕМАТИЧНИЙ КОНКУРС»

 1.На висоті 8 км термометр показав -18◦С. Яка температура була в цей час на поверхні Землі?

2.Яка температура  повітря на висоті 3,5км, якщо над морем вона дорівнює +22◦С?

3. На якій висоті перебуває літак, якщо за його бортом атмосферний тиск 360 мм.рт.ст., а на рівні моря нормальний?

4. Атмосферний тиск над  морем 760 мм.рт.ст.,  у місті, яке розташоване недалеко від моря-730 мм.рт.ст. На якій висоті розташоване місто?

5. Скільки вологи міститься в повітрі класної кімнати, об’єм якої 6*8*4 при температурі +20 ◦С.

6. Визначити відносну вологість повітря, якщо фактично в повітрі 18 г/м3, а при температурі 30◦С повітря може утримувати водяної пари максимум 30 г/м3.

ІV. Підсумок уроку.

  • Чи досягла команда очікуваних результатів?
  • Який конкурс був найважчим?
  • Який конкурс був найцікавішим?
  • Що найбільше сподобалось на уроці?

V. Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи по темі «Атмосфера»

 

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку