Урок-повторення з теми « Атмосфера» ( 6 клас)
Мета: за допомогою різних форм і методів узагальнити знання з теми; в ігровій формі коригувати та поглиблювати знання, уміння й навички з теми «Атмосфера»; навчити застосовувати набуті знання в нових ситуаціях; виховувати інтерес до предмета, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: ігрове табло, емблеми для учасників груп «Хрестики» і «Нулики», «Дерево мудрості».
Тип уроку: урок-повторення у формі гри «Хрестики-нулики».
Зміст уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Земля - унікальна планета Сонячної системи. Унікальність її полягає насамперед у тому, що на ній існує життя, бо її захищає від небезпечних космічних явищ оболонка-скафандр.
Сьогодні на уроці ми ще раз поговорими про атмосферу. Урок проведемо у формі гри, яка вам добре відома «Хрестики-нулики». Кожна із команд повинна «скласти» по горизонталі, вертикалі або діагоналі однакові символи на ігровому табло. Учні обох груп виконують завдання вибраного сектора табло. Група, яка закрила свій сектор є переможницею. Наступний сектор вибирає команда-лідер.
Демонструватимуть свої знання кожна команда і кожен учень зокрема.
ІІІ. Узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок учнів
Отже на старті дві команди «Хрестики» і «Нулики», а визначити черговість вибору вами секторів нам допоможе завдання:
Обчисліть середню добову температуру повітря за даними показниками:
+5◦ С; +7◦ С; +9◦ С; +6◦ С.
|
2.ДЕРЕВО МУДРОСТІ |
3. ЧАЙНВОРД
|
4. ЗАСПІВАЙМО ПІСНЮ |
5. КАЗКОВА КРАЇНА |
6. У ПРИРОДИ НЕМАЄ ПОГАНОЇ ПОГОДИ |
7. «БІЛА ВОРОНА» |
8. ГЕОГРАФІЧНИЙ БІЙ |
9. МАТЕМАТИЧНИЙ КОНКУРС |
СЕКТОР «БЛЕФ»:
СЕКТОР «ДЕРЕВО МУДРОСТІ»
На дереві з відривними листочками записані завдання. Учні відривають листочок і дають відповіді.
__________.
СЕКТОР «КАЗКОВА КРАЇНА»
Команда отримує картку з ілюстрацією до казки, уривком казки і завданням.
І. « Колись, ще до сивої давнини, небо висіло над землею низько-низько» (Філіпінська народна казка).
Завдання: 1. Дайте сучасну назву того, що називається в казці небом.
ІІ. « Зійшло Сонце. Приласкало, зігріло дівчину і росу на ній висушило» (казка «Василина прекрасна»).
Завдання: 1. Як утворюється роса і коли вона зникає?
ІІІ. « Вночі з’явилася буря з градом і град побив дідові всю пшеницю» (українська народна казка «Подарунки вітру»).
Завдання: 1. Що таке град? Як він утворюється?
2.Якої шкоди град завдає господарству?
СЕКТОР «ЧАЙНВОРД»
111 |
Х |
М |
А |
Р |
А |
||||||||||||||||||||
2 |
Б
|
А |
Р |
О |
М |
Е |
Т |
Р |
|||||||||||||||||
3 |
А |
М |
П |
Л |
І |
Т |
У |
Д |
А |
||||||||||||||||
4 |
М |
Е |
Т |
Е |
О |
Р |
О |
Л |
О |
Г |
|||||||||||||||
5 |
М |
У |
С |
О |
Н |
||||||||||||||||||||
6 |
Т |
Р
|
О |
П |
О |
С |
Ф |
Е |
Р |
А |
|||||||||||||||
7 |
Ф |
Л |
Ю |
Г |
Е |
Р |
|||||||||||||||||||
8 |
Б |
Р |
И |
З |
|||||||||||||||||||||
9
|
О |
П |
А |
Д |
И |
||||||||||||||||||||
1.Туман, який утворився на висоті над земною поверхнею.
2.Прилад для вимірювання тиску.
3. Різниця між найбільшою і найменшою температурою.
4.Професія людини, яка веде спостереження за станом атмосфери.
5. Вітер, який змінює напрям двічі на рік.
6. Нижній шар атмосфери.
7. Прилад для визначення напрямку і сили вітру.
8. Вітер, який змінює напрям двічі на добу.
9. Уся волога, яка випадає на земну поверхню.
1 |
Р |
О |
С |
А |
||||||||||||||||||||||||
2 |
К |
О |
Н |
Т |
И |
Н |
Е |
Н |
Т |
А |
Л |
Ь |
Н |
И |
Й |
|||||||||||||
3 |
О |
П |
А |
Д |
О |
М |
І |
Р |
||||||||||||||||||||
4 |
П |
О |
Г |
О |
Д |
А |
|
|||||||||||||||||||||
5 |
М |
О |
Р |
С |
Ь |
К |
И |
Й |
|
|||||||||||||||||||
6 |
Ф |
Е |
Н |
О |
Л |
О |
Г |
І |
Я |
|||||||||||||||||||
7 |
Т |
Е |
Р |
М |
О |
М |
Е |
Т |
Р |
|
||||||||||||||||||
8 |
Т |
Р |
О |
П |
І |
К |
||||||||||||||||||||||
9 |
К |
Л |
І |
М |
А |
Т |
||||||||||||||||||||||
СЕКТОР «ЗАСПІВАЙМО ПІСНЮ»
Заспівати куплет пісні, в якій згадується погода, явища погоди, пори року.
СЕКТОР «У ПРИРОДИ НЕМАЄ ПОГАНОЇ ПОГОДИ»
Учні по черзі читають народні прикмети про поліпшення або погіршення погоди.
СЕКТОР «БІЛА ВОРОНА»
СЕКТОР «ГЕОГРАФІЧНИЙ БІЙ»
Команди по черзі задають одна одній питання, які підготували заздалегідь.
Наприклад:
СЕКТОР «МАТЕМАТИЧНИЙ КОНКУРС»
1.На висоті 8 км термометр показав -18◦С. Яка температура була в цей час на поверхні Землі?
2.Яка температура повітря на висоті 3,5км, якщо над морем вона дорівнює +22◦С?
3. На якій висоті перебуває літак, якщо за його бортом атмосферний тиск 360 мм.рт.ст., а на рівні моря нормальний?
4. Атмосферний тиск над морем 760 мм.рт.ст., у місті, яке розташоване недалеко від моря-730 мм.рт.ст. На якій висоті розташоване місто?
5. Скільки вологи міститься в повітрі класної кімнати, об’єм якої 6*8*4 при температурі +20 ◦С.
6. Визначити відносну вологість повітря, якщо фактично в повітрі 18 г/м3, а при температурі 30◦С повітря може утримувати водяної пари максимум 30 г/м3.
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання.
Підготуватися до контрольної роботи по темі «Атмосфера»