ОНЗ Веселинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-11 класів з курсу
Вчитель: Коржинська Л.С.
2021
Програма курсу за вибором «Фінансова грамотність» для учнів розробленна за формою, запропонованою Міністерством освіти та науки України. Та відповідає «Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти» (Постанова Кабінету Міністрів України № 24 від 14.01.2004). Підприємливість і фінансова грамотність – одна з компетентностей, якою мають володіти учні та випускники Нової української школи.
Форми перевірки знань на уроках фінансової грамотності:
Критерії навчальних досягнень учнів усні відповіді та тестові завдання різних рівнів складності.
Рівні навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії навчальних досягнень учнів |
І.Початковий |
1 |
Учень(учениця) за допомогою вчителя в загальних рисах відтворює один- два терміни з теми. |
2 |
Учень (учениця) обирає із запропонованих визначень термінів правильні, та відтворює в загальних рисах їх. |
|
3 |
Учень (учениця) одним або двома простими реченнями передає зміст невеликої частини теми. |
|
ІІ.Середній |
4 |
Учень(учениця) за допомогою вчителя одним або двома простими реченнями передає зміст невеликої частини теми, формулює визначення поняття з фінансової грамотності. |
5 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює словами, означення основних термінів, у процесі відповіді допускає окремі зміни навчальної інформації, наводить приклади, які наводив учитель; уміє розв’язати ситуаційну задачу. |
|
6 |
Учень (учениця) відтворює тему відповідно до її викладу вчителем, наводить власні приклади; розкриває суть фінансових термінів, допускаючи незначні неточності; застосовує прийоми логічного мислення (порівняння, аналіз, висновок); уміє правильно розв'язувати елементарні ситуаційні задачі, за потребою звертаючись за консультацією до вчителя, робить правильні висновки. |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень (учениця) відтворює зміст теми, наводячи власні приклади; правильно розкриває суть понять, може здійснити порівняння фінансових явищ простого рівня; визначити власні економічні інтереси: робить аналіз, порівняння, висновки, самостійно та з допомогою вчителя. |
|
8 |
Учень (учениця) в основному володіє навчальним матеріалом , вміє аналізувати вивчене з теми, узагальнювати та систематизувати; відповідає на поставлені запитання та наводить аргументи, має свою точку зору; з допомогою вчителя уміє користуватись фінансовою термінологією та розуміє економічні процеси, що відбуваються в житті родини та держави. |
|
9 |
Учень (учениця) оперує вивченим матеріалом з теми, може самостійно відтворювати вивчене та наводити аргументи, з допомогою вчителя відповідає на запитання з декількох тем, самостійно розв’язує та аналізує різні фінансові ситуації |
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) вільно володіє темою, має ґрунтовні економічні знання; відповідає на запитання, що потребують знання кількох тем; оцінює окремі нові факти, явища, ідеї; узагальнює й систематизує матеріал в межах навчальної теми; самостійно визначає окремі цілі власної навчальної діяльності; наводить прикладами з життя; проводить самоперевірку виконаної роботи; дає відгуки на відповіді інших учнів; з найпростішим обґрунтуванням пояснює розв'язування тестових завдань підвищеного рівня |
|
11 |
Учень (учениця) володіє системними знаннями, може вільно висловлювати власну думку та аргументує її знаходить нестандартні підходи до розв'язання економічних проблем і завдань; самостійно вирішує та пояснює тестові завдання високого рівня складності. |
|
12 |
Учень (учениця) володіє глибокими системними знаннями з різних тем, має власні ідеї згідно з вивченим матеріалом наводить аргументи при обговоренні актуальних фінансових проблем; самостійно оцінює свою навчальну діяльність її результати; уміє сформулювати проблему й запропонувати шляхи її вирішення; вести дискусію з конкретного питання; вирішує та пояснює тестові завдання високого рівня складності; аналізує фінансові явища. |
Критерії оцінювання практичних робіт та досліджень.
Рівні навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії навчальних досягнень учнів |
І.Початковий |
1-2-3 |
Учень не підготувався до виконання практичної роботи. Практична робота виконана частково й оформлена учнем з допомогою учителя або добре підготовлених однокласників, які вже виконали успішно дану роботу. На виконання роботи витрачено багато часу. |
ІІ.Середній |
4-5-6 |
Учень показав знання теоретичного матеріалу з теми, але виявив труднощі при практичному застосуванні знань. Допустив помилки та неохайність при оформленні результатів роботи. |
ІІІ. Достатній |
7-8-9 |
Практична робота (дослідження) виконана учнем повністю самостійно. Учень(учениця ) припустив відхилення від необхідної послідовності виконання завдань, які не впливають на правильність кінцевого. Допустив незначні неточності в оформленні результатів роботи. |
IV. Високий |
10-11-12 |
Практична робота(дослідження) виконана в повному обємі з дотриманням необхідної послідовності та інструктивних рекомендацій. Робота оформлена акуратно, з дотриманням усіх вимог. Учень самостійно: підібрав необхідні джерела знань, виявив необхідні теоретичні знання, практичні уміння й навички, обґрунтував конкретні рішення при виконанні практичних завдань. Учень оформив роботу оригінально, використовуючи новаторський підхід. |
Критерії оцінювання рефератів, презентацій.
Рівні навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії навчальних досягнень учнів |
І.Початковий |
1-2-3 |
Тема реферату нерозкрита, у бібліографічному списку менше 2 наукових джерел. Більша частина реферату (презентації) скопійована та частково порушує авторські права. |
ІІ.Середній |
4-5-6 |
Обсяг реферату 6-8 сторінок; презентації 6-8 слайдів; недостатнє викладення обраної проблеми; тема розглядається поверхово; у бібліографічному списку менше трьох джерел і є помилки. Учень не вказав актуальність теми, проте вказав мету роботи. |
ІІІ. Достатній |
7-8-9 |
Реферат має обсяг 8- 10 сторінок; презентація 8-10 слайдів; тема реферату(презентації ) викладена повно, але є певні недоліки у логіці викладу; бібліографічний список нараховує 4-5 джерел, відповідає сучасним правилам. Учень вказує актуальність, мету, новизну теми. Презентація має графіки, діаграми, використано різні джерела та є посилання на них, не порушено авторських прав. Презентація оформлена в одному стилі. |
IV. Високий |
10-11-12 |
Учнем(ученицею)обґрунтовується актуальність теми, її практична значущість; визначається об'єкт, предмет, мета і завдання розглядаються методи вивчення теми та є огляд літератури; розкривається структура роботи, її основний зміст. Реферат має обсяг 10-15 друкованих (рукописних) сторінок; проблема, яка в ньому розглядається, викладена повно, послідовно, логічно; список використаної наукової літератури нараховує 5-6 джерел, відповідає сучасним правилам оформлення. Наявні правильно оформленні додатки. Презентація має 10-15 слайдів присутній стислий виклад матеріалу, максимальна інформативність тексту. Мета та актуальність презентації розкриті, є висновки. Кожен слайд відображає одну думку. Наявні графіки, діфаграми використано різні джерела та є посилання на них, не порушено авторських прав. |
1