Критичне мислення на уроках англійської мови в загальноосвітній школі

Про матеріал
Використання технології критичного мислення на уроках англійської мови для ширшого застосування усного та писемного мовлення, тобто активізації навичок говоріння та письма й надання дітям змоги вільно включатись в обговорення проблем іноземною мовою.
Перегляд файлу

H.O. Морозова, вчителька англійської мови

ОЗ «Новоаврамівський ліцей» Ковалівська філія І-ІІ ступенів Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області

 

Розвиток критичного мислення на уроках англійської мови в загальноосвітній школі

 

У сучасній освіті критичне мислення є не лише важливою навичкою, але й необхідним компонентом формування компетентної особистості. Воно включає вміння не лише отримувати і засвоювати інформацію, але й аналізувати, оцінювати і використовувати її в реальних ситуаціях. Розвиток критичного мислення на уроках англійської мови в загальноосвітній школі сприяє всебічному розвитку учнів, допомагаючи їм краще орієнтуватися у світі та ефективно комунікувати.

Критичне мислення є ключовим компонентом інтелектуальної діяльності, що допомагає індивідам не лише обробляти інформацію, але й робити обґрунтовані висновки, оцінювати аргументи та приймати зважені рішення. Це важлива навичка, що має вплив на різні аспекти життя, включаючи навчання, професійну діяльність і особистісний розвиток [1].

Критичне мислення визначається як здатність об'єктивно і аналітично оцінювати інформацію, розпізнавати логічні помилки, формулювати обґрунтовані аргументи та приймати зважені рішення. Це процес, який включає:

  •        аналіз: розбиття складної інформації на частини для кращого розуміння;
  •        оцінка: огляд достовірності і надійності інформації, а також оцінка аргументів;
  •        синтез: поєднання різних елементів інформації для створення нових ідей або висновків;
  •        рефлексія: аналіз власних думок і переконань для їх удосконалення.

Розвиток критичного мислення має численні переваги, включаючи:

  •        покращення освітніх результатів: учні, які вміють критично мислити, краще засвоюють інформацію і досягають кращих результатів у навчанні;
  •        здатність до розв’язання проблем: критичне мислення дозволяє знаходити ефективні рішення для складних завдань;
  •        покращення комунікаційних навичок: навички аргументації і аналізу допомагають краще спілкуватися і досягати порозуміння;
  •        здатність до прийняття обґрунтованих рішень: критичне мислення допомагає уникати помилок і приймати зважені рішення в різних сферах життя [3].

Для розвитку критичного мислення можна використовувати різні методики та стратегії, включаючи:

  • Дискусії та дебати: організація обговорень і дебатів на різні теми дозволяє учням висловлювати свої думки, слухати інші точки зору і формувати обґрунтовані аргументи.

Прикладами дебатів загальноосвітніх закладах можуть слугувати нижче описані теми [2]:

1. Debate Topic: "Social Media Does More Harm Than Good"

Questions:

  • What are the main negative impacts of social media on mental health and privacy?
  • How does social media contribute to the spread of misinformation?
  • What positive aspects of social media can counterbalance its negative effects?
  • Can social media be effectively regulated to minimize harm while preserving its benefits?

2. Debate Topic: "Climate Change Requires Immediate and Radical Action"

Questions:

  • What are the most urgent actions needed to address climate change effectively?
  • How do different levels of government and industries contribute to or hinder climate action?
  • What are the potential economic and social consequences of radical climate policies?
  • Are there more gradual or innovative approaches that could also be effective in combating climate change?

3. Debate Topic: "Online Education is as Effective as Traditional Classroom Learning"

Questions:

  • What are the advantages and disadvantages of online education compared to traditional classroom settings?
  • How does online education impact student engagement and learning outcomes?
  • What technological and pedagogical innovations are necessary to improve the effectiveness of online education?
  • Can online education provide the same level of social interaction and support as traditional schooling?

4. Debate Topic: "Genetic Engineering in Humans Should Be Allowed"

Questions:

  • What are the potential benefits of genetic engineering for preventing and curing diseases?
  • What ethical concerns arise from modifying the human genome?
  • How could genetic engineering impact societal norms and individual identities?
  • What regulations or guidelines should be in place to govern the use of genetic engineering technologies?
  • Аналіз кейсів: робота над конкретними ситуаціями або казусами допомагає розвивати навички критичного аналізу і прийняття рішень [4].
  • Розв’язання проблем: завдання, що вимагають пошуку рішень для реальних або уявних проблем, сприяють розвитку аналітичних навичок.
  • Вивчення логічних помилок: ознайомлення з типами логічних помилок і навчання їх розпізнавання допомагає покращити навички критичного аналізу.

Таким чином, розвиток критичного мислення є важливим аспектом освіти і особистісного розвитку, що допомагає індивідам краще розуміти і аналізувати інформацію, приймати обґрунтовані рішення і ефективно спілкуватися. Використання різних методів і стратегій у навчальному процесі сприяє формуванню навичок критичного мислення, які будуть корисні учням не лише в освіті, але й у майбутньому житті. Критичне мислення допомагає підготувати учнів до викликів сучасного світу і забезпечує їх успішність у різних сферах діяльності.

Впровадження критичного мислення в освітній процес можна інтегрувати в освітній процес через [5]:

  • Інтерактивні методи навчання: використання дискусій, ігор і рольових ігор для стимулювання активного мислення.
  • Проектна діяльність: організація проектів, що вимагають дослідження і аналізу, допомагає учням застосовувати критичні навички на практиці.
  • Аналіз медіа-контенту: вивчення новин, реклами та інших медіа-ресурсів для оцінки їхньої достовірності і маніпуляцій.

Список використаних джерел:

  1. Калінська Г.В. (2020). "Метод проектів як засіб розвитку критичного мислення на уроках іноземної мови." Інтернет видання: https://naurok.com.ua/kritichne-mislennya-na-urokah-angliysko-movi-5346.html
  2. Котик, М. О. (2021). "Розвиток критичного мислення у процесі навчання іноземної мови: теорія та практика."
  3. Бєлкіна-Ковальчук О. В. Формування критичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання: теорія навчання. /Луцьк: Волин. держ. ун-т ім. Лесі Українки, 2006. – 215 с.
  4. Вукіна Н.В., Дементієвська Н.П. Критичне мислення. Як цього навчати./ Харків: Основа, 2007. – С.7-9.
  5.  Пометун О., Сущенко І. Путівник з розвитку критичного мислення в учнів початкової школи.// Київ, 2018, 96с.  Стіл Дж.

 

docx
Додано
14 вересня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку