Чому компетентності важливі: Ключові компетентності — це сукупність знань, умінь та навичок, які є необхідними для успішної самореалізації в сучасному суспільстві. Вони забезпечують гнучкість, критичне мислення та здатність до співпраці, що є важливим для учнів у їх подальшому житті. Що таке ігрове навчання? Ігрове навчання (GBL) передбачає використання ігор для покращення освітнього процесу. Це підхід, що сприяє активному залученню учнів, підвищенню мотивації та ефективності засвоєння матеріалу.
«Snowball» Одна з найпоширеніших видів лексичної гри, її перевага в тому, що ця гра може використовуватися під час вивчення будь-якої теми. Гра покликана активізувати словниковий запас учнів за вивченою темою, добре тренує пам’ять і сприяє розвитку уваги. Учитель говорить: “I have a grandmother” і просить першого учня повторити сказане учителем слово і додати своє: “I have a grandmother and an uncle”. Гра триває доки кожен її учасник не відтворить встановлений ланцюжок слів.
«Word-search grid» гра для розвитку уважності, спостережливості і активізації активного словникового запасу. На дошці намальоване поле у вигляді з сітки клітин, в кожній з яких написана буква алфавіту. Серед літер зашифровані слова з певної теми. Завдання учнів - самостійно відшукати серед літер дані слова, спираючись на список внизу сторінки.
«Up and down» різновид лексичної гри, яку також можна використовувати у вигляді другої фіз. хвилинки. Ця гра забезпечую концентрацію уваги на вивчених словах і дозволяє дітям трохи порухатись. Учитель роздає по 3-4 картки зі словами. Учитель показує малюнок – учень, у якого є відповідне слово, повинен встати, назвати і показати слово. Бажано малюнки показувати швидко, щоб підвищити активність і уважність учнів.
«Memory game» гра призначена розвивати пам’ять у дітей. Учитель розвішує на дошці 10 карток за вивченою темою, усі хором називають слова. Коли учитель просить усіх заплющити очі, він прибирає одну з карток. Учні мають здогадатися, яка картка пропущена і назвати весь ряд з 10 слів. Гра триває доти, доки на дошці не залишиться жодного малюнку, а учні назвуть їх всі по пам’яті.
«Хрестики – нулики» активізація лексики з певної теми. Учитель ділить клас на дві команди – «хрестики» і «нулики». На дошці зобра-жено квадрат, який поділено на 9 менших квадратиків. В кожному квадраті напи-сана назва теми-категорії, наприклад: animals, seasons, food, weather, professions, clothes і т. д. Кожна команда вибирає собі категорію, а вчитель читає запитання до цієї категорії. Якщо гравці відповідають на запитання, то вчитель замість категорії ставить значок команди, що дала відповідь: хрестик або нулик. Перемагає команда, що має три хрестика чи нулика підряд.
Запитання можуть бути такі: Animals: It lives in the forest; it’s brown and fat and has a short tail. (A bear)Seasons: Children don’t go to school in … (Summer)Food: What vegetables do you need to cook vegetable salad?Weather: What can we see in the sky at day when there are no clouds? (The sun)Professions: People of this profession sell things. (A seller) і т. д.
«Лотерея» активізація структури there is/there are … у загальних питаннях і відповідях. Учитель приносить у клас коробку чи сумку, де є багато предметів, назви яких відомі учням. Учні по черзі ставлять запитання: Is there a … in the box (bag)? Учи-тель дістає відгаданий предмет. До нього прив’язаний папірець з надписом, скільки очок заробив учень. Часто вживані предмети (олівець, ручка, зошит, кни-жка) можуть «коштувати» одне очко, предмети, наявність яких у класі є несподі-ванкою (квітка, чашка, іграшковий собачка тощо), можуть оцінюватись більшою кількістю очок. Виграє той, хто відгадає предметів на більшу кількість очок.
«Скажи наступне слово» засвоєння та повторення назв днів тижнів, місяців, дат, числівників. Учитель називає день тижня, місяць, дату або числівник. Учні по черзі швидко називають наступний день, місяць, дату або числівник. За кожне правильне слово учень дістає очко. Цю гру можна проводити на командну чи особисту першість.
«Перевір себе» учням пропонують тему (school, animals, clothes, weather, character and appearance), на яку упродовж 1,5 – 2 хв. вони повинні написати якомога більше слів. Учні по черзі зачитують слова. Якщо слово повторюється, то його викреслюють. Перемагає той, у кого залишиться більше слів
«Вгадай задуманий предмет» Учень виходить із класу. Діти задумують предмет. Учень входить до класу і запитує: „Is it a book?" (Це книга?). Клас хором відповідає: „Yes (no). It's (not) a book" (так або ні). Учню дозволяють поставити не більше трьох запитань. Якщо після третього запитання він не вгадав предмет, діти називають його хором.
«Світлофор»Учитель каже, що він називатиме предмети, які учні звичайно кладуть у портфель, коли йдуть до школи. Якщо це відповідає дійсності, учні показують зелений колір „світлофора", якщо ні, то червоний. Гра проводиться англійською мовою в швидкому темпі. Діти, які правильно і швидко відповідають, нагороджуються призами (вирізані різнокольорові предмети, фігурки, іграшки та ін.).
Швидко засвоюється мовний матеріал. Краще запам’ятовують-ся граматичні структури Розвивається мовна інтуЇція, увага та пам’ять. Моделюється реальне спілкування. Покращується мотивація. Легко поповнюється словниковий запас. Формуються фонетичні навички. Засвоюються правила поведінки. Активізується розумова діяльність. Закріплюються раніше набуті знання
Ігри – це захоплюючі багаторазові мовні вправи на основі кількох мовних зразків, які поряд з іншими методами створюють ефективний комплекс навчання, що допомагає учням легко та якісно засвоїти мовний матеріал, правильно його використовувати у навчанні та застосовувати, при потребі, у реальному спілкуванні.