6 травня о 18:00Вебінар: Література: секрети організації ефективних підсумкових уроків вивчення творчості письменника

Кросенс "Український фольклор"

Про матеріал
Даний кросенс доцільно використати на уроці повторення, систематизації та узагальнення знань з теми "Світ фантазії, мудрості" (українська література, 5 клас). У матеріалі надається розв'язання кросенса та пропонується уривок уроку з його використанням.
Перегляд файлу

Українська література. 5 клас

Розділ:  Світ  фантазії, мудрості.

Тема уроку: Світ  фантазії, мудрості. Урок повторення, систематизації та узагальнення знань.

Міжпредметні зв’язки: народознавство

Етап уроку: Актуалізація опорних знань

Фрагмент уроку:

І. Актуалізація опорних знань 

  1. Слово вчителя.

Діти, пропоную вам розв’язати незвичайну головоломку. Ваше завдання – знайти асоціативні зв’язки між  словами кросенса для того, щоб розгадати ключове слово в центрі. Це слово допоможе нам зорієнтуватся в роботі на сьогоднішньому уроці.

  1. Розв’язання кросенса.

D:\Downloads\кросенс\берегиня.jpg

   C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\свытове дерево.jpg             

C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\волш.jpg

C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\прислывя.jpg

D:\Downloads\кросенс\питання.jpg

C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\казка.jpg

D:\Downloads\кросенс\кмітливість.jpg

D:\Downloads\кросенс\загадка.jpg

C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\мудра дывчина.jpg

 

 

Розв᾿язання кросенса:

1-2 – Берегиня ( давньослов’янська богиня ) - міф (світове дерево – історія створення світу – основний сюжет міфів ) – про Берегиню  розповідається в давньослов’янських міфах

2-3 - міф  – фантастика – фантастичне – одна з характерних рис міфів

3-4 – фантастика – казка - фантастичне – одна з характерних рис казок

(можна повторити спільні і відмінні риси міфів і казок)

4-5 – казка – «Мудра дівчина» - приклад народної казки

5-6 – Мудра дівчина  -  загадка -  випробування,  які  проходили і героїня казки, і молоді люди,  які розгадували загадки

  1.         –   загадка – кмітливість – риса людини,  необхідна для розв’язання  загадок
  1.         -   кмітливість – прислів’я – розум, мудрість, кмітливість – риси, які виховують в нас прислів’я

8-1 – прислів’я – богиня Берегиня – навчали  людей

По хресту:

прислів’я – казка, міф – загадка – види (жанри ) фольклору

ключове слово – фольклор

 

 

 

 

 

 

 

Берегиня

 

міф

 

фантастика

 

прислів’я

 

фольклор

 

казка

 

кмітливість

 

загадка

 

 

«Мудра дівчина»

 

 

  1. Евристична бесіда за змістом кросенса ( проводиться паралельно з розв’язанням головоломки)
  • Яких давньослов’янських богів , крім Берегині,  ви ще знаєте?
  • Що таке міф?
  • Що є спільного між міфом і казкою?
  • Назвіть характерні риси казок.
  • Яка ваша улюблена казка? Чому?
  • Як виникли загадки?
  • Які групи прислів’їв за значенням ви знаєте?
  • Назвіть прислів’я, яке вам найбільше запам’яталося, поясніть його зміст.
  • Що таке фольклор?
  • Які фольклорні жанри  не названо в кросенсі?

ІІ. Повторення, систематизація та узагальнення знань.

  1. Об’єднання  дітей у групи. Підготовка до групової роботи.

 

docx
Додано
30 грудня 2020
Переглядів
110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку