Кроссенс– асоціативна головоломка нового покоління

Про матеріал

Кроссенс – це сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу. Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд».

Перегляд файлу

 

Доповідь на тему Кроссенс

Кроссенс– асоціативна головоломка нового покоління.

Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд».

Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році.

Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко. Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок.

Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс

– знайти асоціативний зв'язок між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими. «Кроссенс»: крос (англ. cross) – перехрестя, сенс (англ. sens) – смисл, тож кроссенс – перехрестя смислів

Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл) – це візуальний асоціативний ланцюжок, який складається з 9 зображень, кожен з яких пов’язаний з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт.

Кроссенс – це сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу, який виконує такі функції:

навчальну (сприяє засвоєнню навчального матеріалу); - мотиваційну (забезпечує інтерес до навчальної теми);

-                      комунікативну (створює мікро і макродіалогів між різними учасниками навчального процесу – учителем, учнями, підручником тощо);

-                      соціальну (пояснює причини і закономірності певного явища, його елементи, протиріччя тощо).

Способи читання кроссенса


Пам’ятка «Як створити кроссенс?»

1.  Продумайте, на яку тему ви хочете створити кроссенс.

2.  Встановіть асоціації, що розкриватимуть обрану тему і , які відомі дітям.

3.  Доберіть взаємопов’язані між собою словесні символи і образи, які будуть створювати своєрідний «перетин смислів» у кроссенсу.

4.  Запишіть обрані символи і образи, встановлюючи послідовність за типом зв’язку «по хресту» (за схемою: 5-2; 5-8; 5-6; 5-4) і «за основою» (за схемою: 1-2; 2-3; 3-6; 6-9; 9-8; 8-7, 74, 4-5).

5.  Пам’ятайте, що центральний символ чи образ розміщується під номером 5. Він може бути пов’язаний зі змістом не тільки з сусідніми, а й, при бажанні, з усіма іншими образами/символами.

6.  Замініть словесні образи і символи зображеннями, які їх ілюструють, при потребі можна додати слово підказку

7.  Перевірте, чи правильно розташовані зображення, наскільки легко встановлюються взаємозв’язки між ними

Кроссенс “Леся Українка”

Кроссенс “Іменник”

Пояснення

1.Частина мови

2.Назва істот

3.Назва неістот

4.Власна або загальна назва

5.Правила вживання великої літери

6.Категорія числа

7.Категорія роду

8.Відмінки

9.Кроссенс - Іменник

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Перець Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Перець Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лопакова Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ісаєва Лариса Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Бойко Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Колій Світлана Валеріївна
    Дякую! Ваші матеріали дуже гарні!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Семидєтова Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pdf
Додано
8 березня 2018
Переглядів
62781
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку